Jump to content
Annons

Bra företagsnamn


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Ett företagsnamn ska vara lätt att lägga på minnet. Det ska vara eget, men samtidigt tala om vad verksamheten går ut på. Vilket företagsnamn är er favorit?

Mitt är COM HEM.

Förklaring: Motsatsen till COM HEM måste vara GÅ BORT. Det associerar jag med hädanfärden, att avlida, tyna bort och långsamt förintas... Det är kallt, hårt, dött, ruttnande, meningslöst och tråkigt.

COM HEM är då som dess motsats det ultimata uttrycket för glädje, värme men framförallt LIV.

Fantastiskt.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej igen!

Jag vet inte om ni skojade till det lite nu, men det lär enligt skolan jag gick i ha funnits en firma registrerad en viss period i Gbg som hette "Firma Bluff & Båg".

Vad de sysslade med vet jag inte, eller hur länge den fanns.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom bara att tänka på en grej jag såg i VICE:

DOS3_01.jpg

What do you do for a living? "Oh, I own a demolition company that uses the lyrics from ‘War Pigs' as its motto. We play Black Sabbath really loud and destroy buildings. What do you do?" Um, I drop to my knees and suck your dick with tears streaming down my face.

Coolt? Ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

royen

Jag förstod inte vad "Um, I drop to my knees..." hade med saken att göra.

F.ö. tog denne tråden en helt annan inriktning än vad jag tänkte från början.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

royen

Jag förstod inte vad "Um, I drop to my knees..." hade med saken att göra.

F.ö. tog denne tråden en helt annan inriktning än vad jag tänkte från början.

🙂

:musik

Jag misstänker att skribenten alluderar till att rockband framförallt på 60- och 70-talet hade sk groupies som i enstaka fall var så imponerade av musikernas (inte nödvändigtvis musikaliska) prestationer att det bland annat var beredda att ha kravlöst sex med dessa.

Genom att sedan överföra situationen på den mer sällan romantiserade yrkesgruppen rivningsarbetare blir effekten absurd och humoristisk.

Det relevanta är hursomhelst det faktum att det finns en rivningsfirma som använder texten till Black Sabbaths 'War Pigs' som företagsmotto (!!!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...