musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 (redigerat) Hej! Fy Bubblan för nya Oläsbara cd:s! Min cd-brännare presterar brända skivor i hemlighet. D.v.s. i Sonic Record Now!, så sker detta utan att man kontrollera inspelningshastighet m.m m.m. Man kan uppgradera till en ny version för att få kontroll påprylarna för 600 bagis, men jag funderar på Nero. Då läser jag att cd-brännaren i laptopen endast mår bra av Sonic Record Now! Stackarn, är han allergisk...? Men nu till problemet: Alla skivor som jag bränt kan INTE läsas av vissa cd-spelare. Varför? Bränns de för snabbt? Årtal på cd-spelaren? Fabrikör? 😠 :musik Redigerat 25 september 2005 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Hej! Fy Bubblan för nya Oläsbara cd:s! Min cd-brännare presterar brända skivor i hemlighet. D.v.s. i Sonic Record Now!, så sker detta utan att man kontrollera inspelningshastighet m.m m.m. Man kan uppgradera till en ny version för att få kontroll påprylarna för 600 bagis, men jag funderar på Nero. Då läser jag att cd-brännaren i laptopen endast mår bra av Sonic Record Now! Stackarn, är han allergisk...? Men nu till problemet: Alla skivor som jag bränt kan INTE läsas av vissa cd-spelare. Varför? Bränns de för snabbt? Årtal på cd-spelaren? Fabrikör? 😠 :musik Tja... Ett Tips: Kolla upp om du har uppdaterat din brännare med senaste Firmware. Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Hej! Uppgradera kan man bara göra till en ny version. Den kostar som nämnts. Jag har kollat upp det! 😲 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 (redigerat) Hej! Uppgradera kan man bara göra till en ny version. Den kostar som nämnts. Jag har kollat upp det! 😲 :musik VA!! kostar det pengar att uppdatera din brännares firmware? Vad har du för brännare då ? Märke.. Jag har ett antal brännare, Liteon, NEC och någon till som jag inte kommer på vad den heter nu.. Men att uppdatera firmware till dem är gratis ifrån tillverkarens hemsida, bara att tanka ner och installera. Dvs Firmware är ungefär samma som att uppdatera BIOS till ett moderkort. Albert.D Redigerat 25 september 2005 av Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 det är nog snarare skivorna som inte kan läsas. Vissa märken funkar dåligt i vissa spelare (nästan bara audioCD-spelare) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 (redigerat) Då läser jag att cd-brännaren i laptopen endast mår bra av Sonic Record Now! Stackarn, är han allergisk...? Nej, det är HP som vill ha mer pengar och kränga RecordNow... Alla skivor som jag bränt kan INTE läsas av vissa cd-spelare. Varför? Vissa spelare är känsliga för hur stark reflektion de får från skivans dye. Köp CD-R av ett annat märke. Redigerat 25 september 2005 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Hej igen! Jag använder bara Verbatim Printable, de dyraste de har i affären, men sedan hade jag skrivit ut på den vita ytan med min Canon PiXMA-skrivare. Firmware jovisst, men de säger att det inte finns någon Firmware, istället hänvisar de till en senare programversion. 600 pix. BIOS förresten, där har de länkat så finurligt att det i princip inte funkar. Kollade med ett direkttest hos teknikern ändå på plats i verkstaden som hör till affären jag köpte den. Normalt tar de betalt för BIOS-uppgradering, men de kunde kanske vara hyggliga ändå i detta fallet... Dock kunde de inte klura ut hur de skulle göra under de två timmar (!) jag var där, för att nå det nya BIOS:et. De kontaktade hp, men kunde inte nå länken de sänt/fanns på hemsidan. Datorer... Jobbigast är nog att burken kräver serverminnen för att funka. Dyrt! 😲 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Jag använder bara Verbatim Printable Märkligt, de skivorna är bra. Varför struntar du inte i RecordNow och testar Nero då? CD-brännaren borde fungera ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 (redigerat) det är nog snarare skivorna som inte kan läsas. Vissa märken funkar dåligt i vissa spelare (nästan bara audioCD-spelare) Tja.. visst kan det vara så... Men jag provade faktiskt ett märke (Clas Ohlson CD-R) som inte riktigt ville fungera i min cd läsare i bilen. Uppdaterade sedan Firmware på min liteon brännare och brände en Audio skiva. Oj oj.. Vips så fungerade den i bilens läsare 😆 Edit.. Använde Nero Aha HP... usch.. 😲 Albert.D Redigerat 25 september 2005 av Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 (redigerat) Hej! Kan det ha att göra med att jag lagt ett lager bläckstrålefärg på en redan vad det verkade "tjock" cdr-skiva? Längre avstånd... Har petat in lite tid för ställningstagande mellan Sonic RN! och Nero tisdagen den 4:e oktober, ve 40. 😲 :musik Redigerat 25 september 2005 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Hej! Kan det ha att göra med att jag lagt ett lager bläckstrålefärg på en redan vad det verkade "tjock" cdr-skiva? Längre avstånd... 😲 :musik Nja kanske det vet inte, du får som sagt prova andra märken! Btw: Jag köpte billigt ett gäng No-Name CD-R skivor som är helt genomskinliga. Dvs ingen färg på ovansidan. Dessa fungerade inte på min DVD spelare som jag har kopplad till min TV. Då testade jag och spraylacka ovansidan med svart sprayfärg, sedan brände jag skivan som vanligt. Viola.. helt otroligt den fungerade. Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Dela Postat 25 september 2005 Dina skivor för tunna? Mina för tjocka? 😮 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.