mornel Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 det är synd om människorna-sa en klok man en gång... Var han så klok egentligen? Var han inte bara miljöskadad, deprimerad & full på Absinth? Absynth? Nej. Den kom långt efter hans tid. Synd på tavlan som stals häromdagen. Så, nu har tråden börjat handla om något annat, då kan vi sluta.
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Just det ,för er unga som bara tror att Absynth är en synth så finns en gammal förklaring i drycken Absinth som förbjöds då folk fick för starka hallisar och dödade frugan och ungarna typ...är det någon som vill ge sig in på varför det finns en koppling- Nu kan man visst köpa den igen,akta er-inte att leka med... Tänkte öveträffa mig själv och erbjuda kurser av olika slag,har sett att behovet finns här på forumet både vad gäller studioteknik och ---OBS--- --------------------------endast för de som hackar på andra: vett och etikett Skämt åsido-jag bor i en gammal skola med plats för ett flertal personer-många har frågat efter olika slags utbildningar/tips etc som ligger på en rätt elementär nivå- skulle kunna dela in det lite snyggt och dela upp i nybörjarblock/fortsättningsblock osv där man får grunderna med mikrofonteknik varvat med praktiska övningar,användandet av olika effekter etc etc--som helgkurser-vad sägs? Camelot studios Ni bor här ca 9 st/kurs/helg-betalar 600:-/person,köper med egen mat till självhushållet och får uppleva en riktig musikstudio inifrån med ovärderliga tips i "den gamla skolan" Endast seriösa inlägg denna gång tack! 😳
Itzhak Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 det kanske inte vore så dumt. erkänn att du har rätt sköna madrasser man kan sova på?
mornel Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Haha, klart jag vet vad absinth är. Den absinth som finns tillgänglig idag saknar väl dock malört och därmed de hallucinogena effekter som drev Strindberg till vansinne?
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Här sover man som en kung i prima gästrum med tillhörande sängar!
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Haha, klart jag vet vad absinth är. Den absinth som finns tillgänglig idag saknar väl dock malört och därmed de hallucinogena effekter som drev Strindberg till vansinne? vet inte så noga faktiskt-dricker inte alkohol överhuvudtaget längre...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Haha, klart jag vet vad absinth är. Den absinth som finns tillgänglig idag saknar väl dock malört och därmed de hallucinogena effekter som drev Strindberg till vansinne? Det var inte Malörten, det var Siri Von Essen som drev honom till vansinne.
AXL THE ROCKER Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) Redigerat 20 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 (redigerat) AXL--det finns inga absorbentskivor kvar-häng med in i framtiden och mitt nya förslag istället för att lalla... 😳 För övrigt var det ett gott initiativ den gången-men folket ville terra istället för att haka på en vaken deal!!! (ser ju hur vettigt ut som helst när man läser så här i efterhand...) Redigerat 17 februari 2006 av Florian le Sage
Lilleman Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Haha, klart jag vet vad absinth är. Den absinth som finns tillgänglig idag saknar väl dock malört och därmed de hallucinogena effekter som drev Strindberg till vansinne? Det var inte Malörten, det var Siri Von Essen som drev honom till vansinne. Det klingar bekant. Strindberg, som var en hätsk debattör i könsfrågan, skrev sina hatiska inlägg utifrån förståelsen av en manlighet i kris- en kris som han lastade de frihetssträvande kvinnorna för. När jag tänker efter så i "En dåres försvarstal" trycker Strindberg en pistol mot tinningen och vrålar ursinnigt åt en förtvivlad Siri von Essen att bekänna sin otrohet... 😳
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) När jag tänker efter så i "En dåres försvarstal" trycker Strindberg en pistol mot tinningen och vrålar ursinnigt åt en förtvivlad Siri von Essen att bekänna sin otrohet... 😳 Ja. Det är under en av denna nätter han målar tavlan "otrohetens natt" som han senare ger i förlovningspresent till sen andra fru Frida. Samma tavla som nyligen stals. Strindberg var i det närmaste galen av kärlek till Siri & kunde inte hantera den kärleken eller rädslan för att hon var otrogen, han visste ju att Siri var benägegen att vara otrogen eftersom hon var otrogen med Strindberg under tiden hon var gift med Carl Gustaf Wrangel. Calle Wrangel blev dock förälskad i Siri's kusin, Sophie In de betou, så Siri kunde visa sin kärlek till August öppet. Detta behandlas i den helt fantastiska brevromanen "Hon & Han". Läs! EDIT; min förra flickvän heter Siri. Hon är faktiskt döpt efter Fröken Von Essen. Hon var otrogen. Redigerat 16 februari 2006 av Danny Cort
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 mkt bra och läsvärt,men kommer vi inte ifrån ämnet en aning... 😳
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 mkt bra och läsvärt,men kommer vi inte ifrån ämnet en aning... 😳 Jo, sorry. Det låter supertrevligt med kurser i en gammal skola - bra idé som du måste göra allvar av. & miljön som din studio/skola ligger i verkar helt fantastiskt vacker & inspirerande. Synd att jag inte har nåt band att komma och spela in med...
