Eliasson Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 LÅTNAMN: fever ARTIST/GRUPP: undermood GENRE: dansgolvsmusik/hemmadepp LÅTLÄNGD:ca 4 min KOMPOSITÖR: Eliasson PRODUCENT: Eliasson EV. MEDVERKANDE: Eliasson, Ommestedt INSPELNINGSÅR: 2003 FORMAT: MP3 STORLEK:färdig demo LÅTLÄNK Your browser does not support the HTML5 audio tag japp, undermood är ju som bekant kanske triphoppigt och smådeppigt 😱 Jag gjorde ett stråkarr när jag testade en roland vintage keys som jag blev besatt av. Visste inte vad jag skulle göra med det så jag lade en kick på varje fjärdedel och fick nåt som liknade techno. Eller vad det nu är, finns ju tydligen ett GÄNG subgenrer 🥰 hursomhelst, hoppas ni diggar! /E
Fnykis Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Det var deppigt... 😱 Fast jag diggar det! Det är en skön låt. Jag gillar sången men kaggen är en aning överröstande och det lät lite skumt när brass-synthen kom in på slutet. Men bra låt tycker jag! 🥰 .:Fnykis
Stolle Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Bra som vanligt! Hade jag fått välja hade jag nog tagit bort techno-kaggen. Blir för mycket disco för min smak.
electron Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 (redigerat) Helskön låt! Gillar sången och stämmningen väldigt mkt. Men är tveksam till kicken och effekten som blir med compressorn som förmodligen ligger på, sen känns ljudet lite instängt på nåt sätt, inte sådär kristallklart på nåt sätt, kanske ska va så? Det låter riktigt bra när du skiftar ackord på basen och stråken samtidigt, har alltid velat lära mig det[så att det blir och låter bra]... Måste man gå nån kurs i nåt instrument för att lära sig det? Kanske man inte ska ta upp här dock, utan skapa en ny tråd för... Kanske poppar upp en snart EDIT: ok, hittade en Här och det va lite svårare än vad jag trodde... verkar som att jag måste lära mig noter typ? jaja, vi får väl se 😄 Redigerat 19 september 2005 av electron
Eliasson Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 fan, tack för synpunkterna grabbar! Det värmer. Denna låt var ett test egentligen, jag ville göra det lite som daft punk med vetkomrimering. tror hela paketet går genom en kompressor som triggas av kicken. jag gillar det pumpande soundet och de intensiva stråkarna. Men håller med, det blir lite luddigt kanske. Fast ändå mycket energi! Detta är den första och säkert enda "disko" låt jag testat göra 😱
Coffeemidget Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 jävlit mysig låt. Skulle kunna vara lite som massive atack men den låter mest lite pumpkomprimerad. om du håller på releasen tills den släpper ljudet i baktakt kanske? fast då kan de bli ganska tomt på ljud emellanåt. åså lite mer kontur på snaren å annat kick ljud å lite mer proximity på hihaten tycker jag skulle vara mysigt
Eliasson Postat 20 september 2005 Trådstartare Postat 20 september 2005 tackar coffemidget! japp, det är fetkomprimerat har inte testat att baktakta releasen, det var ett intressant tips! /E
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.