mornel Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Nu är Native Instruments Akoustik Piano ute. Ljudexemplen är toppen, som vanligt när det gäller NI.
hefu Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst.
Jocke Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. Ånej vad jobbigt. 😳 Skulle vilja ha det vanliga pianot som ingår. Kan du slita loss det och ge det till mig hefu?
Linus Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Och vad är systemkraven? Måste sluka massa RAM eller hur?
saverman Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Skönt att höra! Finns inte många bra pianon.
ViktorDenStore Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. 😉
djonas Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. 😉 😉
freddie Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen. Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av. Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter?
ViktorDenStore Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av. Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter? Men... eh? Köp ett Stage-piano då? 😉
Janne Johansson Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Linus, Tillverkaren rekommenderar 1GB internminne. Samplingarna finns i både 16 och 24 bitar, och har du bara 512 MB i din dator får du nog problem att köra 24 bitar.
godhead Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 ViktorDenStore: Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud.
ViktorDenStore Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 ViktorDenStore: Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud. 😠 Det är inte jag som söker overkligt piano... det va Freddie 🥰 Jag vill gärna ha ett verkligt... Edirol SuperQuartet har jag redan 🥰
lavrell Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Detta lät faktiskt Jääävligt bra 😮 Kan bara hålla med ... tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör.
ViktorDenStore Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Detta lät faktiskt Jääävligt bra 🙂 Kan bara hålla med ... tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör. 🙂 Jepp... det här känns mer naturligt på nåt sätt 😮
Hans Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Undrar vilka som kan höra att det inte är ett riktigt piano/flygel i en produktion?
mornel Postat 3 oktober 2005 Trådstartare Postat 3 oktober 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Ballt! Jag är rätt sugen på att testa själv.
ViktorDenStore Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Ballt! Jag är rätt sugen på att testa själv. Samma här...
Hans Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.) Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎! Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är?
Jocke Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.) Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎! Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är? Dom har ju en som heter Elektrik Piano med Rhodes, Clavinet och Wurlitzer.
Hans Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Hej! Jo, den är däremot inte alls lika bra, okej inte mer! Inte särsklit prisvärd!
Overdub Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Låter bra. Jag har bara The Grand 2 att jämföra med och den har jag dessutom inte använt så mycket men jag hör ingen fantastisk skillnad mellan dem. Men Steingraeber 130 är nog ett av de bästa pianoljuden jag hört. Kan man inte köpa bara den... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.