Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Nu blir jag trött, jag vill ju bara göra musik...

Jag kör Digi 001 pÄ en PC med Windows XP. Vi har i dagslÀget version 5.1.3 (tror jag) och jag vill uppgradera till nÀsta steg vilket jag fÄtt för mig bör vara 6.x.x eller sÄ?

Allt funkar super bra men jag vill kunna köra in Asio drivers och köra Reason, SX och lite annat för att öka arbetstakten.

Men jag orkar knappt ta mig igenom Digisdesign/PTŽs hemsida för att fÄ klart för mig vilket som Àr nÀsta steg i uppgraderings raden.

SÄ hjÀlp mig nu, frÄn 5.1.3 vad uppgraderar jag till nu dÄ och hur köper jag den?

Mvh

Miche 😆

Annons
Postat
Jag kör Digi 001 pÄ en PC med Windows XP. Vi har i dagslÀget version 5.1.3 (tror jag) och jag vill uppgradera till nÀsta steg vilket jag fÄtt för mig bör vara 6.x.x eller sÄ?

Du köper en uppgradering till 6.0 i butik, t.ex dÀr du köpte ditt ex. Finns du i Sth sÄ borde Estrad ha det inne. Sedan uppgraderar du till 6.2.x frÄn Digidesigns hemsida - den uppgraderingen Àr gratis.

Efter du har uppgraderat sÄ kan du köra Reason via Rewire med PT.

Postat

Michc,

vill du bara Ät ASIO-rutinerna kan du ladda ner senaste frÄn hemsidan. De kostar inget. DÄ kan du köra Reason, SX mm direkt mot 001-an via ASIO-grÀnssnittet. För att göra det behöver du inte uppgrader sjÀlva Protools.

www.digidesign.com

Klicka pÄ Support sedan Downloads

Höger kolumn, nÄgra rader ner.

DigiDesign ASIO Driver 6.1.1

Tr.

Postat (redigerat)
vill du bara Ät ASIO-rutinerna kan du ladda ner senaste frÄn hemsidan. De kostar inget. DÄ kan du köra Reason, SX mm direkt mot 001-an via ASIO-grÀnssnittet. För att göra det behöver du inte uppgrader sjÀlva Protools.

Är du sĂ€ker T att det fungerar med ASIO 6.1.1 med PT 5.1.3 (den version som Michc skriver att han har)? Har du testat sjĂ€lv att det fungerar?

Enligt Digi stÄr det:

"The Digidesign ASIO Driver 6.1.1 cannot be used with Pro Tools LE 6.1 or lower installed. If Pro Tools LE 6.1 or lower is installed on your system, use the Add/Remove Programs Control Panel to remove it (or install Pro Tools LE 6.1.1).

* Pro Tools LE 6.1 users should install the ASIO Driver from their Pro Tools 6.1 CD.

If you are using Pro Tools LE 5.3.x software and you want to use ASIO programs, you will need the download on this page instead: * Digidesign ASIO Driver 5.3.3b2

Redigerat av chrisB
Postat

<..😄 ..> otryckbart.

Jag kan bara be om ursÀkt. Jag brukar kolla sÄnt hÀr ganska noga, men den hÀr gÄngen gick det för fort.

Du har helt rÀtt Chris B. Jag har fel. Jag skÀms över mitt misstag.

Ladda inte ner fel rutiner.

Trombonisten. đŸ˜±

Postat
<..😄 ..> otryckbart.

Nemas đŸ˜±

Postat

Du köper en uppgradering till 6.0 i butik, t.ex dÀr du köpte ditt ex. Sedan uppgraderar du till 6.2.x frÄn Digidesigns hemsida - den uppgraderingen Àr gratis.

6.2 finns vÀl inte till XP? 6.1.1 Àr vÀl det senaste, sÄvitt jag vet iallafall, har dock hört rykten om 6.4 skulle kommit förra veckan. Rykten som senare övergick till att betan till 6.4. skulle slÀppts.

Postat (redigerat)

Nej,

6.2 av PT LE passar inte Win XP.

Men kolla Digidesigns hemsida, 6.4 blev just tillgÀngligt. Jag Äterkommer nÀr jag lyckats fÄ igÄng det.

http://www.digidesign.com/news/details.cfm?story_id=983

(Falskt alarm, Àn sÄ lÀnge Àr bara nyheten uppe, ingen uppdatering syns bland nedladdningarna just nu, kl 22:14)

Uppdatering: nedladdning OK. Installerat utan problem.

Trombonisten.

Redigerat av trombonisten

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.