Florian le Sage Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 ja detta är min gamla dröm sedan 1987 som äntligen gick i uppfyllelse 2000 tack vare idog envishet med många års kämpande och vägran att släppa målet ur sikte... Välkommen hit som artist/band eller student (om tillräckligt intresse finns ordnar jag givetvis till något vettigt och matnyttigt)har en hel del jobb under helgerna framöver men i vår kanske... 😳
AXL THE ROCKER Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 (redigerat) 😉 Redigerat 20 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Florian le Sage Postat 17 februari 2006 Trådstartare Postat 17 februari 2006 men lilla AXL då-vad vill du nu igen...har jag inte sagt åt dig att läsa innantill 😉 Förlag??? Du får en sista chans... 😱
MrPhil (oregistrerad) Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 EDIT; min förra flickvän heter Siri. Hon är faktiskt döpt efter Fröken Von Essen. Hon var otrogen. Kvinnan är sig lik! 😕
MrPhil (oregistrerad) Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 (redigerat) men lilla AXL då-vad vill du nu igen...har jag inte sagt åt dig att läsa innantill 😕Förlag??? Du får en sista chans... 😆 Ja, han läste innantill, precis som jag, o där stod förlag. Nu editerat 😉 [inlägget har redigerats av Florian le Sage kl. 17 February 2006, 09:38] Detta måste va en av de mest underhållande trådarna jag läst. Är det du nattvakatarn, som e tebaks?? 😄 Redigerat 17 februari 2006 av MrPhil
AXL THE ROCKER Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 (redigerat) 😄 Redigerat 20 februari 2006 av AXL THE ROCKER
nikkå Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Seriousness is the refuge of the shallow - Oscar Wilde
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 AXL--det finns inga absorbentskivor kvar-häng med in i framtiden och mitt nya förlag istället för att lalla... 😄 För övrigt var det ett gott initiativ den gången-men folket ville terra istället för att haka på en vaken deal!!! 😉 (ser ju hur vettigt ut som helst när man läser så här i efterhand...) Llalalalalala.....lalalala..... 😕 vad har ditt förlag för hemsideadress då? Axl - du är helt fucked. Florian Le Sage har väl förihelvete inte skrivit något om ett förlag??? Var vill du komma egentligen?
AXL THE ROCKER Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) 😳 Redigerat 20 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Florian le Sage Postat 18 februari 2006 Trådstartare Postat 18 februari 2006 oj oj oj då vilket morgonhumör.vad var det jag sa 😳🙂😆
DrHans Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag ångrar att jag bumpade den här tråden. Nä, tack för att du gjorde det. Otroligt underhållande tråd som gått mig förbi! 😳
_johnny_ Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 kanske bara jag men jag läste förslag....tills jag efter endel tjöt såg att d stog förlag.....hm men ja får väll utgå från att du mena förlag när du skrev det...
Mckee Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Hej Florian! Finns det fortfarande skivor kvar? Kan du skicka dom med post eller buss? Jag skulle behöva 20 m2! 😉 Du får gärna PMa mej om mer information. Om du har möjlighet får du gärna skicka lite info om ditt förlag med. 🙁
Florian le Sage Postat 21 februari 2006 Trådstartare Postat 21 februari 2006 skicka ett mail-jag har inget förlag...läs innantill 🤪
MusicGene Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 hehehe. kul att det finns människor med helt avvikande världsuppfattning. Annars hade man ju inte haft några att stoppa in i mentalsjukhusen! 🤪
Mckee Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 skicka ett mail-jag har inget förlag...läs innantill 😉 Vad du verkar ju trevlig då 🤪
Vegetal Postat 21 februari 2006 Postat 21 februari 2006 Ok nu är det definitivt,, detta är LÄTT den mest underhållande tråden jag läst någonsin i ett forum......
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.