Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har just köpt ny dator AMD Athlon 64 3000+ med ett Realtek 850 7,1 kanals ljudkort och det är nåt fel med ljudet. Ibland blir det nästan som distortion och ibland sackar ljudet, detta kommer och går. Ibland är ljudet bra, ibland icke!

Nån som känner igen sig eller har nån aning om vad det kan vara?

Mvh Markus

Redigerat av markusgrubbstrom
Annons
Postat

Vad har du för drivrutiner?

Kör man på ett sådant där på moderkortet inbyggt ljudkort (vilket jag antar att det är?) så brukar det sällan eller aldrig finnas ordentliga drivrutiner för musikbruk.

Som tur är finns det människor här i världen som är både intelligenta och generösa. Drivrutinenen "Asio4all" går att ladda ner från http://www.asio4all.com och funkar till nästan alla ljudkort. Fick ner latecyn på ljudkortet i min bärbara till under 20 ms, istället för 500 ms eller vad det nu var med de medföljande drivrutinerna...

Postat
Vad har du för drivrutiner?

Kör man på ett sådant där på moderkortet inbyggt ljudkort (vilket jag antar att det är?) så brukar det sällan eller aldrig finnas ordentliga drivrutiner för musikbruk.

Som tur är finns det människor här i världen som är både intelligenta och generösa. Drivrutinenen "Asio4all" går att ladda ner från http://www.asio4all.com och funkar till nästan alla ljudkort. Fick ner latecyn på ljudkortet i min bärbara till under 20 ms, istället för 500 ms eller vad det nu var med de medföljande drivrutinerna...

Får kolla om de funkar.

Ha det bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.