Jump to content
Annons

otrevliga personer


djay_maxwell (oregistrerad)

Recommended Posts

djay_maxwell (oregistrerad)

vissa här skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver på forumet.

sedan finns det personer som svarar på andras inlägg, med en sådan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni är bättre än andra på musik, visa det på ett bra sätt. inte med ett sätt att tro att ni är tuffare än andra eller hårdare än andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare här på forumet mot andra som har konstiga frågor.

jag menar jag gör musik det är jag bra på.

dock är jag inte bra alls på att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gäller vid ett kontrakt.

jag nämner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hänsyn och och var trevligare, det vinner ni på i längden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra på ett fint sätt, då är det ju roligare och ställa sina frågor till dom personer som vet inte sant?

forumet är ingen beskyllnings forum där den som vet mest ska vara störst.

forumet är en plats där vi delar åsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invändingar, visa då det på ett fint sätt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars är det inte kul att ställa frågor här på studios forum.

ha en trevlig kväll allihopa 😉

mvh

/Jean

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
vissa här skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver på forumet.

sedan finns det personer som svarar på andras inlägg, med en sådan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni är bättre än andra på musik, visa det på ett bra sätt. inte med ett sätt att tro att ni är tuffare än andra eller hårdare än andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare här på forumet mot andra som har konstiga frågor.

jag menar jag gör musik det är jag bra på.

dock är jag inte bra alls på att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gäller vid ett kontrakt.

jag nämner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hänsyn och och var trevligare, det vinner ni på i längden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra på ett fint sätt, då är det ju roligare och ställa sina frågor till dom personer som vet inte sant?

forumet är ingen beskyllnings forum där den som vet mest ska vara störst.

forumet är en plats där vi delar åsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invändingar, visa då det på ett fint sätt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars är det inte kul att ställa frågor här på studios forum.

ha en trevlig kväll allihopa 😉

mvh

/Jean

Shit.

Jag har lagt av, kommit tillbaka efter ett par månader, skrivit ett par-tre inlägg & REDAN kommer såna här trådar!!!

Jag drar mig tillbaks igen.

Eller, det gör jag inte alls.

EDIT; & jag är jättebra på musik.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

vissa här skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver på forumet.

sedan finns det personer som svarar på andras inlägg, med en sådan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni är bättre än andra på musik, visa det på ett bra sätt. inte med ett sätt att tro att ni är tuffare än andra eller hårdare än andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare här på forumet mot andra som har konstiga frågor.

jag menar jag gör musik det är jag bra på.

dock är jag inte bra alls på att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gäller vid ett kontrakt.

jag nämner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hänsyn och och var trevligare, det vinner ni på i längden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra på ett fint sätt, då är det ju roligare och ställa sina frågor till dom personer som vet inte sant?

forumet är ingen beskyllnings forum där den som vet mest ska vara störst.

forumet är en plats där vi delar åsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invändingar, visa då det på ett fint sätt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars är det inte kul att ställa frågor här på studios forum.

ha en trevlig kväll allihopa 

mvh

/Jean

Om du tycker att det känns besvärande med att folk svarar uppkäftigt i en tråd på en fråga om t.ex. kontrakt så kollar runt lite efter nån som verkar ha koll på det och skicka sen ett pm till den personen istället så slipper du offentligheten. ☺️

Vi är ju bara en hög virtuella nördar som snackar en massa skit 😉 och ibland säger en och annan bra sak så ta absolut inte åt dig någonting personligt. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Om du tycker att det känns besvärande med att folk svara uppkäftigt i en tråd på en fråga om t.ex. kontrakt så kollar runt lite efter nån som verkar ha koll på det och skicka sen ett pm till den personen istället så slipper du offentligheten. ☺️

Vi är ju bara en hög virtuella nördar som snackar en massa skit 😉 och ibland säger en och annan bra sak så ta absolut inte åt dig någonting personligt. 😆

Mvh / djonas

Word

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker alla på det här forumet är rena änglar! Så jag håller inte med dej ett smack! 😆

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar än! ☺️

Mina favvo-medlemmar är: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra är ju jättegoa också! 😉

Håller ni inte me'? 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en forumregel om just detta: Konversera bemötande

Om någon sitter med kunskaper, är själva tanken med diskussionsforum att alla ska kunna ta del av dem. På samma sätt som man delar med sig av sina egna. Att skriva ett PM för att få svar på en fråga tyder på att något har gått snett.

