AXL THE ROCKER Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 ...och kanske vågar jag posta något. 😆 ?
dede Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Ja. lite frustrationer från 1997 då. Allt jag ägde i musikväg var ett Soundblaster16. Men så lyckade jag hitta någåt japanskt shareware som översatte de pissiga midiljuden till något bättre samplade ljud. Fortfarande förståss begränsat till GM standarden Scanners_Soundblaster16.mp3 Redigerat 20 maj 2006 av dede
dede Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Ja. lite frustrationer från 1997 då. Allt jag ägde i musikväg var ett Soundblaster16.Men så lyckade jag hitta någåt japanskt shareware som översatte de pissiga midiljuden till något bättre samplade ljud. Fortfarande förståss begränsat till GM standarden Ännu mer frustrerad är Rainwaltz Scanners_Rainwa_1.mp3 Redigerat 20 maj 2006 av dede
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Ahhh. Här har jag inte postat nåt. Det är nog dags... Många knäppa GM-låtar har jag gjort, frågan är vilken jag ska välja. En del av dem är faktiskt rätt coola på nåt avigt sätt... återkommer.
Jaxxor Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) (borttaget) min lina slöade ner nu så jag får posta en annan dag.. Redigerat 22 maj 2006 av Jaxxor
Jaxxor Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) (borttaget) min lina slöade ner nu så jag får posta en annan dag.. Redigerat 22 maj 2006 av Jaxxor
Fidden Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Detta är från när jag var kalas-förkyld någon gång tidigt 2000-tal. Feberyrseln fick mig att vilja skapa en ny genre, som jag kallade för drum'n'bass-synth-country. Låten heter Toxic snow.
Danabacken Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 😏 haha! Dnb-beatzen sitter ju perfekt i den låten!
emser Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Denna är inte jättegammal, ungefär lika gammal som "oh brother where art thou" (vicken stavning) Det gick fort, texten skrevs på 10 min. Jag blir fortfarande glad när jag hör den. /emser Moonlight.mp3
Danabacken Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Jesus, detta kommer jag få ångra. 😆 Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 😳 Det var tider det! 😏 Länk
Linus Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Jesus, detta kommer jag få ångra. 😆 Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 🙂 Det var tider det! 😏 Länk För 3-4 år sen? Wow, vad du har utvecklats enormt de senaste åren!! 😱 Undrar vart du är om tio år då 😳🙂
Danabacken Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Jesus, detta kommer jag få ångra. 🙂 Den här gjorde jag i Fruity loops 3.0 för ca. 4 (eller kanske 3) år sen, och den väcker fortfarande många minnen när jag hör den. 🙂 Det var tider det! 😱 Länk För 3-4 år sen? Wow, vad du har utvecklats enormt de senaste åren!! 😄 Undrar vart du är om tio år då 😛🙂 🙂 oj! Tack! 🙂 ja, nånstans runt 3-4 var det. 😆
milton Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Detta är från när jag var kalas-förkyld någon gång tidigt 2000-tal. Feberyrseln fick mig att vilja skapa en ny genre, som jag kallade för drum'n'bass-synth-country. Låten heter Toxic snow. 😱😆🙂 Underbar!!!
AndyPandy Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 (redigerat) Här är mitt bidrag från 2001: Your browser does not support the HTML5 audio tag Sången är gjord i AnalogX:s SayIt. Notera den härligt digitala diskanten. Jag minns det som en rent och stekhett helvete att få sången i takt. Det var nog anledningen till att jag aldrig orkade göra färdigt låten. Influenser: Kraftwerk (hörs väl), Toto (jag gav mig fan på att ha ett tonartsbyte), Bryan Ferry (basgången, men det hörs nog inte). Den som vet från vilka refrängen är stulen vinner en storstrut. Och när jag ändå rotar i byrålådan så hittar jag följande lilla trudelutt: Your browser does not support the HTML5 audio tag Den är från samma tid, även om datumet på filen säger något annat. Jag vill minnas att gjorde en snabb nivåjustering runt 2004, men sedan orkade jag inte göra mer. Skulle ha haft sång, men det blev aldrig så. Jag minns tydligt att autotune vägrade göra som jag ville när jag exporterade, därför låter det konstigt på en del ställen. Redigerat 11 juni 2006 av AndyPandy
Fidden Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Mauro Scocco är min gissning 😆 (gå samma väg) Annars påminner det lite om nån backstreetboyslåt 😱
pirateKING Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag de första man nånsin gjorde, för väääladans länge sen. allt är gjort på en rolandsynth, helt omixat ofcourse. Redigerat 11 juni 2006 av pirateKING
Danabacken Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 http://kitti.mine.nu/songs/01_Ein_Zwei_Pai.mp3 de första man nånsin gjorde, för väääladans länge sen. allt är gjort på en rolandsynth, helt omixat ofcourse. Not Found Fixa!
