Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag är ute efter ett bra program till ett bygge av ett par monitorer. Jag har tidigare kört med JBL Speakershop, men eftersom att min version är för win95 har jag därför inte fått igång det på windows XP. Jag skulle vara tacksam för bra tips på olika program =)

Mvh

/Pelle Ramberg

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Höll på med såntdär förut. Kommer inte ihåg vad programmen hette...

Kolla på www.hififorum.nu under DIY. Finns mycket info där.

Har du byggt mycket förut? Det är väldigt svårt och kräver mycket kunskap och tillgång till mätinstrument och dämpat mätrum (och ett antal mer eller mindre misslyckade byggen) innan det blir bra.

Ett alternativ kanske kan vara att bygga nåt efter ritning så vet man någorlunda resultatet om du dessutom tänker använda som studiomonitorer.

😉

denton (oregistrerad)
Postat

Om du vill ha ett för att räkna ut delingsfilter så har jag ett program som jag har gjort själv som räknar ut från 1:a till 6:e ordens filter.

Postat

Det finns ett program på Ljudias hemsida www.ljudia.se tror jag att det är. Bara mata in massa värden på dina högtalare o du får volymen 😲

denton (oregistrerad)
Postat

Jag kom på att jag har ett excel dokument som räknar ut högtalar lådor om någon är intresserad

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.