lulle 33 (oregistrerad) Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Finns det några bra program till datorn för att lära sig gitarr? Jag är nybörjare då så jag vill ha ett program som man lär sig från grunderna. Om någon vet nåt bra program så kan ni väl skriva vad det heter. Hade tänkt att köpa ett gitarr program idag igentligen men viste inte vilka som var bra. ///MVH Lukas 😆
browno Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 skit i programmen och köp en bok istället eller tanka lite tabs och skit, finns massa lektioner på internet.
The Edge Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Det finns ett som heter Guitar Pro 4 som jag gillar. Finns att ladda hem i demoversion på mysongbook.com. Det är bra om du kan tabulaturer. Lycka till!
browno Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 ja guitar pro eller powertabs är bra. trodde det gällde sån där gitarr-skiva man stoppar in i datorn.
Gote Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Vet inte riktigt vad det är för program du är ute efter, men om du tankar hem Power Tab (gratis) så kan du ladda ner en väldig massa låtar från nätet (t.ex. härifrån) och sätta dig och träna låtar. Det är ju inget skolprogram direkt, men man kan lära sig spela sina favoritlåtar och det ger ju en del. Sen kan du ju alltid Googla efter grunderna. Vill bara passa på att nämna Chris Juergensen som har lagt upp en massa trevlig teori på sin hemsida. Han går igenom grunderna och kommer ganska långt.
johlin Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Det här är väl för övrigt den 3:e tråden du skapar om att lära sig gitarr. 1 borde väl räcka, eller? Skrev GuitarPro i din förra tråd, kolla upp det.
mornel Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Jag kanske har missuppfattat det, men jag tror att Line 6 Guitar Port innehåller en lärnings-del.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.