Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag lyckats fått ett virus tackvare nå jäkla porrsida jag råka klickain mig på.. det heter Virus.Win32.Nsag.b och smiittar filen winnet.dll, jag har försök mörda det med mitt antivirus men det hjälper inte. Har sökt massa på google och mitt antivirus hemsida.. någon som kan hjälpa mig? Poppar upp en varning var annan minut om detta skräp!

Annons
PetePizza (oregistrerad)
Postat

http://www3.ca.com/securityadvisor/virusin...s.aspx?ID=43729

där stod det endel om just detta virushelvete......(fast här kallas den Win32.Alemod.H)

http://www.viruslist.com/en/viruses/encycl...a?virusid=88859

Här står det även att den kallas Bloodhound.W32.EP på "symantecs" språk, så det kanske går att finna nåt lämpligt om du söker på det.

"-kärt barn har många namn" verkar det som...

Kunde dock inte hitta några andra lösningar eller tips än att uppdatera ditt antivirus och gör en full scan.

Hoppas det löser sig...aldrig roligt med virus 😆

Postat (redigerat)

Vad har du för antivirus då?

Har hört (och vet av egen erfarenhet) att t.ex Norton är helkasst.

Själv kör jag NOD32, det är skitsnabbt, tar nästan ingen datorkraft, är det enda som klarat alla "in-the-wild"-virus vid virustest, och det söker igenom nån testdator på 32 minuter, mot norton på runt timmen.

Kostar 400 per år, vet inte vad norton kostar, men vad jag kommer ihåg från tiden jag använde det (och hade ett par virus som norton inte ville ta), så var det ganska saftigt.

Det finns demo iaf, det kan du prova och se om det kan ta bort det.

*EDIT*

Sen kanske ett byte av webbläsare skulle vara bra. Internet Explorer verkar tycka att det är kul att dra in lite virus då och då om man inte är jättealert på vad den gör.

T.ex Mozilla Firefox är snabb, har flikar, och massa annat som du säkert läst om.

Kanske kan vara nåt?

Redigerat av johlin
Postat
Snart skriver jag det här namnet i sömnen:

F-secure Internet Security 2005...

just det lilla programmet jag har:s den vill inte lyckas fixa filen.. men nu har jag trixat så inte varningen kommer upp iaf, men viruset e ju kvar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.