Diskussioner ska kunna föras sansade på forumet.

Om man är osäker på om ens egen ton kan missuppfattas av mottagaren, låt hellre bli att skicka än att provocera. Annat är det naturligtvis om man känner personen i fråga och missförstånd inte är uppenbara.

EDIT: Ändrade inledningen.

EDIT 2: Flyttade från Allmänt till Om sajten

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det bara är att acceptera. Användare som varit här länge är trötta på samma gamla frågor om & om igen. Tex "...vad tror ni om ett M-Audio 24/96 ?" Det finns ingen som inte redan svarat på den frågan. Säkert mer än en gång dessutom.

Det fina är dock att när du sen börjar bli "gammal i gejmet" så är det din tur att hacka på nykomlingarna. Sjysst deal va 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa här skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver på forumet.

sedan finns det personer som svarar på andras inlägg, med en sådan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni är bättre än andra på musik, visa det på ett bra sätt. inte med ett sätt att tro att ni är tuffare än andra eller hårdare än andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare här på forumet mot andra som har konstiga frågor.

jag menar jag gör musik det är jag bra på.

dock är jag inte bra alls på att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gäller vid ett kontrakt.

jag nämner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hänsyn och och var trevligare, det vinner ni på i längden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra på ett fint sätt, då är det ju roligare och ställa sina frågor till dom personer som vet inte sant?

forumet är ingen beskyllnings forum där den som vet mest ska vara störst.

forumet är en plats där vi delar åsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invändingar, visa då det på ett fint sätt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars är det inte kul att ställa frågor här på studios forum.

ha en trevlig kväll allihopa 😆

mvh

/Jean

Shit.

Jag har lagt av, kommit tillbaka efter ett par månader, skrivit ett par-tre inlägg & REDAN kommer såna här trådar!!!

Jag drar mig tillbaks igen.

Eller, det gör jag inte alls.

EDIT; & jag är jättebra på musik.

Välkommen tillbaka 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det bara är att acceptera. Användare som varit här länge är trötta på samma gamla frågor om & om igen. Tex "...vad tror ni om ett M-Audio 24/96 ?" Det finns ingen som inte redan svarat på den frågan. Säkert mer än en gång dessutom.

Det fina är dock att när du sen börjar bli "gammal i gejmet" så är det din tur att hacka på nykomlingarna. Sjysst deal va 😕

grejen är väl att man kan själv välja vad man vill läsa eller svara på, eller?.

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa här skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver på forumet.

sedan finns det personer som svarar på andras inlägg, med en sådan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni är bättre än andra på musik, visa det på ett bra sätt. inte med ett sätt att tro att ni är tuffare än andra eller hårdare än andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare här på forumet mot andra som har konstiga frågor.

jag menar jag gör musik det är jag bra på.

dock är jag inte bra alls på att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gäller vid ett kontrakt.

jag nämner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hänsyn och och var trevligare, det vinner ni på i längden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra på ett fint sätt, då är det ju roligare och ställa sina frågor till dom personer som vet inte sant?

forumet är ingen beskyllnings forum där den som vet mest ska vara störst.

forumet är en plats där vi delar åsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invändingar, visa då det på ett fint sätt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars är det inte kul att ställa frågor här på studios forum.

ha en trevlig kväll allihopa 🙂

mvh

/Jean

Shit.

Jag har lagt av, kommit tillbaka efter ett par månader, skrivit ett par-tre inlägg & REDAN kommer såna här trådar!!!

Jag drar mig tillbaks igen.

Eller, det gör jag inte alls.

EDIT; & jag är jättebra på musik.

Ja det vet vi ju, som en magnet till såna här trådar!.. 😆

Näää....tycker jag inte!

Bra... good for you!

Ja det vet vi ju.... 😕

Skitkul att se/höra dig igen... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

djay maxwell: Är man relativt ny är det bra att redan tidigt försöka använda sökfunktionen för att se om man DÄR kan finna svar på det man undrar över. Jag har börjat göra det alltmer jämfört med hur det var i början.

