Jump to content
Annons

DAW Controller

Frank Zappa

Recommended Posts

Har letat som fan på nätet efter en controller men hittade bara en som dög TASCAM US 2400 men den kostar 23000:- i sverige (15000 i tyskland). Känns lite onödigt att lägga så mycket pengar på en controller. Har kollat på behringer de har en med reglar men bara 8 kanaler. Nån som har nåt tips på en liknande controller som Tascams, fast kanske av nåt billigare märke.

Den ska ha 24 reglar o s v.

Dela på andra sajter

Annons

Jag hade för mig att den var något billigare, men är inte helt säker. Luthman, som distribuerar Mackie i sverige, har tagit bort alla sina priser från websidan.

Dela på andra sajter

Nej jag kollade på www.thomann.de (de är alltid minst 20% billigare än i sverige) En mackie control kostar 9000:- en 8 kanals expansion 9000:- dvs ännu mer än tascams variant och mindre kanaler. Vore bra om man kunde bygga ihop behringers variant på samma sätt som mackie.

Dela på andra sajter

Nä, jag vet, det är skitstörande att dom ska ha så poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sådan utrustning borde vara raka fina kanter på....utan krusiduller, så att man åt minståne kan passa ihop dom till en någorlunda bekväm arbetsyta......

det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt så kommer man märka hur mkt den låter när reglarna rör sig......inget jag störts mkt av ännu, men jag vet flera som hatar det.......

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 🙂😕🙂

Redigerat av Mr Keys
Dela på andra sajter

Nä, jag vet, det är skitstörande att dom ska ha så poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sådan utrustning borde vara raka fina kanter på....utan krusiduller, så att man åt minståne kan passa ihop dom till en någorlunda bekväm arbetsyta......

det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt så kommer man märka hur mkt den låter när reglarna rör sig......inget jag störts mkt av ännu, men jag vet flera som hatar det.......

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 🙂😕🙂

Borde det inte gå att bygga in dem i något? typ bygga som en låda med hål för tre controller och låta alla sladdar vara på insidan.

Dela på andra sajter

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 😕  😕  :rolleyes:

Borde det inte gå att bygga in dem i något? typ bygga som en låda med hål för tre controller och låta alla sladdar vara på insidan.

....det borde nog gå aldeles utmärkt, om man är lite händig....vilket jag inte är! 😛

Jag kan inte ens hänga upp en spegel utan att få den sne, och då har jag ändå mätt och räknat och ritat på tapeten för att få hålen på bra ställen.....haha.... 😆

Dela på andra sajter

Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sådana brukar ju gå att trycka på någon knapp så växlar man snabbt och smidigt till några nya 16 kanaler än de man höll på med. Är ju ändå sällan man ställer in volymen på mer än 16 kanaler precis samtidigt.

http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Dela på andra sajter

Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sådana brukar ju gå att trycka på någon knapp så växlar man snabbt och smidigt till några nya 16 kanaler än de man höll på med. Är ju ändå sällan man ställer in volymen på mer än 16 kanaler precis samtidigt.

http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Jag har kollat på den men jag vet inte riktigt hur det funkar. Funkar den lika bra som en kontroller? Hur ansluter man?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.