Hans Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Hej! Den i "silver"-look är mycket snyggare då det nu syns att keyboardet är gjort i Aluminium, den röda kan se lite plastig ut trots att även den är i Alu! Den med ALu-look är ibland det snyggaste jag sett, ska köpa en själv... att ha på väggen 😠!
iHz Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Den med ALu-look är ibland det snyggaste jag sett, ska köpa en själv... att ha på väggen 🙂! Haha, skulle vara något! 😆 Om man nu är så rik att kunna köpa en synt bara för att ha den på väggen! 😉
hangaren Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 köp CME. jag är skitnöjd med min 6a. könns förträflig att spela på. provade andra i samma prisklass, men de känns så plastiga. Micke
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Hur kan ingen av er gnälla på att 16 av reglarna skickar ut samma cc-värde fast på olika kanaler? Att stop och play-knapparna till vänster är "intelligenta" så att man bara kan trycka stopp eller spola tillbaka om man har tryckt på knappen på klaviaturen och inte i programmet? Det är såna oigenomtänkta lösningar som gör en klaviatur dålig, enligt mig. Å andra sidan är den schysst på många andra sätt; den är trevlig att spela på, den är inte (som alla andra usb-klaviaturer) silverfärgad eller datorbeige, etc. Men CME-klaviaturerna får inte toppbetyget av mig.
Uffe Mickols Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Hej! Bara så att ni vet, de flesta svenska musikaffärerna tar 2 195:- för UF5 och 2 895:- för UF6. Då ingår service/garanti/support i Sverige . Kolla priset hos din närmaste CME-handlare som du hittar på http://www.fitzpatrick.se/cmedealers.htm Om man köper på nätet från Tyskland tillkommer även frakter. Räkna in dem i slutpriset innan du bestämmer dig. Bästa hälsningar//
android Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Nu har jag inte använt min till särskilt mycket annat än att spela på (rattar och sånt var mer en bonus för min del), men jag undrar ändå om du inte åtminstone fått en grej om bakfoten...? Hur kan ingen av er gnälla på att 16 av reglarna skickar ut samma cc-värde fast på olika kanaler? Man kan ju assigna rattarna och reglarna till vilket CC man vill... Det du beskriver låter som en förinställning för att styra volym på olika kanaler i sequencerprogram. Redigerat 11 oktober 2005 av android
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Hej!Bara så att ni vet, de flesta svenska musikaffärerna tar 2 195:- för UF5 och 2 895:- för UF6. Då ingår service/garanti/support i Sverige . Kolla priset hos din närmaste CME-handlare som du hittar på http://www.fitzpatrick.se/cmedealers.htm Om man köper på nätet från Tyskland tillkommer även frakter. Räkna in dem i slutpriset innan du bestämmer dig. Bästa hälsningar// Heh, är du företrädare för en musikaffär eller Fitzpatrick?
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nu har jag inte använt min till särskilt mycket annat än att spela på (rattar och sånt var mer en bonus för min del), men jag undrar ändå om du inte åtminstone fått en grej om bakfoten...?Hur kan ingen av er gnälla på att 16 av reglarna skickar ut samma cc-värde fast på olika kanaler? Man kan ju assigna rattarna och reglarna till vilket CC man vill... Nja, man kan assigna åtta av de möjliga 24 reglarna till vilket cc-värde man vill. De andra är låsta till samma värde på olika kanaler. Ett otaktiskt beslut av CME, i mitt tycke. Jag tror att samma sak gäller för rattarna (8 av 16), men där är jag osäker. Har inte klaviaturen här nu.
android Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nä, jag märker det.... 😉 De har bara 8 rattar och 8 reglar. Däremot finns det en knapp där man kan välja olika funktioner för dem. Det finns 2 förinställda varianter för reglarna och 1 för rattarna om jag inte minns fel, och sedan kan man även ställa in CCs helt själv.
Uffe Mickols Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Hej!Bara så att ni vet, de flesta svenska musikaffärerna tar 2 195:- för UF5 och 2 895:- för UF6. Då ingår service/garanti/support i Sverige . Kolla priset hos din närmaste CME-handlare som du hittar på http://www.fitzpatrick.se/cmedealers.htm Om man köper på nätet från Tyskland tillkommer även frakter. Räkna in dem i slutpriset innan du bestämmer dig. Bästa hälsningar// Heh, är du företrädare för en musikaffär eller Fitzpatrick? För Fitzpatrick. Jag är ansvarig för bl a CME. Oavsett var jag jobbar tycker i alla fall jag att det är väl värt hundra spänn extra för support/garanti/service i Sverige. Plus att man gynnar sin lokala musikhandlare.
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nä, jag märker det.... 😉 De har bara 8 rattar och 8 reglar. Däremot finns det en knapp där man kan välja olika funktioner för dem. Det finns 2 förinställda varianter för reglarna och 1 för rattarna om jag inte minns fel, och sedan kan man även ställa in CCs helt själv. Det är jag mycket medveten om. Annars hade jag inte skrivit "de möjliga 24 reglarna". 🙂 Det finns tre olika lägen för reglarna och två för rattarna.
