Dagon Postat 14 april 2004 Postat 14 april 2004 Hej! Jag vill kunna spela in ljud att använda som samplingar även utanför min studio. Kraven är att ljudkvaliteten skall vara runt cd-kvalitet och att det får kosta max någon tusenlapp exklusive mick. Det räcker dessutom om med monoinspelningar. Portabla DAT-bandspelare verkar vara för dyra, och MP3 spelare med diktafon verkar ge för kass ljudkvalitet. Vad göra? Tack på förhand!
Dr Arthur Krause Postat 14 april 2004 Postat 14 april 2004 Låter som att Mini Disc kan vara din lösning om du vill komma billigt undan. Priserna har fallit betydligt senaste tiden. Du kan få en riktigt bra Sony för runt 1500:- med mikrofon ingång och digital utgång. Sharp är ännu billigare fast jag vet inte om kvaliteten är lika bra. Jag hörde av en försäljare att det var flest Sharp som kom in för reparation. Eller så var det ett försäljningsargument för att få mig att köpa den dyrare. 🙂 Jag använder själv en Mini Disc och en liten stereomikrofon som jag ofta bär med mig ifall det skulle dyka upp några lämpliga ljud att föreviga.
Dagon Postat 21 april 2004 Trådstartare Postat 21 april 2004 Man tackar för tipset! Det låter som en bra lösning. Kör Audiophile 2496 så jag har redan lämpliga digitalingångar, däremot blir det till att köpa ännu en mikrofon. Dyr skall den ju vara också så det låter bra - om det skall vara Lo-Fi så skall det vara avsiktligt 🙂 /Dagon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.