Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Medicinmannen måste vara en av de sämsta produktioner TV4 lagt pengar på! Fruktansvärt B! 😮

Kass ljussättning, klyschig storyboard, hälften av scenerna är omdubbade (Persbrandt kan stå långt bort i den andra änden av rummet och det låter ändå som han är 5 cm från ansiktet pga. all proximity), varje roll är så högt på stereotypskalan de kan komma och skådespelarna har noll i trovärdighet osv.

För att inte tala om alla missar. I bilscenen till Grand hotel åkte de förbi Birka musik 3 gånger... Som om tittaren inte skulle märka det? 😕

Annons
denton (oregistrerad)
Postat

Jag tyckte också att det inte var något bra Persbrandt presterar inte alls som han brukar.

Men jag såg en intervu imorse med regisören och han sa att en scen som normalt brukar ta 2-3 dagar fick han göra på 4 timmar, så man får väl vad man betalar för.

Postat (redigerat)

Har ni inte sett Hey Baberiba? Råkade se det i morse när jag käkade frukost. Va fan håller dom på med? Sämsta jag sett på år och dar. Hade varit en ganska dålig show 1992, men nu känns det ju totalt passé. Allt är ju så fel så det nästan blir roligt.

edit: i all min iver (och avsaknad av snus) skrev jag tillochmed ett mail till redaktionen.

Redigerat av VacUm
Postat
Medicinmannen måste vara en av de sämsta produktioner TV4 lagt pengar på! Fruktansvärt B! 😮

Kass ljussättning, klyschig storyboard, hälften av scenerna är omdubbade (Persbrandt kan stå långt bort i den andra änden av rummet och det låter ändå som han är 5 cm från ansiktet pga. all proximity), varje roll är så högt på stereotypskalan de kan komma och skådespelarna har noll i trovärdighet osv.

För att inte tala om alla missar. I bilscenen till Grand hotel åkte de förbi Birka musik 3 gånger... Som om tittaren inte skulle märka det? 🙂

Sällan man glor på tv-serier men den här bänkade jag mig faktiskt framför, lite bakis och trött efter att ha kommit hem från AIK-GAIS matchen (huga vilken match).

Kan bara instämma med Linus - fruktansvärt kass!!! Sundvall regisserar Bersbrandt och Brynolfsson, låter ju rätt kompetent men hade ungefär lika mycket nerv som avsnitt 2299 av Varuhuset. Hela paketet, en skrämmande dålig barnskådis som säkert var syssling till nån på redaktionen, filmmusik som lät som bakgrundsmusiken till en företagspresentation på 80-talet och ett manus som känns som bidraget till en uppsatstävling för årskurs 9. Häpnadsväckande! Nä tacka vet jag "24" som mot alla odds lyckas få till spänning direkt. Även fast dom kokar soppa på samma spik om och om igen så är det ändå bra underhållning.

Postat
Nä tacka vet jag "24" som mot alla odds lyckas få till spänning direkt. Även fast dom kokar soppa på samma spik om och om igen så är det ändå bra underhållning.

24 fascinerar. Framförallt för att de har gjort fyra säsonger à 24 avsnitt och det är oavbrutet spännande. Man sitter på nålar hela tiden.

Postat

Ljussättningen tror jag framförallt beror på att ljussättningen fortfarande görs för "riktiga" kameror. DV-effekten är dock mycket tydlig i Medicinmannen - allt ser ut som ett avsnitt av PS.

Kan inte tycka illa om 24, trots att det i princip är propaganda för "The War Against Terrorism", TWAT ®.

Postat

Medicinmannen var riktigt usel. De två skurkarna, särskilt dansken, slog fan alla rekord. Karaktärerna i Kalle Anka är ju mer trovärdiga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.