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Hej!Bara så att ni vet, de flesta svenska musikaffärerna tar 2 195:- för UF5 och 2 895:- för UF6. Då ingår service/garanti/support i Sverige . Kolla priset hos din närmaste CME-handlare som du hittar på http://www.fitzpatrick.se/cmedealers.htm Om man köper på nätet från Tyskland tillkommer även frakter. Räkna in dem i slutpriset innan du bestämmer dig. Bästa hälsningar// Heh, är du företrädare för en musikaffär eller Fitzpatrick? För Fitzpatrick. Jag är ansvarig för bl a CME. Oavsett var jag jobbar tycker i alla fall jag att det är väl värt hundra spänn extra för support/garanti/service i Sverige. Plus att man gynnar sin lokala musikhandlare. Hej Uffe, Jag menar inte att på något sätt vara otrevlig, men jag tycker att det skulle vara en schysst grej om du som företrädare för Fitzpatrick som är generalagent för CME i Sverige skulle skriva detta när du argumenterar för att köpa CME-klaviaturerna i svenska butiker och inte från Tyskland på ett öppet forum. Redigerat 11 oktober 2005 av mornel
android Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nä, jag märker det.... 😉 De har bara 8 rattar och 8 reglar. Däremot finns det en knapp där man kan välja olika funktioner för dem. Det finns 2 förinställda varianter för reglarna och 1 för rattarna om jag inte minns fel, och sedan kan man även ställa in CCs helt själv. Det är jag mycket medveten om. Annars hade jag inte skrivit "de möjliga 24 reglarna". 🙂 Det finns tre olika lägen för reglarna och två för rattarna. Ok.... Förstod det ändå som att du trodde att det var 24 reglar och 16 rattar, men skit samma... 😉 Men jag ser ändå inte problemet. Du kan assigna det som du vill, så varför klaga på förinställningarna? Eller...? Du vill alltså snabbt kunna växla mellan olika inställningar? Ja, det hade ju varit bra förstås... Men CME är ju nykomlingar på det här. Förhoppningsvis kommer det uppdateringar så att det funkar lite bättre, det har väl redan kommit en iallafall...
Uffe Mickols Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Hej!Bara så att ni vet, de flesta svenska musikaffärerna tar 2 195:- för UF5 och 2 895:- för UF6. Då ingår service/garanti/support i Sverige . Kolla priset hos din närmaste CME-handlare som du hittar på http://www.fitzpatrick.se/cmedealers.htm Om man köper på nätet från Tyskland tillkommer även frakter. Räkna in dem i slutpriset innan du bestämmer dig. Bästa hälsningar// Heh, är du företrädare för en musikaffär eller Fitzpatrick? För Fitzpatrick. Jag är ansvarig för bl a CME. Oavsett var jag jobbar tycker i alla fall jag att det är väl värt hundra spänn extra för support/garanti/service i Sverige. Plus att man gynnar sin lokala musikhandlare. Hej Uffe, Jag menar inte att på något sätt vara otrevlig, men jag tycker att det skulle vara en schysst grej om du som företrädare för Fitzpatrick som är generalagent för CME i Sverige skulle skriva detta när du argumenterar för att köpa CME-klaviaturerna i svenska butiker och inte från Tyskland på ett öppet forum. Jag har uppdaterat min signatur nu. Insåg att det kanske vore bra 😉
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Du vill alltså snabbt kunna växla mellan olika inställningar? Ja, det hade ju varit bra förstås...Men CME är ju nykomlingar på det här. Förhoppningsvis kommer det uppdateringar så att det funkar lite bättre, det har väl redan kommit en iallafall... Precis. Det finns en knapp att växla mellan olika lägen med, men två av tre lägen är låsta till något som är oanvändbart för de allra flesta. 😉 Jag hoppas också att de blir bättre i framtiden. De har en fin grund att stå på nu, och det verkar mest vara jag som är gnällig 🙂
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Jag har uppdaterat min signatur nu. Insåg att det kanske vore bra 😉 Toppen, så undviker vi missförstånd 🙂 Ber om ursäkt om jag gick på hårt förut.
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Ja ucsh! Radium suger värkligen! Ja, inte minst på grund av hårdvarufelet som gör att pitchbend-hjulet står och wobblar lite, trots att man inte rör det. Det kanske är därför det kallas för automation 😳
iHz Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Men CME är ju nykomlingar på det här. Förhoppningsvis kommer det uppdateringar så att det funkar lite bättre, det har väl redan kommit en iallafall... Om CME är nykomlingar, tycker jag ändå att dom har börjat riktigt bra! Även om man räknar med allt det där med assignbara rattar och allt vad det var. Riktigt snygga synthar so far och hyfsat billiga ändå! Tänker att det bara kan bli bättre från deras sida nu! Hare bra! //iHz
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.