Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst.

Ånej vad jobbigt. 😳

Skulle vilja ha det vanliga pianot som ingår. Kan du slita loss det och ge det till mig hefu?

Postat

Och vad är systemkraven?

Måste sluka massa RAM eller hur?

Postat

Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.

Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av.

Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter?

Postat
Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.

Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av.

Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter?

Men... eh? Köp ett Stage-piano då? 😉

Postat

ViktorDenStore:

Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud.

Postat
ViktorDenStore:

Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud.

😠 Det är inte jag som söker overkligt piano... det va Freddie 🥰

Jag vill gärna ha ett verkligt... Edirol SuperQuartet har jag redan 🥰

Postat
Detta lät faktiskt Jääävligt bra 😮

Kan bara hålla med ...

tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör.

Postat
Detta lät faktiskt Jääävligt bra 🙂

Kan bara hålla med ...

tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör.

🙂 Jepp... det här känns mer naturligt på nåt sätt 😮

• 2 veckor senare...
Postat

Hej!

Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Undrar vilka som kan höra att det inte är ett riktigt piano/flygel i en produktion?

Postat
Hej!

Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat!

Ballt! Jag är rätt sugen på att testa själv.

Postat

Hej!

Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.)

Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎!

Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är?

Postat
Hej!

Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.)

Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎!

Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är?

Dom har ju en som heter Elektrik Piano med Rhodes, Clavinet och Wurlitzer.

Postat

Låter bra.

Jag har bara The Grand 2 att jämföra med och den har jag dessutom inte använt så mycket men jag hör ingen fantastisk skillnad mellan dem.

Men Steingraeber 130 är nog ett av de bästa pianoljuden jag hört.

Kan man inte köpa bara den... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.