Jump to content
Annons

Hur gör du när du postar demolåtar?


Danabacken

Recommended Posts

Känner ni till nån bra hemsida som man kan ladda upp sina låtar på, gratis? Jag hittar aldrig nån bra, tycker jag! 😱 Soundclick.com är det ju bara registrerade medlemmar som kan ladda ner ifrån, tror jag! 🥰 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lägg låtarna här på forumet veta ja 🥰

Begränsning på 6,5 MB (tror jag)  dock  😱

Helt klart den enklaste lösningen.

Det är gratis och du gör det i din demopost. Längst ner på inlägget så ser du en liten ruta där du kan bifoga filer. Bara lägg till din fil där och viola. 🥰 (Går dock ej att göra gallup och bifogning samtidigt om jag ej missminner mig, såtillvida att man inte gör gallupen först och bifogar filen i efterhand, det kan nog gå... men är inte lika säker på det...)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

En del verkar dock inte kunna ladda ner dom filer som laddats upp på forumet.

Om inte VDS är ensam om detta fenomen... 😱

Kanske en smäll man får ta när det är gratis och enkelt? Frågan är hur många lyssnare man tappar på hemsidekrångel, mot soundclickkrångel. Jag väljer bort soundclick direkt, och det finns fler med mig som gör detsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. Bäst e ju å ha nån direkt länk iallafall. All lust att lyssna på folks demon rinner av en när man slussas runt till andra sidor och tvingas registrera för att kunna lyssna eller hämta nån jobbig realplayer plugg medans skärmen vadar i popups om amazing offers och bargains

Link to comment
Dela på andra sajter

En del verkar dock inte kunna ladda ner dom filer som laddats upp på forumet.

Om inte VDS är ensam om detta fenomen...  😳

Kanske en smäll man får ta när det är gratis och enkelt? Frågan är hur många lyssnare man tappar på hemsidekrångel, mot soundclickkrångel. Jag väljer bort soundclick direkt, och det finns fler med mig som gör detsamma.

Ja fy, soundclick är otroligt dåligt strukturerat. Jag har registrerat mig nån gång, men soundclick kommeri nte ihåg inloggningen och loggar man in när man ska lyssna på någon låt blir man förflyttad från artistens websida, så måstem an leta upp den på nytt, och så surfar jag inte. Vid det laget har jag förmodligen inte kvar länken, det händer sällan. Hopplöst.

Men alla gratis hemsidetjänster kan man ju slänga upp demolåtar på också, spray har det till exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg låtarna här på forumet veta ja 😳

Begränsning på 6,5 MB (tror jag)  dock  😳

Helt klart den enklaste lösningen.

Det är gratis och du gör det i din demopost. Längst ner på inlägget så ser du en liten ruta där du kan bifoga filer. Bara lägg till din fil där och viola. 😆 (Går dock ej att göra gallup och bifogning samtidigt om jag ej missminner mig, såtillvida att man inte gör gallupen först och bifogar filen i efterhand, det kan nog gå... men är inte lika säker på det...)

Det har jag känt till sedan länge. 😆 Men om man inte vill lägga upp en mp3, utan vill ha en låt i en fil som man öppnar i musikprogrammet. Går det att lägga vilken fil som helst på forumet, som är under 6.35mb eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. (Testade för säkerhetsskull...)

Men går inte det bara i demopostningar? 😳 Varför kan man inte göra det överallt?? 😳 Tex i Reason-forumet, om man ska posta .rns-filer till varann, så kan man inte lägga den på forumet. De e synd tycker jag. 😆

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

En del verkar dock inte kunna ladda ner dom filer som laddats upp på forumet.

Om inte VDS är ensam om detta fenomen...  :rolleyes:

Kanske en smäll man får ta när det är gratis och enkelt? Frågan är hur många lyssnare man tappar på hemsidekrångel, mot soundclickkrångel. Jag väljer bort soundclick direkt, och det finns fler med mig som gör detsamma.

Ja fy, soundclick är otroligt dåligt strukturerat. Jag har registrerat mig nån gång, men soundclick kommeri nte ihåg inloggningen och loggar man in när man ska lyssna på någon låt blir man förflyttad från artistens websida, så måstem an leta upp den på nytt, och så surfar jag inte. Vid det laget har jag förmodligen inte kvar länken, det händer sällan. Hopplöst.

Men alla gratis hemsidetjänster kan man ju slänga upp demolåtar på också, spray har det till exempel.

Efter många månaders irritation över att inte kunna lyssna på folks demos kände jag mig också tvungen att regga mig på soundclick eftersom det är en så pass utbredd site. Och var bara tvungen att flika in att det funkar som det ska för mig. Alltså att jag förblir inloggad. Det har endast hänt 2 ggr av flera hundra att jag blivit utloggad genom någons länk och vid de tillfällena har länken varit fel (länkats till artistens eget konto eller nåt skumt).

Vad trött jag blir på mig själv när jag tjafsar om sånt här. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

En del verkar dock inte kunna ladda ner dom filer som laddats upp på forumet.

Om inte VDS är ensam om detta fenomen...  :rolleyes:

Kanske en smäll man får ta när det är gratis och enkelt? Frågan är hur många lyssnare man tappar på hemsidekrångel, mot soundclickkrångel. Jag väljer bort soundclick direkt, och det finns fler med mig som gör detsamma.

Ja fy, soundclick är otroligt dåligt strukturerat. Jag har registrerat mig nån gång, men soundclick kommeri nte ihåg inloggningen och loggar man in när man ska lyssna på någon låt blir man förflyttad från artistens websida, så måstem an leta upp den på nytt, och så surfar jag inte. Vid det laget har jag förmodligen inte kvar länken, det händer sällan. Hopplöst.

Men alla gratis hemsidetjänster kan man ju slänga upp demolåtar på också, spray har det till exempel.

Efter många månaders irritation över att inte kunna lyssna på folks demos kände jag mig också tvungen att regga mig på soundclick eftersom det är en så pass utbredd site. Och var bara tvungen att flika in att det funkar som det ska för mig. Alltså att jag förblir inloggad. Det har endast hänt 2 ggr av flera hundra att jag blivit utloggad genom någons länk och vid de tillfällena har länken varit fel (länkats till artistens eget konto eller nåt skumt).

Vad trött jag blir på mig själv när jag tjafsar om sånt här. 😮

Då kanske det är firefox för mac som strular. Det skulle inte förvåna mig.

Eller så är det skit bakom spakarna. Det är inte heller helt otroligt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...