hegobald Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Ska du använda datorn som ren musikdatorn och inte kommer att ha den uppkopplad mot nåt nätverk (Internet) så behöver du inte alls installera SP2. Det är som att köpa en ålandsfärja då man behöver en kanot ungefär (hoppas du förstår liknelsen ). Det finns risk att du kan få problem med andra saker sen.. Läs Microsofts instruktioner hur man gör på http://support.microsoft.com/?id=303013 Dock verkar det som om du behöver åtminstone SP1.. men har du köpt datorn nyligt så är jag väldigt förvånad om det inte är en SP1 dist du har. Behöver du ta reda på vilken servicepack du har så högerklicka på "Den här datorn" och välj egenskaper så står det där.
Violiner Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag skulle inte installera SP2 utan välja SP1...
Linus Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 1. Ja, det räcker med SP1 för att få 48-bit LBA. Själv gillar jag SP2 men folk får tycka vad de vill 😆 2. Ja, det är enklare att ladda hem Service Packs än att beställa en skiva.
Rapid Wanker Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 (redigerat) Du kan ju partitionera disken med Fdisk på en dos-startdiskett (tex win98) så får du med hela utrymmet. Ska du ha flera partitioner så går det också, men blir lite fippligare. Redigerat 20 september 2005 av Rapid Wanker
Violiner Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 1. Ja, det räcker med SP1 för att få 48-bit LBA. Själv gillar jag SP2 men folk får tycka vad de vill 😳 Finns liksom ingen anledning att ladda in SP2 i en dator som inte skall vara ute på nätet. (knappast i en nätansluten dator heller egentligen om man har bra brandväggar och "bacillskydd") Tvärtom försöker i alla fall jag banta ett system i en musikdator så mycket som möjligt. Varför skall man då stoppa i ett "tyngre" system när man inte behöver?
mtornros Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 Wohoo!! Hade sån ångest imorse och på jobbet idag, men nu har jag kopplat in datorn mot internet och installerat SP1, och har nu 280gig istället för 130! Underbart! Tack så jättemycket allihopa för all hjälp! 😆🥰😆😄😆😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.