Jump to content
Annons

Ensam Duo - Alla Minnen


Nelerion

Recommended Posts

Hellå!

Vi har börjat med lite ny inspelning och rackarns vad kul det är

att få skapa saker och ting igen efter ett litet uppehåll.

Vi har skapat en låt vid namn 'Alla Minnen' som vi behöver ha

lite feedback på.

* LÅTNAMN: Alla Minnen

* ARTIST/GRUPP: e2o

* GENRE: Pöpp

* LÅTLÄNGD: 2 minuter ungefär

* KOMPOSITÖR: e2o

* PRODUCENT: e2o

* INSPELNINGSÅR: -05

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1.75 Mb

* STATUS: Ej färdig

* LÅTLÄNK: Alla Minnen.mp3

Ingen bas är lagd och den är inte helt färdig i själva längden

heller, det är 2 verser och 2 refränger. Hela låten är färdig i

våra huvuden men är ej inspelat.

Hur känns den när ni lyssnar på den? Är där några uppenbara

fel vi har missat?

Hit us, Hit us hard!

/Mangsan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Wow.. jag gillar låten... Gillar drivet.. saknar dock basen, tycker att baskaggen slår igenom för mycket medans trummorna i övrigt är för låga..

Hela mixen låter lite luddig, lite eq på det där så blir det bra. 😄

Väntar med spänning på en längre version.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow.. jag gillar låten... Gillar drivet.. saknar dock basen, tycker att baskaggen slår igenom för mycket medans trummorna i övrigt är för låga..

Hela mixen låter lite luddig, lite eq på det där så blir det bra. tongue.gif

Väntar med spänning på en längre version.

Tackar tackar.

Tyvärr blir alltid basen släpande, likadant varje gång.

Skall tänka på trummorna vid nästa mix så vi får bak

kaggen lite [Tycker själv den låter lite mycket]

Bra gjort. Schysst ljudbild tycker jag. Synthljudet är jag däremot skeptisk till. Skulle nog vilja ha det lite mjukare på nåt sätt. Men det är väl en smaksak... Keep up the good work!

Tackar LO [ 😉 ] 😉

Nu har synthen växt fast i låten så den får ligga kvar,

tack för kommentarerna!

😉

Skitbra! Rös vid första refrängen. Underbara stämmor. Ni kan gå hur långt som helst.

😮

TACK!

🙂

/Mange

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ja! Jag har vid ett flertal tillfällen klagat (påpekat i alla fall) på att det inte finns någon dynamik i låten. Nu har ni fått till dynamiken mycket bättre! Bra!

Bra låt!

Den stående kommentaren som jag har: du har en intressant röst. Alltså, jag gillar att lyssna på den. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ja! Jag har vid ett flertal tillfällen klagat (påpekat i alla fall) på att det inte finns någon dynamik i låten. Nu har ni fått till dynamiken mycket bättre! Bra!

Bra låt!

Den stående kommentaren som jag har: du har en intressant röst. Alltså, jag gillar att lyssna på den. 🙂

Gött Mos!

Gött att det dynamiska kom på rätsida nu, känns kalas!

Angående min röst så kan jag inte annat än tacka för de

'intressanta' kommentarerna.

Jag vet inte om jag skall ta mig till en sångpedagog men

jag vill lära mig 'Få-rösten-i-färdigt-sångläge-genom-en-

del-uppvärmningsövningar' så det går ännu snabbare att

komma upp i sin riktiga röst. Får se.

Tack för lyssningen och kommentarerna!

:rolleyes:

/Mangsan

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ja! Jag har vid ett flertal tillfällen klagat (påpekat i alla fall) på att det inte finns någon dynamik i låten. Nu har ni fått till dynamiken mycket bättre! Bra!

Bra låt!

Den stående kommentaren som jag har: du har en intressant röst. Alltså, jag gillar att lyssna på den.  😄

Gött Mos!

Gött att det dynamiska kom på rätsida nu, känns kalas!

