Jump to content
Annons

M-Audio Delta 1010LT


walle

Recommended Posts

Finns det något program som man kan spela in fler än två spår åt gången på? Det verkar vara max två spår på Live 4 programmet som medföljde mitt kort. Jag har lagt ner en jäkla massa bespaingar på detta kort så jag hoppas att det går med fler kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kostnaden beror till störst del på vilken version du köper, det beror också på vart du köper. Jag har faktiskt ingen koll på det, kolla http://www.emusic.se, där har dom det garanterat.

Ja man kan spela in på flera kanaler med Cubase, det finns också andra program som t.ex. Pro Tools, eftersom du har ett M-Audio kort så skulle det va bra med Pro Tools eftersom det stödjer M-Audio korten, men själv så har jag faktiskt aldrig testat Pro Tools, är nöjd med Cubase än så länge! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostnaden beror till störst del på vilken version du köper, det beror också på vart du köper. Jag har faktiskt ingen koll på det, kolla http://www.emusic.se, där har dom det garanterat.

Ja man kan spela in på flera kanaler med Cubase, det finns också andra program som t.ex. Pro Tools, eftersom du har ett M-Audio kort så skulle det va bra med Pro Tools eftersom det stödjer M-Audio korten, men själv så har jag faktiskt aldrig testat Pro Tools, är nöjd med Cubase än så länge! 😉

Tack för hjälpen! Ska kolla upp Pro Tools och Cubase. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostar Cubase flera tusen?! Jag har just lagt ner en massa sparpengar på kortet, och nu ska de här suga ut en också! Live lite var desutom en nerbantad version som den här snubben sa. När jag försökte välja fler kanaler än två så kom det upp ett fönster som berättade att man måste uppgradera programmet för en summa pengar, för att kunna använda flera kanaler samtidigt!

Förresten... är det någon som vet om XLR mikingångarna på mit 1010LT kort är fantommatade? Skulle en TSM MT-87 mik fungera till det? Skulle sitta fint med en sådan.

Redigerat av walle
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten... är det någon som vet om XLR mikingångarna på mit 1010LT kort är fantommatade?
ett delta 1010LT har inte fantommatning, det har bara preamps.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...