Dream Exp. Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Hejsan! När jag spelar in gitarr i guitarrigg så tycker jag att ljudet blir lite klent. I det medföljande pedalbordet (som man ju egentligen ska gå igenom) vet jag inte vad som finns men bättre låter det. Nu är det så att jag skulle vilja spela in utan pedalbordet. Måste jag ha en DI-box innan jag skickar signalen in i ljudkortet?
sixties Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 vet ej vad du har för ljudkort men normalt så bör signalen gå genom en preamp. finns i mixerbord,förförstärkare diboxar mm. vissa ljudkort har inbyggda förförstärkare, då behövs det inte.
Claes Holmerup Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Du bör ha en aktiv DI-box om du inte har en högohmig instrumentingång på ditt ljudkort. Enda kruxet är att du då också måste koppla in den på en mikrofoningång med fantommatning. En sådan här rekommenderas. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.