Frank Zappa Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Har letat som fan på nätet efter en controller men hittade bara en som dög TASCAM US 2400 men den kostar 23000:- i sverige (15000 i tyskland). Känns lite onödigt att lägga så mycket pengar på en controller. Har kollat på behringer de har en med reglar men bara 8 kanaler. Nån som har nåt tips på en liknande controller som Tascams, fast kanske av nåt billigare märke. Den ska ha 24 reglar o s v. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Glömde nämna att jag kör Cubase SX om det har någon betydelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Ta en titt på Mackie Control. Den är schysst. Den har i grundutförandet bara åtta reglar, men är utbyggbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Har kollat på den men är inte den lika dyr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Jag hade för mig att den var något billigare, men är inte helt säker. Luthman, som distribuerar Mackie i sverige, har tagit bort alla sina priser från websidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Nej jag kollade på www.thomann.de (de är alltid minst 20% billigare än i sverige) En mackie control kostar 9000:- en 8 kanals expansion 9000:- dvs ännu mer än tascams variant och mindre kanaler. Vore bra om man kunde bygga ihop behringers variant på samma sätt som mackie. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 du kan använda flera behringer-enheter samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Jo jag vet men till skillnad av mackie så kan man inte sätta ihop dem, eller kan man? Det är ganska bökigt att ha 3 st separata kontroller. Jag har fått för mig att man inte kan sätta ihop dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 (redigerat) Nä, jag vet, det är skitstörande att dom ska ha så poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sådan utrustning borde vara raka fina kanter på....utan krusiduller, så att man åt minståne kan passa ihop dom till en någorlunda bekväm arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt så kommer man märka hur mkt den låter när reglarna rör sig......inget jag störts mkt av ännu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 🙂😕🙂 Redigerat 21 september 2005 av Mr Keys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Kvalitet Kostar. Vidare är det väl onödigt att starta en ny tråd i med samma frågor som du redan en gång ställt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Kvalitet Kostar. Vidare är det väl onödigt att starta en ny tråd i med samma frågor som du redan en gång ställt.. Har använt sökfunktionen och hittade inte det som jag letar efter, dessutom har jag fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 21 september 2005 Trådstartare Dela Postat 21 september 2005 Nä, jag vet, det är skitstörande att dom ska ha så poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sådan utrustning borde vara raka fina kanter på....utan krusiduller, så att man åt minståne kan passa ihop dom till en någorlunda bekväm arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt så kommer man märka hur mkt den låter när reglarna rör sig......inget jag störts mkt av ännu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 🙂😕🙂 Borde det inte gå att bygga in dem i något? typ bygga som en låda med hål för tre controller och låta alla sladdar vara på insidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Nä, jag vet, det är skitstörande att dom ska ha så poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sådan utrustning borde vara raka fina kanter på....utan krusiduller, så att man åt minståne kan passa ihop dom till en någorlunda bekväm arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt så kommer man märka hur mkt den låter när reglarna rör sig......inget jag störts mkt av ännu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den är inte alls så poppig på kanterna.... 😕 😕 Borde det inte gå att bygga in dem i något? typ bygga som en låda med hål för tre controller och låta alla sladdar vara på insidan. ....det borde nog gå aldeles utmärkt, om man är lite händig....vilket jag inte är! 😛 Jag kan inte ens hänga upp en spegel utan att få den sne, och då har jag ändå mätt och räknat och ritat på tapeten för att få hålen på bra ställen.....haha.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 21 september 2005 Dela Postat 21 september 2005 Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sådana brukar ju gå att trycka på någon knapp så växlar man snabbt och smidigt till några nya 16 kanaler än de man höll på med. Är ju ändå sällan man ställer in volymen på mer än 16 kanaler precis samtidigt. http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 23 september 2005 Trådstartare Dela Postat 23 september 2005 Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sådana brukar ju gå att trycka på någon knapp så växlar man snabbt och smidigt till några nya 16 kanaler än de man höll på med. Är ju ändå sällan man ställer in volymen på mer än 16 kanaler precis samtidigt. http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG Jag har kollat på den men jag vet inte riktigt hur det funkar. Funkar den lika bra som en kontroller? Hur ansluter man? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.