Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag står på randen till att köpa en "lillebrors version" av något program som funkar på Mac. Naturligtvis har jag kollat in Logic Express men så läste jag på deras "jämförelse lista" (mellan Pro och Express) att programmet inte stöder externa instrument. Så om jag fattat det rätt så borde alltså inte den lilla trum-maskinen iDrum fungera i LE, kan det verkligen vara så? Annars, vad är det för externa instrument dom menar?

Har även kollat runt på andra sidor bla. glaresoft som gör iDrum och det hela känns fortfarande väldigt vagt då det inte anges vilken version (Pro eller/och Express) man kan använda iDrum som plugg. Det står bara att den funkar i Dp, Logic och Garageband.

Nu kanske det verkar som jag tar mina tvivel och missaktningar lite väl långt men jag har helt enkelt suttit på en PC tills nu och lärt mig att det är så man måste göra 🙂

Annons
Postat

"Med externa instrument antar jag att dom nog menar

Externa som i Hårdvara"

Hm... Vad är detta för någon typ av instrument då? Helt ärligt så kan jag inte begripa vad som menas.

Kan det vara så att min lilla MIDI seqenser "Yamaha 07" eller vad det nu är den heter (Jag har den utlånad) inte kommer att fungera med LE? Och på vilket sätt fungerar den inte? (konstig fråga kanska men det känns som det kan vara bra att veta inför valet)

Postat (redigerat)
Hm... Vad är detta för någon typ av instrument då? Helt ärligt så kan jag inte begripa vad som menas.

Ja det kan ju vara något med svarta och vita tangenter på A`la Keyboard,Synth,Klaviatur,Elektriskt piano eller något likanande.

Det skulle ju oxå kunna vara fina Plåtburkar med lite rattar på a`la Ljudmodul , Kompressor , Reverb , Eq m.m m.m

M.a.o Hårdvara = Allt som INTE finns Inuti dator för det är = Mjukvara.

Kan det vara så att min lilla MIDI seqenser "Yamaha 07" eller vad det nu är den heter (Jag har den utlånad) inte kommer att fungera med LE? Och på vilket sätt fungerar den inte? (konstig fråga kanska men det känns som det kan vara bra att veta inför valet)

Den kommer att fungera med Logic express MEN du kan inte ha den direkt kopplad in i logic Via I/O troligtvis.

Men beroende på ditt Ljudkort och Midiinterface så borde du kunna ha den inkopplat till Logic via Midiinterfacet och sedan spela in det via Ljudkortet.

Om du nu vill det 😕

Men om du är osäker så skulle jag slå till med Pro istället.

Då har du utrymme att växa utan att behöva känna dig begränsad.

Känner du någon som är student ( CSN ) så har du ca 50% rabatt om du köper via dom.

Så ett Logic Pro för 5 000 kr är ju i princip gratis.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.