pirateKING Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 http://kitti.mine.nu/songs/01_Ein_Zwei_Pai.mp3 de första man nånsin gjorde, för väääladans länge sen. allt är gjort på en rolandsynth, helt omixat ofcourse. Not Found Fixa! 😱 kirat! Your browser does not support the HTML5 audio tag sorry trode jag har prövat den.
Strukt Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Hmmmkej, här är nåt jag gjorde 2002, försökte mig på trance 😏 Your browser does not support the HTML5 audio tag
Danabacken Postat 12 juni 2006 Trådstartare Postat 12 juni 2006 Hmmmkej, här är nåt jag gjorde 2002, försökte mig på trance 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag Reason 2.0 eller? 😄
gnuodling Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 hmm... jag har inget kvar från amigatiden men hittade en skiva från 90-talet med nått midi-haxx som gjordes med en gammal p 200mhz och "ljudkort" gnuodling-midi-track01
dede Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Detta är från när jag var kalas-förkyld någon gång tidigt 2000-tal. Feberyrseln fick mig att vilja skapa en ny genre, som jag kallade för drum'n'bass-synth-country. Låten heter Toxic snow. Denna har helt klar massor med kvalitet! Jag gillar genren!
dede Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Jag blir fortfarande glad när jag hör den. /emser Jag också!
easy_dog Postat 14 juni 2006 Postat 14 juni 2006 Känner mig lite masochistisk idag och lägger upp en låt här i tråden jag med. En del av er har hört hur Dust låter idag, men när det begav sig för Dust så lät det lite annorlunda. Denna inspelningen är från Dusts födelse, första dagen(möjligtvis första låten som gjordes) året var 2004. Det låter, men inte vackert 😕. Dust_fromhell.mp3
Overkill Postat 15 juni 2006 Postat 15 juni 2006 Här ni! En gammal video när jag spelar trummor, mycket har hänt sedan dess (och tur är väl det)... http://s7.photobucket.com/albums/y265/Rock...=BruMsDruMs.flv 😎
Danabacken Postat 15 juni 2006 Trådstartare Postat 15 juni 2006 Här ni! En gammal video när jag spelar trummor, mycket har hänt sedan dess (och tur är väl det)... http://s7.photobucket.com/albums/y265/Rock...=BruMsDruMs.flv 😎 😱 Najs!
pirateKING Postat 15 juni 2006 Postat 15 juni 2006 Här ni! En gammal video när jag spelar trummor, mycket har hänt sedan dess (och tur är väl det)... http://s7.photobucket.com/albums/y265/Rock...=BruMsDruMs.flv 😆 grymmt! 😄
tbruce Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Drar upp den här gamla tråden... GM is the shit yao. Helt jävla galen låt, tror jag gjorde den för typ 5-6 år sen. Enjoy 😛
Nexustwins Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 // sammanslaget med tråd i existerande ämne /admin Yess, posta ett av dina första alser & ett av dina nyaste. Ganska härligt att höra hur gamla veteraner här lät förr, enorm skillnad på vissa håll! Förr: Your browser does not support the HTML5 audio tag Nu: Your browser does not support the HTML5 audio tag Var inte blyga 😛 //Nexustwins - mgm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.