Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

@Altzi

🙂 Där kan vi snacka om taskigt uttal! 🙂

@Piccazzo

Ja, om du är van inhemska amerikaner så förstår jag om du reagerar på min "värmländska svengelska"! 😉

När vi ändå är inne på ämnet...

Vad har du för tips på vad jag behöver tänka på när det gäller uttal? Alla ord låter inte skit hoppas jag?! 🙁

Posta gärna tillbaks vad du reagerade på.

Kritik är alltid välkommet så länge som den är konstruktiv.

Fullärd blir man ju aldrig.

(Nej, jag är inte sarkastisk.)

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat
Bra musik , Bra låtar , Snyggt inspelat , Dåligt Uttal.

Det är väl mina samlade tankar om låtarna.

Fast är deeta till kommande skiva eller demoversioner till kommande skiva ?

On ja på 1 skulle jaf personligen spela in spngen med bättre uttal så att

man får bort lite av Svenelgskan.

Men då är ju jag extremt petig när det gäller uttal ...

😄

Märkligt att det bara är svenskar som "gnäller" på engelskt uttal på sång. I staterna och England har jag fått beröm för uttalet, men men... :rolleyes:

Och tyskar. Men som sagt aldrig amerikaner.

Trevlig musik annars, även om jag just nu är alldeles för trött för att gör någon mer ihärdig analys. Fast spontant skulle jag nog gärna hört en keyboard i musik (alltså, nu tänker jag inte enbart på sådana där Jump-ljud, utan på klaviatur i allmänhet, lite piano, orgel och sånt där).

Postat (redigerat)

Jasså, tyskarna också? Då vet jag vad jag har att vänta. 🙂

Underligt att tyskarna reagerar på engelska uttal. Vet inte hur länge Scorpions hållit på, men Klas Meines (heter han väl?) engelska låter fortfarande som han går kvar i 4:an på mellanstadiet! 🙂😉

När det gäller fler instrument så har vi faktiskt med tvärflöjt på en av låtarna. Piano hade vi också i tankarna men det blev aldrig av. Jag kanske skulle ta tag i keyboarddelen till nästa inspelning så man slipper höra "sjunger du bara?"! "Bara"... jo jag tackar! 3 spår lead-sång, 6-9 spår kör på varje låt men det kanske inte räknas, eller? 🙂

Postat
Jasså, tyskarna också? Då vet jag vad jag har att vänta. 😱

Underligt att tyskarna reagerar på engelska uttal. Vet inte hur länge Scorpions hållit på, men Klas Meines (heter han väl?) engelska låter fortfarande som han går kvar i 4:an på mellanstadiet! 😆😱

När det gäller fler instrument så har vi faktiskt med tvärflöjt på en av låtarna. Piano hade vi också i tankarna men det blev aldrig av. Jag kanske skulle ta tag i keyboarddelen till nästa inspelning så man slipper höra "sjunger du bara?"! "Bara"... jo jag tackar! 3 spår lead-sång, 6-9 spår kör på varje låt men det kanske inte räknas, eller? 😛

Klaus Meine om jag får be mein herr....

Och ja, han låter skit. 😱

Postat

Det är rätt synd att dom har den här Meine faktiskt, dom har ju gjort väldigt mycket bra musik. Inte för att jag just nu kommer på någon väldigt passande sångare, men nog hade dom kunnat ha mycket bättre? Vad heter han i Magnum?

Postat

Grymt bra och fan va nice du sjunger mannen. 🙂

Riktigt fett!!

Blev genast väldigt nyfiken på att få höra vad du kan göra med "Common Wealth". 😎

Mvh / djonas

Postat
Grymt bra och fan va nice du sjunger mannen. 😄

Riktigt fett!!

Blev genast väldigt nyfiken på att få höra vad du kan göra med "Common Wealth". 😱

Mvh / djonas

Tack för berömmet Jonas.

Jag har inte glömt bort dig, har bara haft alldeles för mycket att stå i.

Nästa vecka lugnar det ner sig så förhoppningsvis hinner jag sätta mig med Common Wealth då. 😆

Postat

trodde dogpound var snoop doggy dogs entourage. gissar att det inte är samma? 😱

Postat
trodde dogpound var snoop doggy dogs entourage. gissar att det inte är samma? 😉

Rätt gissat. 😄

Vi började spela ihop och tog namnet Dogpound 1999. Vi släppte första plattan -03 och det är ingen (hittills) som förväxlat oss med Tha Dogg Pound.

Postat

detta lät ruskigt bra för att vara replokalsinp. asså... Man saknar ju lite rymd i detta men de e inget man stör sig på när musiken e såpass bra.. lyssna bara på Mötley!!

Postat (redigerat)

Tack så mycket (igen)! 🙂

Jag diskuterade faktiskt ljudbilden med vår ljudtekniker igår. Enligt honom så är låtarna mixade trångt avsiktligt... Men jag håller med er som nämnt det. Så här i efterhand skulle jag också vilja ha lite med bredd i ljudbilden. Något att tänka på till nästa inspelning. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.