Jump to content
Annons

Min ena hemsida stängd


Fredrika

Recommended Posts

Min hemsida på Spray har stängts av Spray för att jag missbrukade den. Jag vet inte riktigt vad de menar med det men jag hade en låt där som har laddats ned några gånger av forummedlemmar och de skriver att jag med mitt beteende har försämrat för andra. Jag vet inte vad man ska ha hemsidor till om de inte får användas men ni som inte lägger upp låtar på soundclick och så, hur gör ni för att lägga upp era låtar här om ni inte skickar dem till Studios server?

Jag kollade med några bekanta som har en liten lokalförening och de säger att fast de hyr sånt där näthotell och alltså betalar för de får de inte ha filer som laddas ner eller upp eller någ för det tar för mycket kraft från näthotellet. Men ska man bara ha sådana sidor för lite reklam och kanske e-post?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Spray och "den typen" av gratissidor brukar oftast vara väldigt kinkiga med det mesta. Om du vill ha en stabil hemsida så satsa på något av de företagen som erbjuder serverutrymme för en billig peng ( brukar kunna kosta en 10-20:- i månaden). Se dock till att kolla upp med företaget vad som gäller angående mp3-distrubution från sidan INNAN du köper något 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så har jag min dator igång 28/7 (ja 28 timmar) så jag använder den som server oftast... Mest pålitligt, gratis också (förutom elen, men den ingår i hyran^^)

Men försök prata med en lokal förening som sysslar med t.ex. LAN, dem brukar ha egna serverar som både är mer stabila än ett etablerat webhotell samt du kan få plats där för riktigt bra priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla bra förslag! Surftown som slaptap föreslåt verkar t ex jättebra och ligger ju i pris som pluffo säger. Aldrig hört talas om dem förut. Kanske kan man som alekks föreslår också kolla med någon sådan där bostadsrättförening eller nåt kanske. Jag ska kolla runt lite. Tack, alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara instämma när det gäller Surftown. Fungerar mycket bra. Jag har haft min privata site hos dem i över ett år nu - och är klart nöjd. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

De där web10 verkar ha liknande luddiga formuleringar som b-one - som inte tillåter mp3:or... 😆 De ligger också i Danmark - är det rentav samma webhotell...? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid försöka snacka omkull någon kompis med 1337 skillz och snabbt bredband som kan sätta upp en server som du får snylta utrymme på. Det har jag gjort 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...