issenisse Postat 14 april 2004 Postat 14 april 2004 Jag har problem med mitt M-Audio ljudkort Delta 44. Jag har lyckats få allting att fungera men när jag har breakout-boxen och dess sladd ipluggad i Delta-kortet knastrar det i den högra högtalaren så fort jag spelar upp någon form av ljud. Ljudkortet jag använder för uppspelning är det interna ljudkortet som sitter inbyggt i moderkortet (Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller). Om jag startar om datorn och pluggar ut breakoutboxen från ljudkortet så försvinner knastret. Jag har ingen aning om vad detta kan bero på. Jag har uppdaterat alla drivrutiner man kan tänkas uppdatera och installerat om allt men problemet kvarstår. ..hjälp?
jesper (oregistrerad) Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 ANvänd utgångarna på deltat istället för det interna du kör med nu. Hade samma problem som dig i början men nu använder jag bara deltat vilket blir bättre. I biosen kan du inaktivera det inbyggda ljudkortet (som oftast håller låg kvalité i såna här sammanhang). Vet inte vad det beror på men det blir mycke högre latency ut och sen brukar två ljudkort sällan gå så bra ihop... Hoppas det löser sig. Måste du ha båda korten kolla så att de inte ligger på samma irq-adress. Testa att byta pci.slot för delta kortet! Lycka till! Hör gärna av dig med lösning!
issenisse Postat 18 april 2004 Trådstartare Postat 18 april 2004 Ok tack.. ska pröva mig fram å hör av mig om det fixar sig..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.