Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare,

när jag var i studion så kände jag en doft jag aldrig tidigare kännt... Min studiotekniker... Alltså, han hade oljat sin... eeh, vafan...

Citron olja, är det farligt att dricka/äta/förtära?

Jag menar, min studiotekniker hade oljat in sin ny införskaffade kropp... Gitarr kropp, that is. Och allså jag har aldrig varit i ett rum där en gura blivit ny oljad... och fan va gott det luktade... Så jag norpade åt mig den tomma flaskan och sitter och sniffar på typ... jämt... Och jag får typ känslan av att jag vill smaka på det... men jag vågar inte... 😛

Tänk om det skulle smaka som det luktar... 🙂

Kan man få några bestående skador tro?

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Varför sniffa? Jag är j**ligt kass på dofter. Har inga doftminnen från barndomen eller nåt sånt...

Kommer oljan ENBART från citron? Olja? Knepigt...

Se upp både med vad du äter och vad du luktar på!

Här är en länk. Det finns en del varianter av oljan. Du bör veta vad det är för en variant INNAN.

CITRONOLJA

😛

:musik

Redigerat av musik
Postat (redigerat)

Jadu, det är en gitarr olja iaf ;P eller bas.. det är ett plektrum på den iaf ;P

Står "ALL PARTS" på den...

Och, Lemon Oil Outspädd, LT 915 30ml ;P

Jag vill bara stoppa ned fingret och smaka på det men vågar inte... dels för att det kan vara farligt, men även för att det kan förstöra allt det underbara med oljan! Den kanske smakar äckligt!!

Bör tilläggas att den inte har någon innehållsförteckning alls... 🙂

Redigerat av alekks
Postat

Jag har en teori om att smörja som ska smörjas icke bör drickas.

visavi smörja som ska drickas icke bör smörjas.

Flaskor som är utan innehållsdeklaration med ett plektrum på etiketten bör följdaktligen icke drickas.

Är ändock övertygad om att smörja för externt bruk, avsmakad från en fingertopp med yttersta tungspetsen, svårligen torde bringa avsmakaren skada.

Har vid ett otal tillfällen under allehanda aktiviteter ofrivilligt avsmakat bensin, solskyddskräm, motorolja, målarfärg, träolja, silikon, betong, flugor, öl blandad med fimpar och aska, hudlotion, tvål, lacknafta samt surströmming....

.... och jag har inte *booinngggg* tagit *erkerkerk* någon skada! *fleppafleppa*

/R

Ps berätta hur det smakade 🙂

Postat
Jag har en teori om att smörja som ska smörjas icke bör drickas.

visavi smörja som ska drickas icke bör smörjas.

Ditt språk gjorde mig övertygad om att det måste gå att smakas på... Jag tog mig några minuter (ca. 20 sekunder) att bestämma mig att jag skall smaka på det...

Jag har nu imundigat oljan.

Nu när det är gjort är jag nöjd... jag trodde det skulle vara värre... Det smakade... citronskal ungefär... Men nu har jag en citrondoftande andedräkt iaf 😎 Så jag skall ut på stan och charma tjejer nu... 🙂

Jag skulle kunna tänka mig (om det inte var för att det var olja) att ha det i en drink eller något liknande... väldigt uppfriskande var det för min mun... Det är nog inte farligt... men jag har djävulskt ont i huvudet, men det tror jag snarare är för att jag inte hunnit käkat frukost ännu...

Postat

"WARNING: Contains Petroleum Distillates. If swollowed, do not induce vomiting, if contact occures with skin or eyes, flush thoroughly with water. If irritation persists, call a physician. KEEP AWAY FROM CHILDREN." står det på fenders citronoljeflaskor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.