Jump to content
Annons

Takter... Redrum


Mutz

Recommended Posts

Ska vi se om man kan lyckas förklara detta problem som gör mig tokig.

Har precis börja köra reason 3,0 körde 2,5 innan och då upplevde jag inte detta problemet.

Om jag gör ett pattern i redrum som är 32 slag sen har jag även ett annat pattern som är 16. När jag sedan gör ordning själva låten då blir det följande fenomen att om man tex lägger don som är 16 slag 3 gånger alltså 3 takter och sedan lägger den som är 32 en gång alltså 2 tackter. Så hamnar ju 32 pattern varianten på takt 3 och börjar då som om den är andra delen av den pattern (17-32).

Så är det någon som har fattat vad jag menar så frågar jag hur F gör jag så att redrum inte bryr sig om vad låten är i för takt? Kör det rewired med Logic Express också om det kan spela någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
åfan, en 3.0.4.. ser man på

ja vet precis va du snackar om,... har oxå märkt av det, men det har inte varit något större problem.

va har dom mer gjort i 3.0.4 ? om nån vet...

Åtgärdade problemet i 3.0.3 som gjorde så att låtar som innehöll en Scream-effekt inställd på vissa sätt bara blev oljud och skrap när man exporterade, bland annat.

Det finns en lista på alla åtgärder på propellerheads.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...