fogden2000 Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 đ NĂ„n som vet den valigaste orsaken till att mitt nya Cubase SE3 Studio Case II crashar.Splitter nytt,nyistalerat (2700:-) Dator 1024 ram Xp Home 3,00 ghz SP2 Inga andra pluggar finns Ă€n dom som frĂ„n Studio Casen" Audigy 2. Latency 10ms Har provat ominstalation 2ggr,hĂ€nger sig pĂ„ samma sĂ€tt varje gĂ„ng Buffersize: 2048. Offsetsamples :0 đ Snart kastar jag ut datorn genom föntret đ NĂ„n vĂ€nlig som har nĂ„n "första hjĂ€lpen tips" đ đł
Michael Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 eftersom jag inte tĂ€nkte pĂ„ det sjĂ€lv nĂ€r jag bestĂ€llde uppgraderingen sĂ„ mĂ„ste jag frĂ„ga om du har köpt en USB-liscens (en sĂ„n dĂ€r dongle)? nĂ€r crashar cubase? nĂ€r du startar upp det, nĂ€r du kommit in i huvudprogrammet, under installationens gĂ„ng? finns det nĂ„gon .log fil som kan ge nĂ„gra ideĂ©r? pröva att ta kontakt med affĂ€ren dĂ€r du köpte programmet, mi7 eller steinberg sjĂ€lva (har forum pĂ„ steinberg.net). har precis fĂ„tt min uppgradering skickad till mej igĂ„r frĂ„n mi7, sĂ„ förvĂ€ntar mej att fĂ„ det pĂ„ mĂ„ndag...wee. jag har vĂ€ntat i en mĂ„nad! đł smiles, ~ force dunk-dunk-dunk!
fogden2000 Postat 1 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 1 oktober 2005 Hej Det krashar efter ungefĂ€r 10 min varje gĂ„ng. Jag skapar nĂ„gra miditracks, spelar in nĂ„gra takter,tex Matta/Bas trummor,eller importerar ett audio trumspĂ„r.Och sen spelar nĂ„t till detta, Tex B4,dĂ„ tar det ungefĂ€r 10 min sĂ„ hĂ€nger hela Cubase sig đź ,midi hĂ€nger,och frĂ„n audioÂŽt höŽrs en sĂ„n dĂ€r isande konstant "noice"-ljud(inte gruppen Noice đ ) F** đ Med andra ord det krashar pĂ„ samma sĂ€tt varje gĂ„ng
Linus Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 frÄn audioŽt höŽrs en sÄn dÀr isande konstant "noice"-ljud Kommer det brus ur ljudkortet nÀr programmet kraschar, Àr min första tanke: Ljudkortsdrivrutinen. Vad har du för ljudkort? Har du provat att uppgradera ljudkortsdrivrutinerna?
Killercat Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 (redigerat) InstÀmmer med föregÄende talare. LÄter misstÀnkt likt ett drivis-problem. Det hade varit mitt första stopp i felsökningsproceduren... EDIT: stavfelfix Redigerat 1 oktober 2005 av Killercat
zagor Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 jag tror ocksÄ pÄ drivrutin problem... och hoppas... har nyss rekomenderat studio case för en hel skola och en hel klass...
fogden2000 Postat 2 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 2 oktober 2005 1-Provade att ominstalera ljudkortet,och uppdaterade drivrutiner 2-GĂ„r in i asio ,stĂ€ller ned buffer size till 512 3-Startar Cubase SE 3 "new projekt" fĂ„r visserligen nĂ„t meddelande att:"Samplerate could not be set to external sync" đ 4-Importerar ett 115 audio komp,kopierar 8-10 takter 5-lĂ€gger ett midibasslinga & en Jp-matta frĂ„n 5080 6-Spelar 8-10 min,sen hĂ€nger sig hela Cubase,samma syndrom varje gĂ„ng đ BĂ„de audio & midi crashar om jag fĂ„r uttrycka mig sĂ„..... đ Vad gör man? Ominstallera hela Windows Xp ? Installera om Cubase & Ljudkort? Har gjort sk tunings frĂ„n sidan MusicXP.net
Lundin Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 (redigerat) Har gjort sk tunings frÄn sidan MusicXP.net Före eller efter datorn och Cubase börjar strula? Ditt problem verkar vara ett systemrelaterat fel och inte cubase. Har du kollat sÄ USB-drivrutinerna Àr uppdaterade.. det verkar som det Àr en check att din dongle sitter i USB-porten som fÄr datorn att packa ihop. Men ett tidsbaserat fel kan Àven vara nÄgot annat IRQ-relaterat..hmm... nÄgon form av systemcheck vore kanske att rekommendera. GÄ in under Enhetshanteraren i Windows och se sÄ det inte finns nÄgra hÄrdvarukonflikter samtidigt. Redigerat 3 oktober 2005 av Lundin
Linus Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 (redigerat) 1-Provade att ominstalera ljudkortet,och uppdaterade drivrutiner Vilka drivrutiner? Soundblasters egna? Asio4all? kX-drivarna? Redigerat 3 oktober 2005 av Linus
fogden2000 Postat 3 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 3 oktober 2005 SoundblasterÂŽs egna. Avinstallerade SP2 ,hjĂ€lpe inte,hĂ€ngde sig igen đ
zagor Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 att du fĂ„r samplerate fel meddelande i början Ă€r inget kul... men sen sa jag ett namn som kan skrĂ€mms:SOUNDBLASTER! vilken? och varför? đ nej skojar bara om varför
Lundin Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 (redigerat) Vad har du för övrig hÄrdvara installerad? Har du virusprogram igÄng samtidigt? Har du flera andra minnesresidenta program igÄng samtidigt? Har du uppdaterat BIOS? Har du kollat vilka IRQ'er som ditt ljudkort delar med annan hÄrdvara? Finns mycket som kan innebÀra problem om man har otur...som du uppenbarligen har... Redigerat 3 oktober 2005 av Lundin
fogden2000 Postat 5 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2005 đ Jag ger upp nu. Har provat allt..........Ă terstĂ„r bara ominstallation av Xp,bara & börja brĂ€nna filer & annat brĂ„te som jag mĂ„ste ha đ Tack för alla som tipsat đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.