Tyvärr har jag så djävla konstiga frågor oftast, att det inte är så vanligt att jag finner svaren via Sökfunktionen, men det är en annan femma...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivna ord kan skapa världskrig

Skrivna ord kan skapa hålrum

Skrivna ord kan vara tärande

Skrivna ord kan faktiskt utan att ens själva vara medvetna om det

skapa relationer

Skrivna ord är bara så, så, så underbara.

Hur man än tolkar ens egna, andras, någons inlägg så kommer där

alltid vara någon annan som lägger betoningen annorlunda.

Det skrivna språket i dagens läge har tyvärr övergått till ett 'Talande

språk', inte konstigt att där blir missförstånd.

Ida öppnade min ölburk

Ida öppnade min ölburk

Helt plötsligt har vi två helt skilda meningar beroende på hur vi lägger

betoningen. Jag är jätteglad för att dessa forum finns i dagens läge,

för annars hade hela svenska folket lidit av SMS-tummar och indivi-

dualtitet rent språkmässigt sett.

Utav? Det är ett ord som är taget från det 'Talande språket', jag mår

lika illa varje gång någon skriver det.

Fortsätter alla ta genvägar dag ut och dag in sitter vi snart och talar

in meddelanden.

Tänk att ett 'Skrivande språk' kan förtära så mycket när det enda allt

handlar om är en helt vanlig konversation, skillnaden är att folk vågar

säga/skriva det dom tycker och tänker, det är inte lika lätt när man

står och talar med någon.

Jag älskar internet och jag älskar ett skrivet språk, det är där man

möter en sann och äkta individ, det gör man inte i kassan på Åhléns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivna ord kan skapa världskrig

Skrivna ord kan skapa hålrum

Skrivna ord kan vara tärande

Skrivna ord kan faktiskt utan att ens själva vara medvetna om det

skapa relationer

Skrivna ord är bara så, så, så underbara.

Hur man än tolkar ens egna, andras, någons inlägg så kommer där

alltid vara någon annan som lägger betoningen annorlunda.

Det skrivna språket i dagens läge har tyvärr övergått till ett 'Talande

språk', inte konstigt att där blir missförstånd.

Ida öppnade min ölburk

Ida öppnade min ölburk

Helt plötsligt har vi två helt skilda meningar beroende på hur vi lägger

betoningen. Jag är jätteglad för att dessa forum finns i dagens läge,

för annars hade hela svenska folket lidit av SMS-tummar och indivi-

dualtitet rent språkmässigt sett.

Utav? Det är ett ord som är taget från det 'Talande språket', jag mår

lika illa varje gång någon skriver det.

Fortsätter alla ta genvägar dag ut och dag in sitter vi snart och talar

in meddelanden.

Tänk att ett 'Skrivande språk' kan förtära så mycket när det enda allt

handlar om är en helt vanlig konversation, skillnaden är att folk vågar

säga/skriva det dom tycker och tänker, det är inte lika lätt när man

står och talar med någon.

Jag älskar internet och jag älskar ett skrivet språk, det är där man

möter en sann och äkta individ, det gör man inte i kassan på Åhléns!

tittat lite djupt i vinglaset nu på lördagskvällen månne? 😐

det var fint sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det bara är att acceptera. Användare som varit här länge är trötta på samma gamla frågor om & om igen. Tex "...vad tror ni om ett M-Audio 24/96 ?" Det finns ingen som inte redan svarat på den frågan. Säkert mer än en gång dessutom.

Det fina är dock att när du sen börjar bli "gammal i gejmet" så är det din tur att hacka på nykomlingarna. Sjysst deal va 😐

Det är inget att acceptera. Om man ser en tråd om ett ämne man är trött på att se - låt bli att svara. Så enkelt kan det faktiskt vara! 😄 Och lägg istället energin på något konstruktivt - som att göra musik.

