BaldByChoice Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Lyssningsexempel från "A Night In The Gutter" ARTIST/GRUPP: Dogpound GENRE: Melodiös hårdrock LÅTLÄNGD: 1min/låt KOMPOSITÖR: Micke, Micke/Hea PRODUCENT: Dogpound EV. MEDVERKANDE: Hea - Sång, Micke - Gitarrer, Figge - Bas, Tuka - Trummor INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3, 192kbps STORLEK: 1,37MB/låt STATUS: Färdiga låtar LÅTLÄNK: MelodicRock.com Ville bara att ni skulle få en chans att höra hur jag sjunger, hur bandet låter samt göra lite reklam för vår kommande platta. 🙂 Den heter som sagt "A Night In The Gutter" och planerat släpp är den 21a oktober. Den är inspelad i vår replokal, en 4x3 meters betongbunker! Vore kul att få läsa lite åsikter och tankar fast det bara är små klipp från låtarna. Vänliga hälsningar, Henrik "Hea" Andersson Redigerat 29 september 2005 av BaldByChoice
Vallhagen Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Svinbra, helt enkelt! Jag associerar till nåt jag inte kommer på vad det är 🙂 ...det är väl den vanliga förvirringen. Gamla Vandenberg kanske? Nä, jag vet inte... får väl dränera skallen tills jag kommer på. Utmärkt sång, bra låtar, bra lir ... blir nyfiken på skivan. Tack för smakprovet! tjing Bengan
BaldByChoice Postat 29 september 2005 Trådstartare Postat 29 september 2005 Tack så mycket Bengan! 🙂 Jag bockar å min och bandets vägnar.
metheny Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Svinbra, helt enkelt! Jag associerar till nåt jag inte kommer på vad det är 🥰 ...det är väl den vanliga förvirringen. Gamla Vandenberg kanske? Nä, jag vet inte... får väl dränera skallen tills jag kommer på. Utmärkt sång, bra låtar, bra lir ... blir nyfiken på skivan. Tack för smakprovet! tjing Bengan Jag hör A.C.T..
Altzi Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Det var fanemej den bästa replokalsinspelning jag hört 🥰 Bra lir och bra sång! 😄
BaldByChoice Postat 29 september 2005 Trådstartare Postat 29 september 2005 (redigerat) Ja, inspelningen blev bättre än väntat i vår lilla bunker. 🥰 Tack igen! Redigerat 29 september 2005 av BaldByChoice
BaldByChoice Postat 30 september 2005 Trådstartare Postat 30 september 2005 * bump * Den här tråden dog snabbt. Finns det inte någon som har lust att dela med sig av sina åsikter?
Egghuvud Postat 30 september 2005 Postat 30 september 2005 jo det låter mycket bra. Jag får inga direkta asssiationer, vilket väl en kompimang näre det gäller melodiös hårdrock. Jag tycker det låter eget. Möjligtvis är ljudbilden lite trång, men jag vet inte vad det är för upplösning? Det skulle vara kul at höra en hel låt så man kunde komma med mer kommentarer, men det kanske är svårt att lägga upp en hel låt om den skall ut på skiva?
BaldByChoice Postat 30 september 2005 Trådstartare Postat 30 september 2005 (redigerat) Tack så mycket. @Egghuvud Ja, ljudbilden är nog lite trång. Vår ljudtekniker tyckte råmaterialet var lite svårjobbat och det kanske inte är så konstigt med tanke på lokalen vi spelade in i. 😄 Menar du upplösningen på det inspelade materialet? Det är 24bit, 44,1kHz (tror jag...). Tror inte skivbolaget skulle bli allt för lyckliga om jag lade ut hela låtar från skivan. 😉 P.S. Det är ju märkligt, vi i bandet har fortfarande inte fått några ex ev skivan men en kille som skrev i vårt "forum" på hemsidan tyckte skivan var SÅ bra. Den finns tydligen redan ute på nätet för nedladdning! 😕 Suck....! Redigerat 30 september 2005 av BaldByChoice
BaldByChoice Postat 30 september 2005 Trådstartare Postat 30 september 2005 Kom igen nu då, snälla. 😕
kernel1 Postat 30 september 2005 Postat 30 september 2005 Kom igen nu då, snälla. 🙁 Så tänkte jag också när jag försöte ladda ner från er långsamma server. Det här är inte min genre, men det verkar vara sin ordning om man gillar melodiös hårdrock. Jag är alltid imponerad i allmänhet av alla som faktiskt har envishet, tålamod och styrka nog att genomföra och avsluta sina låtprojekt. Själv har jag hela hårddisken full med småplock av sunkiga startidéer som aldrig blev något. Det är det som imponerar mest på mig med era låtar. Det är faktiskt en hel samling enhetliga låtar inom ett tema som är väl genomförda. Flera viljor som skall samsas och all investerad tid och möda... Det imponerar. Lycka till!
BaldByChoice Postat 30 september 2005 Trådstartare Postat 30 september 2005 (redigerat) Tackar! Bara för att förtydliga: Servern som låtarna ligger på är utanför vår kontroll. MelodicRock.com har något samarbete med skivbolaget. 🙁 Redigerat 30 september 2005 av BaldByChoice
Eternal Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 Det var bra detta! Jag hör också lite A.C.T här och där...
