Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Inte var det bättre,men annorlunda när inte datorer ljudkort etc fanns,idag riktas det för mycket kring teknik & ljud,musiken kommer lite i bakvrån känns det som.

Själv tycker jag att det mesta som spelas på radio tex P3 är död materia 😛

Såg nån artikel nånstans att "det låter Cubase om produktionerna",dvs datorn har sista ordet,inte musikern. 🙁

Hoppas inger tar illa vid sig,utan kanske väcker nån tanke eller ide.

Nu sticker jag på spel resten av veckan,kommer på söndag kväll

Lev väl!! 😄

Annons
Postat

.. "det var bättre förr"-klichén lär nog till största delen handla om att man i första hand minns just de bra, levande och roliga sakerna.

/Daniel

Postat

Använder man datorn som ett inspelnings- och redigeringsverktyg så är den ju helt klart oslagbar tycker jag.. men det är ju lättare att "fuska" ihop en låt nu genom att klippa och kopiera och klistra och så............................

Ena dagen spelar man in en vers och andra dagen spelar man in refrängen och tredje dagen kopierar man och klistrar in allt. Klart som korvspad att det inte blir riktigt så där levande då.

Och så alla dessa självspelande trummaskiner och basmaskiner och allt vad det nu heter. Klart som korvspad att det låter dött då.

Jo jag vet, nu kommer jag att få mothugg... 😛😄

Postat

Det är ju klart att det hänger på den som sitter bakom spakarna. Vare sig han/hon håller i en datormus eller plektrum, mikrofon, klaviatur eller vad det kan vara.

Datorn är ju ett kreativt instrument precis som alla andra. Shit in - shit out...

Skillnaden idag jämfört med "på den gamla goda tiden" är väl möljigen att det finns så mycket "fuskhjälp" att även de som förut helt saknade möjligheter att få ihop nå´t nu kan få till nåt som i alla fall liknar musik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.