Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska beställa monitorer i kväll så hjälp mig att välja...

Dela gärna med er av era erfarenheter...

ALESIS M1 ACTIV MK2 Studiomonitor, 6,5" mid /bass speaker(75W), 1" high tone kalotte (25W), shielded to the usewith computer /or video monitor, very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz (-10dBpoint), Connectors: Combination XLR-1/4" jack with inputlevel control, Dimensions: (WxHxD) 8.5"x15"x9.75" (381mm x216mm x 248mm), Weight: 9kg each

Eller...

Behringer B2031A Truth - Active 2-way Studiomonitor with 83/4" Woofer and 1" tweeter, two built-in poweramps (150Wlow frequency, 75W high frequency), extremely flatfrequency response (50 Hz - 21 kHz). separately controlledlimiters for low and high frequency, magnetic shielded,servo-balanced inputs XLR- and jack, dimensions: WxHxD250x400x290 mm, Weight: appr. 15 kg

mvh

Sonefors

Annons
Postat
Sök........

Finns massor skrivet om båda dom monitorerna!

Hehe, Tackar för upplysningen....

Men jag känner mycket väl till sökfunktionen 😱

Jag har letat där ett antal ggr efter dessa monitorer

men hittar inget på Alesis monitorerna och

ytterst lite på Behringers....

Det var därför jag startade tråden 😱

Mvh

Sonefors

Postat

Hej!

Har bara hört Behringer och dom är helt okej för pengarna, överdriven bas dock så om du vet med dig att du inte vill ha det skippa dom, annars helt okej som sagt!

Postat

Jag slåt ett slag för Behringermonitorerna helt klart.

Va relativt nöjd med mina jag hade innan mina nuvarande (Event 20/20 bas)

Tycker faktiskt inte att jag upplevde en överdriven bas iaf.

Jag måste dock ifrågasätta Alesis siffror

very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz

38 Hz låter lite väl lågt för dessa monitorer, beror iof på vid vilken volym man mäter vid då.

Men jag säger iaf ett gott ord för Behringermonitorerna.

Postat
Jag måste dock ifrågasätta Alesis siffror
very linear playback,Frequency Range: Frequency Range: 38 Hz - 23.5 kHz

38 Hz låter lite väl lågt för dessa monitorer, beror iof på vid vilken volym man mäter vid då.

De skriver ju tydligen inte ut några +/- siffror... Andra fabrikat skriver ofta typ 45Hz - 20kHz +/-2dB, och det säger ju liksom lite mer... De allra flesta monitorer kan säkert ge ifrån sig ljud neråt 30Hz, men många är knappast särskilt raka ända ner dit.

Postat

Tackar för alla svar 😉

Det vart ett par Beheringer Truth 2031A...

Äntligen lite ordentlig lyssning iaf... 😆

mvh

Sonefors

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.