Richie76 Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 (redigerat) Hej och svej! 😱 Här kommer en pop-dänga men jag är väldigt osäker på varför det inte låter så bra som jag vill. Aukustiska gitarrerna kan behövas mickas om, eller jag vet inte.. Ja ja. kom gärna med konstruktiv kritik.. 🙂 LÅTNAMN:Someone elses story ARTIST/GRUPP:Slowmoboy GENRE:pop LÅTLÄNGD:3.36 KOMPOSITÖR:Rikard Sandberg PRODUCENT:Rikard Sandberg EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 3.9MB STATUS: Redigerat 28 oktober 2005 av Richie76
The Edge Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 (redigerat) Oj vad jag gillar akustisk gitarr och piano!!! Bra låt också och röst också. Personligen tycker jag mixen är helt ok(har iof inget större kunnande) men kanske lite högre sologitarr! EDIT: La märke till att hihaten bara ligger i en högtalare, kanske ska vara så du har en tanke bakom det, men jag ville bara påpeka det. 🙂 Redigerat 22 september 2005 av The Edge
lavrell Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Ja det va ju en trevlig trudelutt men aj aj aj vad man har hört exakt denna låt förut. Precis den känslan jag fick när jag lyssnade. Men dock creds för bra mix och typisk brittisk pop-balladskänsla skulle jag väl säga. Dock skulle en lite större stereobredd ej skada, kanske även någon produktionsteknisk som gör att den står ut lite ur det fack som iaf jag sätter den i. Men som sagt bra framfört men lite väl likt en massa annat. Keep it up!
Richie76 Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Tackar som bockar, kul att höra! Ja, håller med om att piano och aukustisk gitarr är trevligt ihop men gitarren har jag haft lite svårt att skruva till.. Hörde att det går trögt i skara nu för tiden 😆
Richie76 Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Tack för det.. Ja, men om man känner att man hört den förut då vet man blir det en radio-dänga inom kort som man stör sig på och irriterar sig på att inte alla andra fattar att den låten är gjord, så jag hoppas på det scenariot! 😛 har du nåt tips på hur man fixar lite bättre stereobredd? 😆
karl Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Shit...du har en röst som kan gå hur långt som helst i mina öron...men inte med denna,lite slätstrukna förutsägbara låt som iofs låter som det ska göra....schysst sound och allt ...men det fångar inte på grund av att det känns (som andra sagt också) man har hört det förrut.men greja på ...du hittar säkert ett genuinare utryck och då är det klart... 😆😛🙁
Richie76 Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Tack för det karl! Kul att höra nåt positivt om sången eftersom den är jobbigast att byta ut om det låter skit! 😛 Ja, låten är väl lite för standard, håller med om detta.. Har lite skummare grejer på lager, får se om det dyker upp nåt framöver.. 😆
Jocke Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Jag lyssnade på den för en kvart sen men kan inte lyssna nu... 😆 Hursomhelst håller jag med vad som tidigare skrivits. Måste bara berömma dig för sången. 😛 Toppklass verkligen! Lite tråkig låt kanske som sagts, men kanske skulle kunna livas upp av lite roliga produktionsdetaljer som Lavrell var inne på. Tycker akustiska gitarrerna lät bra om än lite vassa. Har du dragit upp diskanten lite för mycket? Upp med mer låtar!
osiris Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Det här var väl inte alls tråkigt? Jättebra låt! Men ja, akkegurorna är lite väl vassa. Det är väl typ det jag kan komma på 😳 Kanske skulle ta och spela om dom fast med en annan uppmickning? Pianot är väldigt vacker när det kommer in. 🙂 Grejjt work!
Richie76 Postat 22 september 2005 Trådstartare Postat 22 september 2005 Spanks a bunch! 🙂 Ok, kan börja med att prova dra ner diskant på guran och sen var det ju ett bra tips att göra nåt kul produktionsmässigt, måste bara få nån uppenbarelse vad som skulle kunna funka.. 😳 Är osäker på vilka effekter man bör ha på sången, någon som har något tips?
xarl Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Ett knep att få till en bredare ljudbild är att dubba gitarren och panorera höger -vänster. Jag tycker inte du ska sabba sången med massa mer effekter, låter lagom och bra. Lite stråk, typ cello kan bli riktigt snyggt i ljudbilden. Mer imponerad av din sparsmakade och fräsha produktion än låten. Men alla låter behöver inte vara potentiella hits 🙂 ps. I hörlurar känns vissa instrument (Hihatt och piano) lite väl mycket panorerade, men de funkar säker bra i högtalare. Skulle gärna oxå höra mer.
Lars-Olof Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Inget att anmärka på förutom att jag nog skulle vilja panorera ut gitarren lite till vänster. Det är mitt favoritställe för akustisk gitarr... Hi-hat sticker ut lite mycket när den ligger så långt ut så jag skulle nog prova med att flytta in den lite.
Eliasson Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 underbar röst! när man hör den vill man aldrig sjunga själv igen 😆 gillar soundet, men vad gör pingisbollarna i introt!? 😉 Det var du som mixade i datahögtalare va? Fortsätt med det. Du sköter dig jävligt bra 😆 Som sagt, bredda den lite mer, lägg en ackedubb så är du hemma. Låten får en trea av mig, soundet och arret en fyra. /E
berch Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Håller med Eliasson, gillar soundet, till skillnad från andra här så gillar jag gitarrerna låter mycket akustiskt = bra. Lyssnade iofs oxå i datorhögtalare och där lät det lite skumt med hihaten väldigt mycket till höger i en högtalare men annars kanon. Stör mig inte alls på låten heller utan tyckte den var bra, men kanske ändrar mig om jag lyssnar på den 10 gånger till istället för bara en.
Richie76 Postat 23 september 2005 Trådstartare Postat 23 september 2005 Tack så mycket, ni trevliga människor!! 🙂 Har fått många bra tips som jag definitivt använda mig av.. trevligt forum detta! 🙂 Trodde hi-haten skulle ligga där, men får väl flytta in den lite.. 🙁 Och du, Eliasson det är inga pingisbollar! 🙂 Tåg, du vet som tuffar! 😎 Hursomhelst, fixade till den andra låten och gjorde om introt lite och gjorde heltempo i början. Blev även nyfiken på din musik så jag surfade in och lyssnade runt. Sköna låtar måste jag säga.. Fick till och med lite Jakob hellman vibbar, riktigt sköna låtar och kalasfint ljud! Det är bara att gratulera! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.