Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag lyssnade på ljudexemplen och blev inte särskilt intresserad. Det är säkert en toppensynth, men de borde lägga mer emfas på ljudexemplen på websidan. Där är Native Instruments en bra förebild.

Postat
Jag lyssnade på ljudexemplen och blev inte särskilt intresserad. Det är säkert en toppensynth, men de borde lägga mer emfas på ljudexemplen på websidan. Där är Native Instruments en bra förebild.

Håller med, det jag blev mest imponerad av var trummorna i första klippet i 'mixed bag'-mp3an. :rolleyes:

Postat

Ja, vad är det för pucko som gjort sample-låtarna? Ok, det är ju mest för att man ska få en känsla för hur den låter, men det gör ju liksom inget om det är lite schwung i ljudexemplen. Tycker t ex att propphuvena lyckades bra med detta när R3 lanserades.

//peAk

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Då vart synthen släppt!

många som redan har fått den och verkar ganska nöjda 😆

ganska coolt att man även får upp synthen som ett VST instrument!

Edit: Ser grymt mycket fram emot testet i tidningen! När blir det av tror ni?

Redigerat av Roha
Postat

Oj, nu blev jag lite imponerad faktiskt....att man kan använda den som vst instrument....

tidigare har jag nämligen suttit och funderat på vad som gör den så otroligt efterlängtad.....det är ju liksom bara en synth till i mängden....

såå....för en okunnig: utöver deta "vst-stöd", vad är det som höjer den över allt annat???? ta tex de tidigare virusarna....sitter nämligen själv på en virusB, och tycker inte den är så spännande.... 🙂😄😆

Postat (redigerat)

om du inte gillar b-modellen kanske inte den här kommer imponera på dej heller utöver VST-grejen då - vad vet jag..

VST-grejen är väl deras första punkt på marknadsföringslistan antar jag men den har ju lite annat smått och gott oxå som inte fanns med på förgångarna.. fler röster, två nya oscillatorer, fungerar som en midi-controller, fungerar som ett ljudkort (om jag förstått saken rätt) plus massa andra smådetaljer för att bygga på de gamla..typ mer röster, dubbla DSP-kort osv osv.. fler och bättre av det mesta antar jag.

edit: bläe..trött på jobbet.

Redigerat av force_fEd
  • 4 veckor senare...
Postat

Höömm.. jag förstår inte vad ni menar med inte imponerade? Gå in på http://www.vengeance-sound.com/ och gå in på free sounds.. där finns en demo på virus TI.. om ni hittar NÅGON annan synth som återger single voice lika bra så säg till mig.. för jag tror absolut att det är världens bästa synt och neuron ligger på en säker andra plats.. Virus B är oxå fet.. tänk på att ca 70% av all modern dance musik görs från virus.. kanske inte ni som är duktiga på att ratta in rätt ljud? 🥰 Sorry om jag klagar!

SmiLey

Postat
Höömm.. jag förstår inte vad ni menar med inte imponerade? Gå in på http://www.vengeance-sound.com/ och gå in på free sounds.. där finns en demo på virus TI.. om ni hittar NÅGON annan synth som återger single voice lika bra så säg till mig.. för jag tror absolut att det är världens bästa synt och neuron ligger på en säker andra plats.. Virus B är oxå fet.. tänk på att ca 70% av all modern dance musik görs från virus.. kanske inte ni som är duktiga på att ratta in rätt ljud? 🥰 Sorry om jag klagar!

SmiLey

Klagandet skedde på de ljudexemplen Acces själva hade satt ihop...inte på virusen i sig.

Postat

Den verkar ju bara för underbar... "mammammammamammamammamamma jag vil haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *skrik gråt*"

Postat

Hej!

Jag testa en för nån månad sen! Visst bra men inget att börja spara till, software duger lika bra om man nu är synthgalning!

Menar gör man Pop-musik räcker ju M1 fortfarande så det räcker och blir över :rolleyes:!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.