Mats Stålbröst Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Den som väntar på något gott... Tyska Access Music visade upp sina nya Virus TI-syntar redan i augusti 2004, men sedan dess har det inte hänt så mycket. Men den 3 oktober är det dags, då ska de finnas att köpa. Givetvis kommer du att hitta ett test i Studio så fort det bara är möjligt. Läs mer på: www.access-music.de/events/09-2005/virusti_welcome.php4
Carl_B Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Hoppas nu den når upp till allas förväntningar...
android Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag tycker fortfarande att det är lite roligt att de kallar minikeyboard-versionen för "Pölar"...
mornel Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag lyssnade på ljudexemplen och blev inte särskilt intresserad. Det är säkert en toppensynth, men de borde lägga mer emfas på ljudexemplen på websidan. Där är Native Instruments en bra förebild.
Carl_B Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag lyssnade på ljudexemplen och blev inte särskilt intresserad. Det är säkert en toppensynth, men de borde lägga mer emfas på ljudexemplen på websidan. Där är Native Instruments en bra förebild. Håller med, det jag blev mest imponerad av var trummorna i första klippet i 'mixed bag'-mp3an.
mornel Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Sonicstate-videon från NAMM imponerar dock fortfarande. länk
pXp Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Ja, vad är det för pucko som gjort sample-låtarna? Ok, det är ju mest för att man ska få en känsla för hur den låter, men det gör ju liksom inget om det är lite schwung i ljudexemplen. Tycker t ex att propphuvena lyckades bra med detta när R3 lanserades. //peAk
Tilly Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) Då vart synthen släppt! många som redan har fått den och verkar ganska nöjda 😆 ganska coolt att man även får upp synthen som ett VST instrument! Edit: Ser grymt mycket fram emot testet i tidningen! När blir det av tror ni? Redigerat 4 oktober 2005 av Roha
Mr Keys Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Oj, nu blev jag lite imponerad faktiskt....att man kan använda den som vst instrument.... tidigare har jag nämligen suttit och funderat på vad som gör den så otroligt efterlängtad.....det är ju liksom bara en synth till i mängden.... såå....för en okunnig: utöver deta "vst-stöd", vad är det som höjer den över allt annat???? ta tex de tidigare virusarna....sitter nämligen själv på en virusB, och tycker inte den är så spännande.... 🙂😄😆
Michael Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) om du inte gillar b-modellen kanske inte den här kommer imponera på dej heller utöver VST-grejen då - vad vet jag.. VST-grejen är väl deras första punkt på marknadsföringslistan antar jag men den har ju lite annat smått och gott oxå som inte fanns med på förgångarna.. fler röster, två nya oscillatorer, fungerar som en midi-controller, fungerar som ett ljudkort (om jag förstått saken rätt) plus massa andra smådetaljer för att bygga på de gamla..typ mer röster, dubbla DSP-kort osv osv.. fler och bättre av det mesta antar jag. edit: bläe..trött på jobbet. Redigerat 4 oktober 2005 av force_fEd
SmiLeyyy Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Höömm.. jag förstår inte vad ni menar med inte imponerade? Gå in på http://www.vengeance-sound.com/ och gå in på free sounds.. där finns en demo på virus TI.. om ni hittar NÅGON annan synth som återger single voice lika bra så säg till mig.. för jag tror absolut att det är världens bästa synt och neuron ligger på en säker andra plats.. Virus B är oxå fet.. tänk på att ca 70% av all modern dance musik görs från virus.. kanske inte ni som är duktiga på att ratta in rätt ljud? 🥰 Sorry om jag klagar! SmiLey
Pluffo Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Höömm.. jag förstår inte vad ni menar med inte imponerade? Gå in på http://www.vengeance-sound.com/ och gå in på free sounds.. där finns en demo på virus TI.. om ni hittar NÅGON annan synth som återger single voice lika bra så säg till mig.. för jag tror absolut att det är världens bästa synt och neuron ligger på en säker andra plats.. Virus B är oxå fet.. tänk på att ca 70% av all modern dance musik görs från virus.. kanske inte ni som är duktiga på att ratta in rätt ljud? 🥰 Sorry om jag klagar! SmiLey Klagandet skedde på de ljudexemplen Acces själva hade satt ihop...inte på virusen i sig.
kallemio Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Den verkar ju bara för underbar... "mammammammamammamammamamma jag vil haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *skrik gråt*"
Hans Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Hej! Jag testa en för nån månad sen! Visst bra men inget att börja spara till, software duger lika bra om man nu är synthgalning! Menar gör man Pop-musik räcker ju M1 fortfarande så det räcker och blir över !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.