TheQuo Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 Har nu funderat länge på en Yamaha EX5 men har nu också upptäckt Korg trinity V3. Vilken av dessa är bäst? Har hittat en: Yamaha EX5 inkl gigbag för 3500 Kr Korg trinity V3 inkl stativ, case för 3800 Kr Vad är mest prisvärt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 (redigerat) Hej! Svår val! Mycket en smaksak! EX5 har bättre ljud-kvalitet men samtidigt gillar jag prophecyn(?) i V3:an skarpt så man måste nog höra dem båda! Vilka bisarrt låga priser, köp båda 🙂! Redigerat 29 september 2005 av Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 29 september 2005 Trådstartare Dela Postat 29 september 2005 tycker jag med...de brukar ju ligga från 6000 kr och uppåt. Vad är prophecyn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 Hej! Prophecyn - fast undrar om V3:an har den inbyggd? Eller om det bara är Z1:an som är inbyggd i V3 och att Trinity plus var den med inbyggd Prophecyn? EX5 låter mer analogt men gillade verkligen både Z1 och prophecy´ns lite skitiga digitala sound! Om du tar EX5:an så tar jag Trinity V3 😛! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 september 2005 Dela Postat 30 september 2005 Om du tar EX5:an så tar jag Trinity V3 😉! Jag vill ha båda två 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 30 september 2005 Trådstartare Dela Postat 30 september 2005 JAG MED! Priset är ju nästan hälften av vad de brukar ligga till beg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonathan j (oregistrerad) Postat 13 oktober 2005 Dela Postat 13 oktober 2005 Har bara testat ex5:an, och har sedan 5 år tillbaka en ex7:a som performace-synth. Håller med att det är ruggit billigt pris!! Ex5:an fördelar- Väldigt bra rena fm-ljud och rätt enkel ljudredigering enligt mig, dock lite begränsad. Lätta att skapa breda sköna pads och synthstråkar som är riktigt bra ( layers samplade från gamla cs-30) . 128 röster... rätt bra effekter-speciellt disten minus är midiresponsen, i alla fall i min ex7:a som jävlas rätt mkt. Min är rätt kass på basar och synthlead så det behövs nog en minimoog eller pro53 liknande synth som kompliment. hur korgen låter-ingen aning men dom lyckas ju alltid med bra fabriksljud vilket resulterat till att alla "icke-synthare" har den som förstahandsval... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skoglund Postat 13 oktober 2005 Dela Postat 13 oktober 2005 Det som är bättre på korg är kvalitén på de redan färdiga ljuden. Det som är däremot är bra på EX5 är variationen. Nästan alla ljud kan man få med lite mixrade att låta kalas 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 Vilken av dessa syntar har bäst analog ljud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 EX5:an har bättre analog ljud än Trinityn. EX5:an låter faktiskt rikigt bra analogt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.