Ken Kängström Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Hej. Tänkte vi kunde bolla lite med .rns filer. Meckade ihop lite skoj här som ni kan ta över och leka vidare på. Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att få er att få några roliga idéer. Här kan ni tanka hem Reason filen. =) Använd bara Factory och Orkester bankerna är ni snälla. 🙂 Mvh Ken
Danabacken Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Hej. Tänkte vi kunde bolla lite med .rns filer. Meckade ihop lite skoj här som ni kan ta över och leka vidare på. Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att få er att få några roliga idéer. Här kan ni tanka hem Reason filen. =) Använd bara Factory och Orkester bankerna är ni snälla. 😄 Mvh Ken 😱 Ja, fan! Det låter skoj! 🙂
Ken Kängström Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 (redigerat) Wei! 😱 Släng upp en länk till Reason filen när du känner att det är nästa persons tur. 😄 Danabacken har bollen. 🙂 Redigerat 19 september 2005 av addic59
jack pocket Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 later skoj det där..... men här sitter man pa jobbet... utan reason.. och hemma har jag inget internet ännu. (deutsche telekomm är inte lika rappa som bredbandsbolaget) beställde dsl för 2 veckor sen.. safort dom gett mig mitt jävla modem ska ja göra house av det där... tidigare genre spelar ingen roll.... 🙂
Ken Kängström Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 Hahahahahaha, ska du göra house av filmmusik? 🙂
Danabacken Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 (redigerat) Jävligt snygg låt du har knåpat ihop addic! 😱 Svårt o förbättra nåt som redan är skitbra gjort. Redigerat 19 september 2005 av Danabacken
Ken Kängström Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 Jävligt snygg låt du har knåpat ihop addic! 🥰 Svårt o förbättra nåt som redan är skitbra gjort. Äsh, den är lite osammanhängande just nu, plus att du kan ju bygga på. 😱
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Danabacken, skynda dig! Jag vill jag vill jag vill!!! 😄
Danabacken Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!! 😄 Chilla, kompiz! Ska inte dröja länge till!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 (redigerat) Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!! 😄 Chilla, kompiz! Ska inte dröja länge till! Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 😄 EDIT: Så skit i mig! 🙂 Redigerat 19 september 2005 av MarcusRombo
Danabacken Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!! 😄 Chilla, kompiz! Ska inte dröja länge till! Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 😄 EDIT: Så skit i mig! 🙂 Vart ska du?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!! 😄 Chilla, kompiz! 😄 Ska inte dröja länge till! Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 🙂 EDIT: Så skit i mig! 🙂 Vart ska du? Se tråd i OT! 🙂 Där kan du även önska mig trevlig resa!
Linus Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Åh, en ny omgång av StudioStafetten - fast enbart för Reason. Jag laddar hem filen nu, så får vi se vem som tar bollen sen.
Ken Kängström Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 Åh, en ny omgång av StudioStafetten - fast enbart för Reason. Jag laddar hem filen nu, så får vi se vem som tar bollen sen. 😄 😄😄
Danabacken Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Nu hinner inte jag sitta mer! *buuhuu!*, så det är fortfarande lite saker som inte stämmer helt, men det får väl nästa som plockar upp bollen göra istället dåra! FÖRST TILL KVARN!! Här kommer den! http://pickup.mofile.com/3363334195437565 (Tryck anonymous download nere i hörnet och sen click here! Ha så kul! Tjarå! 😄
mornel Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 http://pickup.mofile.com/3363334195437565 (Tryck anonymous download nere i hörnet och sen click here! Ha så kul! 😄) Vad är det för hemsk nättjänst du använder? Tankar hem filen i 5k/sek. Känns som att vara tillbaka på 90-talet. 😱
mornel Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Ouch, min stackars iBook kunde inte spela upp låten. Då ligger bollen hos någon annan.
Linus Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 😱 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.
mornel Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 😱 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden. Han skrev ju faktiskt att han höll på. Men jag förstår dig, rätt tråkigt att slita i onödan. 😄
Ken Kängström Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 🥰 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden. Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆
Pazo Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag tar över bollen! Ska lägga techno trummor bara för att vara dum 🙁
Pazo Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag tar över bollen!Ska lägga techno trummor bara för att vara dum 🙁 NE! Eftersom låten var så pass ooptimerad så kunde inte min dator spela den...så jag får ge över bollen!
Linus Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 🥰 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden. Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆 Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😆 http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns mornel och Pazo, ni är inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. 😆
Mutto Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 (redigerat) haha, jag plockar upp bollen och går och gömmer mig med den en liten stund. ska se om min dator klarar av att spela filen överhuvudtaget dock 🙂 okej det var ju kul! sju takter, sen ville det inte mer. jag får väl lägga tillbaka bollen och gå å leka med sanden bakom målet istället. 😛 haha, lägg upp mp3'an när den är klar sen. Redigerat 20 september 2005 av Mutto
Out of Body Productions Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Låter väldigt grötigt. Alldeles för mycket reverb och ingen drivande kraft. Skulle gärna vara med, men kan tyvärr inte jobba utefter modellen som lagts upp.
Pazo Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 🙁 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden. Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆 Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😆 http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns mornel och Pazo, ni är inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. FECK!!! Hade jag haft datorn som är hemma "hemma" så skulle den ju lätt palla...har bara lyckats få den att stanna två tre gånger... Men nu har jag en kass maskin!! 🙂 Nåja optimerar man så funkar den ju iof 🙂
Danabacken Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen. Suck... Jag ger upp. 😄 Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden. Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 🙂 Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😄 http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns Wow! Jag älskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan! *Lite avis* 🙂
mornel Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Wow! Jag älskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan! *Lite avis* 😳 Ja, det var faktiskt riktigt snyggt. Fast din version kunde min stackars dator inte heller riktigt spela igenom.
Linus Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Danke schön! Fast ni har väl klickat bort "Use High Resolution Samples" i Reasons inställningar? Det gjorde jätteskillnad för min dator att ladda in orkesterbanken i 16 bitar istället för 24. Då orkade burken mycket mer!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.