VacUm Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 funka inte här.. bara svart.. "Movie not loaded" i flashmenyn. Är den kopiöst stor?
Drik Postat 28 september 2005 Trådstartare Postat 28 september 2005 nja, 7 kb. La upp den lite hastigt iofs.. kan blivit någon bugg.. Den kräver flash 8 dock.. Men testa denna länk: http://www.emortal.se/test.swf Kuben e alltså handkodad, det är inte någon "drop 3d objekt" mojäng, utan jag har programmerat hur den ska rita upp ytor/gradients i en 3d rymd, typ 😕 Sedan kan man ha olika former på kuberna, flera stycken placerade lite här och där, flera olika djup osv. Har tänkt använda det på något sätt till case delen på Born sajten jag gjorde nyligen.
D Vibe Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 (redigerat) nja, 7 kb. La upp den lite hastigt iofs.. kan blivit någon bugg.. Den kräver flash 8 dock.. Men testa denna länk: http://www.emortal.se/test.swf Kuben e alltså handkodad, det är inte någon "drop 3d objekt" mojäng, utan jag har programmerat hur den ska rita upp ytor/gradients i en 3d rymd, typ 😕 Sedan kan man ha olika former på kuberna, flera stycken placerade lite här och där, flera olika djup osv. Har tänkt använda det på något sätt till case delen på Born sajten jag gjorde nyligen. Fräckt 🥰 .. Edit: test.htm fungerar inte... men test.swf gör det. Firefox och Flash 8 .. Redigerat 28 september 2005 av D Vibe
Drik Postat 28 september 2005 Trådstartare Postat 28 september 2005 Hoppsan, råkade skriva lite fel i htm koden 😕 Ska funka med firefox nu
VacUm Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Japp nu funka det.. Men så himla kul vet jag inte om den va 😄 Kolla denna istället: http://vacum.mine.nu:8080/rotera.swf 😲
Jocke Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Cool VacUm! Bra text också: Hej jag heter Johan och text . assa tt de mmet. rogra a i p funk t ska skräp Nu s detta 😏 Ska man kunna uttyda nåt mer?
VacUm Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 (redigerat) Cool VacUm! Bra text också: Hej jag heter Johan och text . assa tt de mmet. rogra a i p funk t ska skräp Nu s detta 😏 Ska man kunna uttyda nåt mer? haha.. Du började ju bra i alla fall. Sen blev det fel. Vrid lite till så ser du nog allt. edit: bokstaven precis i mitten av kuben går inte få fram. Den ska vara ett "j", men det fattar man om man fattar hur ordningen är. Redigerat 28 september 2005 av VacUm
D Vibe Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Snyggt =).. Vad skickliga ni är. Nästan som democoders 😏 /Daniel
Jocke Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Cool VacUm! Bra text också: Hej jag heter Johan och text . assa tt de mmet. rogra a i p funk t ska skräp Nu s detta 😉 Ska man kunna uttyda nåt mer? haha.. Du började ju bra i alla fall. Sen blev det fel. Vrid lite till så ser du nog allt. edit: bokstaven precis i mitten av kuben går inte få fram. Den ska vara ett "j", men det fattar man om man fattar hur ordningen är. Äh, det går ju aldrig. Ska man läsa dom bokstäverna som är inne i kuben också? Ska se hur tråkigt jag får imorrn... 🥰
Diwic Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Cool VacUm! Bra text också: Hej jag heter Johan och text . assa tt de mmet. rogra a i p funk t ska skräp Nu s detta 😉 Ska man kunna uttyda nåt mer? "Hej! Jag heter Johan och detta är en kub med text. Nu skriver jag en massa skräp här bara för att det ska funka i programmet." // David
Drik Postat 29 september 2005 Trådstartare Postat 29 september 2005 Jag la till lite mer kuber nu för mer 3d effekt 🙂
hegobald Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Jag la till lite mer kuber nu för mer 3d effekt 😉 Mm.. ser nästan ut som Vogonernas skepp i liftarens guide ju 😕 Fast en sak som jag funderar över.. Min surfburk är en Intel Celeron 1 GHZ med 512 MB Ram.. Alla flash (speciellt de som Dirk gör) är väldigt ryckiga speciellt i FireFox.. Inte riktigt så ryckiga i IE6. Datorn borde ju räcka tycker jag.. Men är flash så pass krävande?
Drik Postat 29 september 2005 Trådstartare Postat 29 september 2005 blur effekten är ruggigt krävande, tar jag bort den borde det funka mycket smidigare.. Detta iofs bara en grundtest, så jag har inte lagt ner så mycket tid på optimering 😕 Men detta är vad jag tänkt bygga med dessa block: Kan bli rätt coolt, typ om det är en film man vill se så kan jag göra så att hela fönstret rör sig åt vänster och avslöjar en mediaspelare på den upphöjda kuben, sedan när man är klar och stängt filmen så åker den mjukt tillbaks till sin startpunkt, allt i fejkad 3d 😉
D Vibe Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Jag la till lite mer kuber nu för mer 3d effekt 🙂 Mm.. ser nästan ut som Vogonernas skepp i liftarens guide ju 😕 Eller hur? 😉 .. här fungerar det i hyffsad speed; inte fullframe, men kanske 30fps eller nåt.. 2.4ghz.. /Daniel
VacUm Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 blur effekten är ruggigt krävande, tar jag bort den borde det funka mycket smidigare.. Detta iofs bara en grundtest, så jag har inte lagt ner så mycket tid på optimering 🙂 Men detta är vad jag tänkt bygga med dessa block: Kan bli rätt coolt, typ om det är en film man vill se så kan jag göra så att hela fönstret rör sig åt vänster och avslöjar en mediaspelare på den upphöjda kuben, sedan när man är klar och stängt filmen så åker den mjukt tillbaks till sin startpunkt, allt i fejkad 3d 😉 Du! En grej jag funderat på men inte listat ut hur man löser smidigt.. Om du har en fylld sida på t ex en kub.. Hur wrappar du på en bild så den "skevar" sig rätt? Rent teoretiskt vet jag hur man löser det, men inte i flash. Går det påverka bitmappar på nåt smidigt sätt, dvs utan att belasta CPUn så det går i 3fps.
VacUm Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Cool VacUm! Bra text också: Hej jag heter Johan och text . assa tt de mmet. rogra a i p funk t ska skräp Nu s detta 🙂 Ska man kunna uttyda nåt mer? "Hej! Jag heter Johan och detta är en kub med text. Nu skriver jag en massa skräp här bara för att det ska funka i programmet." // David Jajjemän!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.