Jump to content
Annons

Pellesnusk - Naughty little Girl (Ricardo Remix)


Pazo

Är de bro?  

6 röster

  1. 1. Är de bro?

    • 1-
      0
    • 2-
      1
    • 3-
      2
    • 4-
      0
    • 5-
      3


Recommended Posts

Annons
PetePizza (oregistrerad)

Haha, kul idé med en remix av Pellesnusk:s låt.

Lite snabbare, lite fylligare... Tja, lite mer crazy 😛

Negativt: Skulle vilja ha lite mer tryck i basen om den ska gå att svänga om de lurviga till, (ja, förlåt jag e lite "bas-kräsen" 🙂 ) Känns som att det ligger ganska mycket kring 100-130 hz o inte så mycket därunder. Försök att separera kaggen lite ifrån basen så tror jag att denna låt knäcker många andra "techno"-låtar här på forumet. Trumloopen (som förövrigt e grymt skön techno-snurr på) som ligger i bakgrunden kanske också ligger och bidrar till bas-grötigheten. Skär lite i den kanske.

Positivt: Sköna pads. (Eller är det original-elpioanot som du dragit i och filtrerat månne?) Grymt skönt när den drar igång efter brejket vid 3:05 😄

Kul som sagt med en remix på en annan låt som också e grymt cool!

Blir faktiskt själv lite sugen på att göra en remix av denna låt nu, hehe...Nädå, men kanske nåmn annan låt..man vet aldrig 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, kul idé med en remix av Pellesnusk:s låt.

Lite snabbare, lite fylligare... Tja, lite mer crazy 😛

Negativt: Skulle vilja ha lite mer tryck i basen om den ska gå att svänga om de lurviga till, (ja, förlåt jag e lite "bas-kräsen" 😉 ) Känns som att det ligger ganska mycket kring 100-130 hz o inte så mycket därunder. Försök att separera kaggen lite ifrån basen så tror jag att denna låt knäcker många andra "techno"-låtar här på forumet. Trumloopen (som förövrigt e grymt skön techno-snurr på) som ligger i bakgrunden kanske också ligger och bidrar till bas-grötigheten. Skär lite i den kanske.

Positivt: Sköna pads. (Eller är det original-elpioanot som du dragit i och filtrerat månne?) Grymt skönt när den drar igång efter brejket vid 3:05 🙂

Kul som sagt med en remix på en annan låt som också e grymt cool!

Blir faktiskt själv lite sugen på att göra en remix av denna låt nu, hehe...Nädå, men kanske nåmn annan låt..man vet aldrig 😎

Ska kolla in Basfrekvenserna. Har inte hunnit med det finaste "finliret" än.

Har faktiskt undrat ifall de blev grötigt där. Men behövde utomståendes åsikt om detta 🙂

Padsen är faktiskt sånna som jag gjort själv..Nåja den ena iaf 😛

Coolt att alla jämt gillar mina trummor 😎 *skryt* 😆

Äran går ju ändå till Pellesnusk för den sköna orginallåten! Fatta vilken inspiration man fick när man hörde den första gången 😄

Bra jobb pelle! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt ny låt, med samma flåsiga knullsample?

Ja, så blir remixar ibland. 😛

Bra ljud, snygg mix. Paden tar dock effektivt död på öset, och dom ackord som spelas är rätt trista imo.

Plus för coola pfffiga electrotrummor och snappy bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

skön låt 😛

inte så dum idé att sampla porr egentligen..

gillar verkligen hur hon darrar på rösten när hon säger; "todaaAay".. Stackarn..

nåväl.

det var för lite snärt i bastrumman och snare:n skulle behöva komletteras med nåt ljud med lite mer attack i tycker jag nog.. Fick inte så mycket dans/techno-känsla av låten, tror att andra trumljud hade kunnat göra susen.. Öht lite svårt för ljudvalen.. Men basljudet var shysst, även om det lät lite billigt på nåt vis 😄

Men det hindrade mig inte från att tycka att det var en skön låt som fick 2 lyssningar på raken.

I övrigt är det ju mycket bra mixat! Låter fint.

keep up the good work, typ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...