Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Om jag lägger in tex en cello i NN19 och kör lite key lanen så låter det alltid så trist och overkligt helt enkelt.

Så till frågan; finns det något sätt att få det att låta som stråkdrag, alltså att de inte är exakt lika eller vad man ska säga. Helst så simpelt som möjligt då jag inte är så hemma på annat än de grundläggande grejerna i Reason, fast man vill ju lära sig nytt ändå, så tipsa på.

Tack på förhand!

EDIT: Hmm var nog inte riktigt klar i frågan. Vill att det ska låta som man först drar åt ena hållet på strängen med stråken och sen tillbaka, om ni fattar vad jag menar.

Redigerat av oheimeryd
Annons
Postat
Hej!

Om jag lägger in tex en cello i NN19 och kör lite key lanen så låter det alltid så trist och overkligt helt enkelt.

Så till frågan; finns det något sätt att få det att låta som stråkdrag, alltså att de inte är exakt lika eller vad man ska säga. Helst så simpelt som möjligt då jag inte är så hemma på annat än de grundläggande grejerna i Reason, fast man vill ju lära sig nytt ändå, så tipsa på.

Tack på förhand!

EDIT: Hmm var nog inte riktigt klar i frågan. Vill att det ska låta som man först drar åt ena hållet på strängen med stråken och sen tillbaka, om ni fattar vad jag menar.

Då föreslår jag att du gör som du har gjort men använder dig av NN-XT istället. Där är de flesta ljuden multisamplade. Och det är det du frågar efter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.