Richie76 Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 (redigerat) LÅTNAMN:Another Saturday night ARTIST/GRUPP:Slowmoboy GENRE:Pop LÅTLÄNGD:drygt 4 min KOMPOSITÖR:Rikard sandberg PRODUCENT:Rikard Sandberg EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: MP3 STORLEK: Runt 4 MB STATUS: Mixad av mig, som är ny på detta genom datorhögtalare.. så inte färdig. Redigerat 22 september 2005 av Richie76
Nelerion Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag tycker det låter kalas, tycker du skall fortsätta mixa i dina Datorhögtalare - Fungerar Grymt! Låten i sig då : Kalasbra! Stämningen : Kalasbra! Det här är ett alster som är radion tillägnad, skicka in nu! Kanske att sången ligger lite långt bak om man jämför med trummorna men det där kan andra bra mycket bättre än vad jag kan. Båda tummarna upp!
Richie76 Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Tack ska du ha Nelerion!! Riktigt kul att höra..
xarl Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Lyssnar i mina dator högtalare, håller med Nelerion, Sången lite för svag eller otydlig, skulle vilja ha den lite tydligare i en sån här typ av låt. Kanske kan det va så att den grötar ihop sig med något annat ?? Virveln sticker ut rätt mycket, lite hög kanske då. Låter sjysst annars trevlig låt, låter snyggt.
Richie76 Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Tevligt att höra! Ska kolla upp det där med sången, kan vara för mycket reverb!
Eliasson Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 (redigerat) Bra jobbat!! Virveln är lite stark/torr som det är nu. Iaf på första versen. Skippa halvtempot i början. Blir lite såsigt tycker jag. Grymt bra sångljud. mjukt och tydligt. Verkligen bra! Den går fram och blandar sig snyggt med stämmorna i refrängerna. Skitbra harmonik på hela låten och snyggt/smakfullt arrat. Förutom redan nämda trummorna då låten får en femma av mig! produktionen får en svag fyra för trumgrejorna men vägs upp av det otroligt snygga sångljudet. /E *edit* jag lyssnade i Genelec 8040 och sången låter finfint där. Helheten känns stor och luftig. Redigerat 20 september 2005 av Eliasson
Emil Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Virveln lite hög och sången lite låg annars är allt väldigt bra. Snyggt jobbat och en bra låt.
Richie76 Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Tackar Eliasson! Det var verkligen fina omdömen på låt och arr.. Verkar dock som om jag bör se över virvelljudet och göra det mindre torrt och kanske dra ner i nivå eller?
Eliasson Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 japps, justera volymen på virveln i verserna. Och skippa halvtempot!
Emil Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Tackar Eliasson! Det var verkligen fina omdömen på låt och arr.. Verkar dock som om jag bör se över virvelljudet och göra det mindre torrt och kanske dra ner i nivå eller? Nej behåll det torrt, annars riskerar det att bli pudelrocktrumma av det och det vill du inte. Sänk den lite bara.
Richie76 Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Ingen fler av alla ljudintresserade herrar eller damer som vill tycka till om ljudet eller låten. Ska jag skippa halvtempot på första versen? Är bas och effekter ok? Tacksam för fler inlägg.. 😆
Grannen Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Snygg låt! Bra melodi och snyggt arr. Det enda jag inte först riktigt gillade var själva introt. Lät lite naivt och ja...trist. Men tredje lyssningen tyckte jag att det var riktigt bra. Kul när delar kan få växa lite. 😳
pwayne Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Lysande mannen! Snyggt proddat. Har bara hört i lurar, kanske virveln är lite plaskig men jag tror inte du skall spaca den men kanske trycka ihop den eller nåt´ 😄 Hade möjligen velat höra lite mer av den halvdistade guran; inte volym men mer lir, kanske nån cool melodisnutt (lite som Verve fast utan deras spacade sound) "melodikomp" om du fattar vad jag menar. Men: strunt i det det är mkt bra som det är. 😆😆🥰 Och; bra, snygg sång med bra ljud. Kommer det mer månne?? 😆
Richie76 Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Tackar som bockar boyz! 🙂 Ska kolla upp era synpunkter och se va´d som ska göras.. Japp, det kommer mer men det måste jobbas lite med innan det läggs ut här! Trevligt att få lite respons av folk som är musikintresserade! 😛
fregrit (oregistrerad) Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Skitbra mix, tycker jag! Diskanten sticker ut lite ibland bara. Lite de-esser kanske? Snygg sångröst har du också. *avis*
Richie76 Postat 21 september 2005 Trådstartare Postat 21 september 2005 Tackar! 😛 Har provat med de-esser men det lät bara som om jag läspade.. får kolla upp det!
Richie76 Postat 21 september 2005 Trådstartare Postat 21 september 2005 Provade volymåkningar på de värsta s:en och tror det gjorde susen. Hade bouncat trummorna så har fipplat tillbaka dom in action och gjort om trummorna under första versen, tagit bort halvtempot och bytt ut virveln, tror att det blev bättre men blir osäker på om jag fuckade upp trumljudet! 😳 Det är mycket med det elektroniska.. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.