Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag spelar in med Cubase SX 2 men kan ej höra min line in ljud med jag spelar in så som en gitarr tex. Har mixtrat som bara den med Asio men kan inte hitta nåt där heller. Tror jag har mixat sönder Asio om det nu går.

Är annars van vid VST R5 men måste ju testa andra nya me 😕

Annons
Postat

Har du klickat in monitor knappen på spåret i cubase(gul knapp)? Om du vill spela utan latency så måste ditt ljudkort stödja direct monitoring.

/Oskar

Postat

Tackar för ett snabbt svar!

Ljudet går efter på line in om jag trycker på monitor knappen medan jag spelar in.

Har precis köpt nytt ljudkort Phase22 innan dess kunde jag spela in med ett soundblaster lät skit men funkade. Jag ville ha ett kort med 4:a fysiska kanaler kanske valt fel kort?

Mvh Robert

Postat

Funkar det nu eller? Om du inte vill att ljudet ska passera cubase så måste du aktivera direct monitoring på kortet... Vet inte hur man gör på just itt kort. Kanske står nåt i manualen eller fråga där du köpte det. Lycka till

/oskar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.