Nito_ (oregistrerad) Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 LÅTNAMN: En øl til Ikonet ARTIST/GRUPP: Ikonet/LK4Zoo GENRE:Norsk Rap LÅTLÄNGD:3.33 KOMPOSITÖR: Nito PRODUCENT: Nito EV. MEDVERKANDE: Hugin&Munin, Fat Willy, Blakke Tom, Vato, husker ikke resten INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.26mb STATUS: Ferdig... LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Norbaggarna slår til nok en gang med en feststemt låt for dere svensker. Crank the amp to 11 and enjoy. All kritikk taes imot så lenge den er seriøs og konstruktiv...eller bare en skål 😏 -Nito Ikke for småbarn
pennudd Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 Jäkligt cool rythm i låten... superbra!!! Även fast den låter aningens för mycket kvantiserad. Men jag tror att det skulle svänga mycket mer om ni lade på lite små perc. prylar eller loppar som inte följer tempot exakt. Tycker att den är lite för monotom för min smak. skulle gärna se nån variation. typ att ni tog bort pianot på nåt ställe. Eller varför inte förstärka den också/eller på nåt ställe. Typ dubba med stråk som också låter samplat. Eller kasta in en synth i refrängen som spelar något enkelt. Pianot som låter samplat eller om det är samplat skulle jag vilja skita ner mer. Lägg på nåt skivknaster och eq:a det med ännu mer telefonfilter/dist. Annars låter det okej tycker jag... 😎😛
Nito_ (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Takker for kritikk som alltid. Personlig synes jeg ikke den høres så overkvantisert ut. Låta skal være ekstremt tight med tanke på den typen rytme jeg har satt den opp med. Arrangementet i denne låta er veldig enkelt, det skal jeg si meg enig i, men jeg har prøvd å gjøre små forandringer i rytmen her og der bare for å motvirke den ensformige melodien. Helt basic låt, med små forandringer. Alltid kult å høre hva folk synes, de forskjellige meningene som dukker opp. -Nito
PetePizza (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Jäkligt skönt gung och ett cleant ljud tycker jag. 😉 Testa att använda några tyngre trummsamplingar, typ virveln är ju ganska tunn... Annars är låten schysst!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.