Swell Postat 14 april 2004 Postat 14 april 2004 Hade inte tänkt på det innan jag läste på forumet att man ofta använder dist på inte bara elgitarr utan en mängd olika instrument såsom bastrumma och sång. Har någon erfarenhet av att dista sången? Vilken dist har ni då använt? Hur mycket? Send eller insert? Jag menar inte så distat som i tysk syntmusik utan mer som en färgning av soundet (läs KENT). /SWELL
remolade Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 om du redan lagt sången då fick jag ett mycket bra resultat med: waves audio track/shockwave setups-8 hum/wind remove . tillsammans med: cakewalk amp sim/solidstate distorted-cabinet enclosure 1x12
remolade Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 den effektkedjan kanske skulle låta cool på pianot på Stefan E`s Hank Williams låt, har själv testat på piano det blir väldigt John Lennonskt.
spaceman Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 The Strokes verkar alltid köra med dist på sången på bägge plattorna. Det kan vara bra i vissa fall, men när man som i Strokes fall har det på alla sina låtar så drar det ner betyget. Vill man att det ska låta som ett taskig ljudanläggning i replokal i källarn, när gitarrer mm låter som det är inspelat i en high-tech studio ? Eller håller inte sångaren måttet ? Hoppas det blir bättring där...
Steven Hyde Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Cubase standardplugg DaTube funkar faktiskt överaskande bra till sång.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Jag har dist på allt. Mycket dist, helst genom att lägga en loop ut till min koreanska dj-mixer. Men det var kanske inte det du ville veta? 😕 Som tidigare sagts så är väl Antares Tube värd att kolla.
Tobbe Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Kör ut sången genom en eliten gitarrstärkare på hög volym, det tycker jag kan bli gött ibland.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.