Jump to content
Annons

Döden


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

När jag satt som bäst på Tronen fick jag syn på en silverfisk som krälade i dammet i ena hörnet av toan. Med ens inställde sig en mängd frågor i mitt huvud:

* Vad livnär sig en silverfisk av?

* Varför kallas de silverfiskar, när de verkar vara svarta? Förr var de alltid silvriga ju...

* Kommer vi att lära oss deras språk om 100 år?

* Håller de bröllop, begravningar, discofester och dop?

* Vad har de för humor?

* Varför blir en silverfisk rädd om man blåser på den, tänder ljuset eller något annat? Innebär deras flykt att de inte vill dö? Varför i så fall? Har de varit med om det förut? Ligger det ett minne kvar i deras hjärnor som rest av deras förra liv? Finns alltså pånyttfödelse? Deras rädsla för döden, borde inte den innebära att döden är något rent helvetiskt? Eftersom de flesta varelser försöker fly undan det som är livsfarligt, bär alla på förskräckliga minne från dödsriket? Om det är så att de flyr för att undvika åsamkad skada i det nuvarande livet, hur kan vissa påstå att de inte har någon känsel?

🥰

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Och jag har EXTREMT mycket silverfiskar här verkar det som. I alla rum och kök och hall...

Fuktskadat?

Luriga tankar de där...om döden...och minnen från den.

Djupt?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror förövrigt att jag har en silverfisk som lever i mitt badrum; jag har sett en silverfisk typ tre gånger de senaste två åren. Under mitt badkar kan fan vad som helst finnas... *funderar på att skaffa duschkabin istället :rolleyes:*

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Och jag har EXTREMT mycket silverfiskar här verkar det som. I alla rum och kök och hall...

Fuktskadat?

Luriga tankar de där...om döden...och minnen från den.

Djupt?

:rolleyes:

:musik

Ajdå 😉 .. Akta så att de inte börjar äta på din mat 😛

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...