Jump to content
Annons

Ågren?  

6 röster

1. 1. Ågren?

• 5. Inte alls
      0
    • 4. Lite grann
      3
    • 3. Jo men visst
      3
    • 2. Ja huvva ja
      0
    • 1. Som fan
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Bakisblues'n (om Alfons Ågren och hans vänner)

ARTIST/GRUPP: (LARS)

GENRE: Progg brukar vi väl säga...

LÅTLÄNGD: 3:32

KOMPOSITÖR: Lars & Lars

PRODUCENT: Lars & Lars

EV. MEDVERKANDE: Lars & Lars och några grabbar på manskör

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3.5MB

STATUS: Halvfärdig demo

LÅTLÄNK:

Här kommer den första av tre nya bitar som kommer att hamna på en demo tillsammans med några gamla låtar.

Tips om mixning å nivåer och sånt mottages tacksamt.

Annons
Postat

Är inspelningen i mono? Det finns ingen bredd i ljudet. Låter som en liveinspelning, lite dov ljudbild, saknar närhet i instrumenten. Kanske räcker med att dra upp diskantregistren för de olika instrumenten.

Postat

Shit vilken go' sångröst! Tycker att det låter alldeles för mycket mono över det hela! Är det mono? Tykcer du ska fixa till mera bredd på alltihop!

Men jag diggar din röst! 🙁

\\Danabacken

Postat

Nä, hrmm, det är inte mono även om det låter så... Jag får la försöka bredda skiten lite ikväll. Problemen med dovheten är att grundmaterialet är rätt dovt och jag har inte tillgång till de musiker som skulle behövas för att göra om inspelningen. Får försöka diskanta upp det hela också...

Tack för tipsen och för att ni lyssnat!

Postat

Nu har jag breddat lite så att det förhoppningsvis inte låter fullt lika mono... Smma länk som förut. Dovheten däremot är väl kvar. Nån mer som har några ytterligare tips!?

Postat

Jodå det finns mycket att kommentera.

Sången saknar lite briljans skulle jobba lite mer med eq. Mer diskant och få det lite tydligare. Trummorna låter som att de är inspleade i köket, medan resten av instrumenten står i vardagsrummet. går det att "flytta om" lite i ljudbilden. Fram med trummorna på något vis.

Arrangemanget är sådär tycker jag. Speciellt basen är väl hoppig tycker jag eftersom gitarrerna ligger och marekerar på fjärdedelar. Jag skulle försöka göra någon slags kontrast med basspelet. Kanske lite mer utspelat eller inte så unisont med gitarren. Det blir väldigt mycket "hopp hopp hopp hopp".

Annars har det fin klubblivekänsla. DEt skall absolut inte överproduceras. Sången och låten är lite mysig. 😄

Postat

Skön låt. Gillar att det låter live, kanske är meningen? Bra sångröst. Elgitarristen var på g där nånstans men fick inte blomma ut ordentligt.

Postat

Egghuvud: Tack så mycket. Det är precis såna där inlägg som man vill ha! Jag tänkte när jag la upp låten att här måste det ju finnas mycket att böka i för folk på forumet. Dessvärre kommer jag nog inte hinna pilla så mycket mer med låten så i framtiden kommer jag att hävda att det är meningen att det ska låta halvtaskig liveinspelning om det hela...

(e): Tackar så mycket! Från och med nu kommer jag i alla fall hävda att det är meningen att det ska låta live 😉

Postat

Trevlig låt och bra sång.. Bra sångröst (fast det påverkas ju inte så mycket av mixen inte). Då jag just nu lyssnar i hörlurar så blir det uppenbart tungt på höger sida då basen ligger där... Nåvål som demo duger det alldels ypperligt i alla fall. Producera inte sönder det hela nu. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.