Jump to content
Annons

VAINS OF JENNA - Baby's Got A Secret

Helhets bedömning! Produktion, ljud, sång, instrument!!!  

6 röster

1. 1. Helhets bedömning! Produktion, ljud, sång, instrument!!!

• Kasst
      1
    • Duger
      1
    • Bra
      0
    • Helt min smak
      2
    • Jag förstår att ni har lirat i USA och åker tillbaka nästa år!
      2

Recommended Posts

lizzydevine (oregistrerad)
Postat

VAINS OF JENNA

Baby's Got A Secret

Baby's Got a Secret - www.myspace.com

Tyvärr kan jag inte lägga upp låten för nedladdning pågrund av kontrakt. Men

lyssna på låten och ge mig kritik på låten och produktionen.

Låten är inspelad i replokal med Digi002:a

Trummickar är billiga JJlabs trummickar,

Gitarrer inspelade med SM57

Sång går även den genom en billig JJlabs mic.

Jag har försökt skapa ett Appetite for destruction ljud blandat med tidiga Faster Pussycat. Låt mässigt tycker jag personligen att det låter lite första Buckcherry skivan.

Bandet VAINS OF JENNA har lirat på Cruefest i Hollywood och kommer åka tillbaka nästa år i några månader för inspelning och turnerande.

Senaste resan till LA slutat med inspelning med GilbyClarke från Guns N Roses

Annons
Postat
VAINS OF JENNA

Baby's Got A Secret

Baby's Got a Secret - www.myspace.com

Tyvärr kan jag inte lägga upp låten för nedladdning pågrund av kontrakt. Men

lyssna på låten och ge mig kritik på låten och produktionen.

Låten är inspelad i replokal med Digi002:a

Trummickar är billiga JJlabs trummickar,

Gitarrer inspelade med SM57

Sång går även den genom en billig JJlabs mic.

Jag har försökt skapa ett Appetite for destruction ljud blandat med tidiga Faster Pussycat. Låt mässigt tycker jag personligen att det låter lite första Buckcherry skivan.

Bandet VAINS OF JENNA har lirat på Cruefest i Hollywood och kommer åka tillbaka nästa år i några månader för inspelning och turnerande.

Senaste resan till LA slutat med inspelning med GilbyClarke från Guns N Roses

Tyvärr så gillar jag inte alls det här. Produktionen låter som den förtjänar, dvs JJlabs ;-).

Känns tråkigt att såga en låt men jag tycker verkligen inte om den här låten, och jag gillar ju verkligen genren.

Men det postiva är ju att det verkar gå väga för er "over there". Keep it up!

//Fredster

Postat

Asfräckt är mitt första omdöme. men efter en stund blir man mer kritisk. Speciellt som man lyssnar i lurar.

Låten, sången framförandet och framförallt attityden är perfekt. Men ljudet saknar djup, botten, framförallt låter det tunnt. Cymbaler och hihat är alldeles för vassa.

Skulle vara kul att höra seriös välproducerad studio-demo med er.

Låten kan man väl säga mycket om annars, att man har hört det för. Men det hindrar inte att jag tycker det är fräckt som fan!

Postat

man tackar både för beröm och kritik.. precis vad jag vill höra... som "producent" är jag inte den mest erfarna. Men jag gör mitt bästa...

Originella e ingen idé att försöka vara.. haha.. allt har redan gjorts o vi försöker göra sån musik vi själva skulle vilja lyssna på... Och det börjar ta oss frammåt.

Men tack igen för era inlägg...

Postat

jag diggar soundet. Förutom den kekkiga upplösningen då. Gitarljudet är perfekt. Gillar att det är tunt och skitigt. Dock tycker jag att sången är lite väl teatralisk. Känns inte riktigt äkta om man säger så.

men mer lofi inspelningar åt folket och grattis till framgångarna!

/E

Postat (redigerat)

haha... teatralisk? det var första gången jag hörde det.. har hört att jag låter som en tjej och att jag är skitig nödig men inte det... ännu en till listan då.... haha

tack för inlägget...

Redigerat av lizzydevine
Postat

Låter coolt, men blir nästintill illamående av den låga bitraten eller vad det är. Är det typ 64kbit/s? Hade varit kul att höra i normal kvalitet för man kan ana att det låter schysst!

Postat

tyvärr är det en streamad mp3 som låter ligger uppe med.. så det e typ 64 på den... ska försöka dra upp en bättre snart...

denton (oregistrerad)
Postat

Det här är min musik har alltid gillat band som Faster Pussycat, LA Guns, G N R, Dogs Damour, Roxx Gang mm.

Produktionen är så där lagom skitig som jag tycker att det ska vara, forsätt såhär sleezen verkar ju komma tebax nu.

Postat

Det var fan inte igår man hörde referenser till FASTER PUSSYCAT 🙂 ... men som nån skrev, påsen är kanske på väg tillbaka?

I måttlig dos tycker jag det är kul. Tuta och röj 😱 och kul att det verkar hända nåt med karriären. Verkligen!

...streamingtjofräset la av efter halva låten, men jag fick ju ett smakprov i alla fall.

/Bengan

Postat
man tackar både för beröm och kritik.. precis vad jag vill höra... som "producent" är jag inte den mest erfarna. Men jag gör mitt bästa...

Originella e ingen idé att försöka vara.. haha.. allt har redan gjorts o vi försöker göra sån musik vi själva skulle vilja lyssna på... Och det börjar ta oss frammåt.

Men tack igen för era inlägg...

Allt har gjorts? Ouj där håller jag inte med dig alls.

Själv skulle jag inte hålla på med musik om jag inte försökte gör något nytt. Obotligt trött på att lyssna på musik som inte ens försöker.

Postat

missförstå mig inte...

vi försöker skriva så bra musik som möjligt som känns "kul" för oss själva.

Strävar hela tiden efter att bli bättre.. Men vi vill heller inte skriva nått onödigt krångel.

Rock n' roll enligt mitt tycke ska vara ganska rakt. Eller det är rättare sagt vad jag gillar.. Som sångare tycker jag det är roligare med en liten knorr i texten medans musiken kickar skiten ur åskådarna...

Hade vi viljat skriva urflippad jazzrock hade vi kunnat göra det... Men kommer vi på ett häftigt riff så kör vi på det...

Bara för en ackord följd har gjorts nån gång tidagare betyder det inte att man behöver byte ut nått av ackorden även om vi gör detta oxå...

Huvudsaken är att man själv älskar det man gör och inte bli nån jävla copycat som snor rakt av...

Men jag älskar mitt band och den musik vi gör...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.