Den som är på vänligt humör (och det är vi alla för det mesta, tycker jag!) bemödar sig

1. med att tipsa om en tråd i ämnet som ger svaret (och kanske även tipsar om sökfunktion)

2. skicka mig eller en annan moderator ett PM om en tråd som redan har besvarats. Då kan vi slå samman trådar som hör till samma ämne - på det viset slipper vi ha onödigt många trådar och gör det samtidigt lättare för andra att hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker alla på det här forumet är rena änglar! Så jag håller inte med dej ett smack! 😄

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar än! 🙂

Mina favvo-medlemmar är: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra är ju jättegoa också! 😐

Håller ni inte me'? 🙂

Favorisera medlemmar... Hoppas du på att de kommer hjälpa dig på traven i din musikkarriär pga att du nämnt att du gillar dem mer än de flesta andra? Hoppas du på att de kommer skriva ditt namn i tacklistan i konvolutet ifall de gör ett album? Hoppas du på att de kommer försvara dig oavsett vad de tycker ifall du retat upp någon i en tråd? 🙂

Jaja, vi kommer väl aldrig få veta varför men jag tycker att du också är jätte go'. Men bry dig inte om vad jag säger. Efter allt (enormt bra skiva), så är jag, du och alla andra här virtuella personer som man inte ska ta på allvar...

Tråkigt att man inte kan vara trevliga och att man ska behöva misstänka ifall folk menar allvar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Puh, jag är glad att Nattvaktaren inte hänger här nuförtiden för då skulle vi ha tio gånger fler sådana här trådar 😄

Problemet är som sagt ofta att man inte kan urskilja ironi och intern(et)humor från allvar och då kan det lätt bli lätt fel. Jag tror inte att så många på det här forumet går in i en diskussion med målet att provocera, utan de kan snarare ha en stil som kan uppfattas som nedlåtande eller snäsig ( jag vet inte ens vad det ordet betyder, men det kändes bra i sammanhanget ).

Ta inte andra eller dig själv på för stort allvar.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker alla på det här forumet är rena änglar! Så jag håller inte med dej ett smack! 🙂

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar än! 🙂

Mina favvo-medlemmar är: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra är ju jättegoa också! 😄

Håller ni inte me'? 🙂

Favorisera medlemmar... Hoppas du på att de kommer hjälpa dig på traven i din musikkarriär pga att du nämnt att du gillar dem mer än de flesta andra? Hoppas du på att de kommer skriva ditt namn i tacklistan i konvolutet ifall de gör ett album? Hoppas du på att de kommer försvara dig oavsett vad de tycker ifall du retat upp någon i en tråd? 😆

Jaja, vi kommer väl aldrig få veta varför men jag tycker att du också är jätte go'. Men bry dig inte om vad jag säger. Efter allt (enormt bra skiva), så är jag, du och alla andra här virtuella personer som man inte ska ta på allvar...

Tråkigt att man inte kan vara trevliga och att man ska behöva misstänka ifall folk menar allvar eller inte.

😆 ..... 😄 Ja glömde räkna upp dig, punkrockdude! 🥰 Du är också min favvo!!... och Olsberg.. och mutto, och Valdez, och musik, och Nelerion.... och freddie, och Zando, och dede.... och jag! 😄 ( 😆 .. vadå fjäsk!)

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tyckte tvärtom dom var väldigt snälla i länkade tråden!

Pröva annat forum eller ex verkligheten ifall du vill ha ngt o jämföra med, du kommer garanterat att bli mycket förvånad!

F.ö. är min personliga favorit den därna Hans som verkar vara väldigt trevlig och rolig, säkert snygg också 😠!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker alla på det här forumet är rena änglar! Så jag håller inte med dej ett smack! 🥰

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar än! 😄

Mina favvo-medlemmar är: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra är ju jättegoa också! 😠

Håller ni inte me'? 🙂

😄

Jag är med 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina favvo-medlemmar är: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Nämen, man hittar sig själv som förstnämnd 😮

Tackar Danabacken, jag antar att det är din öppenhet och att du tar lätt på eventuell kritik som du trivs här. Det gäller att separera på Internet och det "verkliga livet" 🙂

Härligt med lite smicker såhär när man kommer hem efter en hård dag på jobbet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att många har svårt i att se skillnaden mellan regelrätt argumentation och att vara otrevlig. Många bra diskussioner i forumet bygger på åsikter och då måste man väl få hävda sin åsikt utan att motparten känner att den blivit trampad på tårna. Jag uppskattar en hetsk debatt så länge den håller sig till ämnet. Om man genom tydligt resonemang förklarar varför man har en viss uppfattning så är det väl okej att ha vilken uppfattning man vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...