BaldByChoice Postat 1 oktober 2005 Trådstartare Postat 1 oktober 2005 Tack igen! Kan någon förklara för en okunnig (mao jag!) vad/vem/vilka A.C.T. är?
Eternal Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 Tack igen!Kan någon förklara för en okunnig (mao jag!) vad/vem/vilka A.C.T. är? Act är ett Svenskt band som spelar någon slags progressiv hårdrock med inslag av jazz och liknande. Det är främst eran sångare som gör att det låter lite som dem. kolla in: http://www.mp3.com/a.c.t./artists/467991/summary.html jag vet att de också har en hemsida men kommer inte ihåg adressen nu.. den kan också vara lite besvärlig att Googla fram. Slutligen vill jag påpeka att jag tycker att ACT är bland det bästa band jag vet!
Eternal Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 Så nu hittade jag hemsidan: http://www.actworld.nu/
BaldByChoice Postat 1 oktober 2005 Trådstartare Postat 1 oktober 2005 Oj, då bockar jag och suger åt mig! Tack för förklaringen. Det är jag som sjunger förresten. 🙂
Eternal Postat 1 oktober 2005 Postat 1 oktober 2005 Oj, då bockar jag och suger åt mig! Tack för förklaringen.Det är jag som sjunger förresten. 🙂 Ja just det... Det är du som är Hea! Har du lyssnat på någon Act-låt än då?
BaldByChoice Postat 1 oktober 2005 Trådstartare Postat 1 oktober 2005 (redigerat) Har lyssnat igenom "Wailings From A Building" nu, och kan förstå associationerna. Bra band förresten! Kan svära på att ingen i bandet hört A.C.T. tidigare. Band som vi i Dogpound varit/är influerade av är bl.a. King's X och Galactic Cowboys plus mycket 70- och 80-tals hårdrock. Redigerat 1 oktober 2005 av BaldByChoice
Piccazzo Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Bra musik , Bra låtar , Snyggt inspelat , Dåligt Uttal. Det är väl mina samlade tankar om låtarna. Fast är deeta till kommande skiva eller demoversioner till kommande skiva ? On ja på 1 skulle jaf personligen spela in spngen med bättre uttal så att man får bort lite av Svenelgskan. Men då är ju jag extremt petig när det gäller uttal ...
Vallhagen Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Dogpound varit/är influerade av är bl.a. King's X ... JA, så är det förstås! Tack för associationshjälpen på traven! Kings X är det jag tänker på! Märkligt att jag inte kom på det direkt... Inte helt fel som referens! tjing Bengan
Bunga Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Det här var ju helsjysst! A.C.T-fan jag också, kan förstå associationerna även om det här var betydligt mer rättfram rock. Kan mycket väl tänkas bli skivköp när den kommer.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Dogpound? Det är ju för fan Snoops' crew.
D Vibe Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Kan hålla med om att det är lite trång ljudbild; mkt mellanfrekvenser, smal stereobild. Ni är tajta som en ny&fräsch kondom, och det är juh positivt. Trevliga melodier o.s.v. Men personligen tycker jag mig hört det här 10 000 gånger förut; inget nyskapande, inget nydanande, inga nya vågade framsteg i produktion och arrangemang. Jag hatar att vara elak, men jag måste juh vara ärlig vad jag säger och skriver; det känns som ni lärt er läxa från musikgymnasiet/musikhögskolan och sen använder er av det konceptet "för det är rätt" ... Men jag är säker på att ni kommer hitta rätt publik som verkligen uppskattar det här..' Lycka till i framtiden! Mvh /Daniel
BaldByChoice Postat 2 oktober 2005 Trådstartare Postat 2 oktober 2005 (redigerat) Bra musik , Bra låtar , Snyggt inspelat , Dåligt Uttal. Det är väl mina samlade tankar om låtarna. Fast är deeta till kommande skiva eller demoversioner till kommande skiva ? On ja på 1 skulle jaf personligen spela in spngen med bättre uttal så att man får bort lite av Svenelgskan. Men då är ju jag extremt petig när det gäller uttal ... 😆 Märkligt att det bara är svenskar som "gnäller" på engelskt uttal på sång. I staterna och England har jag fått beröm för uttalet, men men... 😕 Redigerat 3 oktober 2005 av BaldByChoice
BaldByChoice Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Postat 7 oktober 2005 😉 Spänk jo! Bara 13 dagar kvar till release...
Altzi Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 öff körs, no problems i´ll be hänging on the CD handlares dörrs om aboute tretton dagars! 😉😛
Piccazzo Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 (redigerat) Märkligt att det bara är svenskar som "gnäller" på engelskt uttal på sång. I staterna och England har jag fått beröm för uttalet, men men... Jag vet. Har hört det förr oxå. Abba hade ju inte direkt klockren engelska heller , Inte Roxette eller Ace OF Base för den delen. Men som jag sag det är nog bara jag. Har turen att jobba med Amerikanska sångare och sångerskor så man blir väl lite bortskämd. "if it workes för the skivbolag it workes för the publik." Redigerat 8 oktober 2005 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.