Angående min röst så kan jag inte annat än tacka för de

'intressanta' kommentarerna.

Jag vet inte om jag skall ta mig till en sångpedagog men

jag vill lära mig 'Få-rösten-i-färdigt-sångläge-genom-en-

del-uppvärmningsövningar' så det går ännu snabbare att

komma upp i sin riktiga röst. Får se.

Tack för lyssningen och kommentarerna!

:rolleyes:

/Mangsan

Ja, det är ju aldrig fel att värma rösten innan man sjunger. Men oftast skiter man ju i det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker synten ligger lite för långt fram på verserna. På refrängen skulle sången upp lite. Det låter lite burkigt om körerna. Framförallt skulle jag fundera på reverben. Tycker att det är lite för torrt. Det saknas lite luft i ljuden. Virveln t e x är lite dov och murrig, ett uns av mer diskant skulle kunna lyfta fram den.

Annars är det snyggt. Snygga harmonier och snygg låt.

En sak till sångeffekten som kommer fram vi alla misstag. Den andra stämman täcker över den första på ett lite underligt sätt (vid ca 27 sekunder) Skulle inte grundstämman ligga kvar på samma volym genom hela dubblingen (hoppas du fattar vad jag menar) just nu låter det lite underligt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker synten ligger lite för långt fram på verserna. På refrängen skulle sången upp lite. Det låter lite burkigt om körerna. Framförallt skulle jag fundera på reverben. Tycker att det är lite för torrt. Det saknas lite luft i ljuden. Virveln t e x är lite dov och murrig, ett uns av mer diskant skulle kunna lyfta fram den.

Annars är det snyggt. Snygga harmonier och snygg låt.

Är det main i refräng du tänker på?

Är det reverb på alla sångspår som torkar upp ölstänket?

Skall försöka se om det går att diskantframhäva virveln

lite till.

En sak till sångeffekten som kommer fram vi alla misstag. Den andra stämman täcker över den första på ett lite underligt sätt (vid ca 27 sekunder) Skulle inte grundstämman ligga kvar på samma volym genom hela dubblingen (hoppas du fattar vad jag menar) just nu låter det lite underligt.  🙂

Jag vet exakt vad du menar och det skall rättas till vid

nästa mix så det blir en liten annorlunda effekt.

Tack för de fina synpunkterna!

😉

/Mange

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu ska jag vara helt ärlig! 🙂

1. Rösten som du har är väldigt skön, tycker jag. Väldigt bra! stort + i kanten. Ligger väldigt centralt och tydligt i ljudbilden också!

2. det blir lite för mycket tycker jag i refräng. Låter lite som att alla olika instrument och körer och allt försöker överrösta varann lite, tycker jag. Det blir lite tjötande där mellan allting!

3. Gillar gitarrspelet(elgitarr skulle behöva ett litet anskiktslyft, faktiskt. Den är lite klen av sig. tryck upp den mer "in your face" i ljudbilden, tycker jag. Gillar inte så mycket att den är panorerad så mycket. )

4. Härlig text! 😄

5. gillar det lite feta trance:iga ljudet som är i introt, och som man hör lite då och då i låten! Lite högt mixat bara, och lite burkigt, men bara lite! 🙂

6. Ja, och det var väl allt (bra trummor(gillar det att bastrumman slår på det sätt den gör), bra körer också, låter jättebra med dom tillsammans med din sköna röst!

Jättebra låt helt enkelt! 🙂

Den här kommer sparas. lätt! 🙂

\\Dana! 🙂

Edit: Haha! Har lyssnat igenom låten 8,9 ggr nu, så nu kan jag snart mima till den! 😉 ... 🙁

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Sången övertygar inte mig på versen, går det att få mer inlevelse där? Jag tror på sångaren dock! Rösten är svensk och mysig. Du sjunger på svenska på ett skönt och obesvärat sätt. Refrängen låter riktigt bra! Håller med om att baskaggen inte låter snyggt. Sammanfattat gissar jag att slutresultatet kommer att bli en tjusig sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...