Bebopkeys Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nästa år skall jag skicka in till Norge och Danmark också!!!! Detta är ett citat från schlager-siten Gyllenskor.se "När sista ansökningsdagen till Dansk Melodi Grand Prix gick ut hade (Danmarks Radio) DR fått in 336 bidrag. Det ska jämföras med de 3310 bidrag som SVT fick in till Melodifestivalen och med de 585 bidrag som NRK fick inskickat till norsk Melodi Grand Prix. " 😉🙂😉
mark Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) men då måste man BARA skicka dit väl? man kan inte skicka till 2 ställen samtidigt om man inte vet att man kommit med den ena än? 😉 Redigerat 11 oktober 2005 av mark
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 men då måste man BARA skicka dit väl? man kan inte skicka till 2 ställen samtidigt om man inte vet att man kommit med den ena än? 😉 Inte samma låt, men två olika låtar borde gå bra. Eller?
Bebopkeys Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 men då måste man BARA skicka dit väl? man kan inte skicka till 2 ställen samtidigt om man inte vet att man kommit med den ena än? 😉 Där satte du mig på pottan. Måste kolla upp detta.
MusicGene Postat 11 oktober 2005 Trådstartare Postat 11 oktober 2005 för att få tävla för danmark måste alla som är med vara danska medborgare. För att få tävla för norge tror jag det räcker att nån i gruppen är det (osäker).
Bebopkeys Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 för att få tävla för danmark måste alla som är med vara danska medborgare. För att få tävla för norge tror jag det räcker att nån i gruppen är det (osäker). Gäller detta även låtskrivarna? I så fall är det ju ganska mossiga regler i och med att många länder vänder sig utåt för att få tag i bra låtar.
mark Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 näe...det gäller inte låtskrivarna..tror jag... Juryn håller inte tider särskilt bra va??? 😳
MusicGene Postat 11 oktober 2005 Trådstartare Postat 11 oktober 2005 Norge: Composers from all countries can submit songs, but NRK reserves the right to choose vocalists for foreign compositions. Danmark: Komponister og tekstforfattere skal være bosat i Danmark (tilmeldt folkeregistret i hele konkurrenceperioden fra den 1/7-2005 til efter ESC 2006 den 20/5-2006) for at kunne deltage i konkurrencen. Danskere bosiddende på Færøerne og som er tilmeldt folkeregistret dér i hele konkurrenceperioden fra 1/7-2005 til efter ESC 2006 den 20/5-2006 kan ligeledes deltage i konkurrencen. Finland: hade bara specialinbjudna artister/låtar i år
Bebopkeys Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Fick mail från Sonerud på Start Klart. Han sitter också på nålar och väntar på besked om vilka låtar som blir kvar. Han har skickat in Dag Vag bl a.
mark Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 ha..såg precis att jag har 3 låtar med.......de måste ha smyg uppdaterat eller så är jag blind 🙂
mark Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nu har de postat andra gallringen... lyckats inte komma med denna gång. 😠
Emil Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Efter andra gallringen så var visst det roliga slut... 😠😄
ViktorDenStore Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Efter andra gallringen så var visst det roliga slut... 😠 😛 Det var då juryn fick se vem låtarna var ifrån... 😄 Redigerat 11 oktober 2005 av ViktorDenStore
mornel Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 🥰 Och bert Karlssons gubbar har med alla sina, förstås. Får hoppas att det går bättre för Studio Forum-killarna nästa år då!
Linus Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Äsch, vem bryr sig om Danmark och Norge? Nästa år ska jag skicka in till Luxemburg, Andorra, Marocko och Cypern. 🥰
Linus Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 För övrigt sitter jag och fnissar åt några roliga titlar på låtar som gått vidare. Ge mig en kaka till kaffet Jag ljuger så bra Jalla habibi Koka lite kaffe Värsta schlagern 🥰
antikartellmusikern Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Dom här da 🥰 Moulin rouge Mi amor Mi amore Kuddkrig Drama queen Déjà vu Frisco bay Låter som Christer Lindarw och Lasse Flinckman är i farten igen i svt:s korridorer Speciellt kuddkrig titeln låter ju , lite extra misstänkt Ja och den nya chefen , som vart i svt:s korridorer under en längre tid kan man lite på att Hamilton gör ett ärligt jobb med dessa ovanstående titlar 🥰 Är djupt besviken hade verkligen 2 kanonbidrag i år + ett gäng andra som ja skickade in Nu återstår de då att se vilka som får plaska även detta år 😱 en del på antagligen odemokratiska grunder på skattebetalarnas pengar Ja tv:n är ju i mycket som kvällstidningarna ida ja skit skit skit till 75 % ¨ å radion med sin Techno hip trance o.s.v SKIT MED ANDRA ORD ne om man skulle gå till Kyrkan en stund och fråga herren va man egentligen håller på me God luck everyones 2007 Redigerat 11 oktober 2005 av antikartellmusikern
hackeman Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Dom här da 🙁 Moulin rouge Mi amor Mi amore Kuddkrig Drama queen Déjà vu Frisco bay Låter som Christer Lindarw och Lasse Flinckman är i farten igen i svt:s korridorer Speciellt kuddkrig titeln låter ju , lite extra misstänkt Ja och den nya chefen , som vart i svt:s korridorer under en längre tid kan man lite på att Hamilton gör ett ärligt jobb med dessa ovanstående titlar 😆 [/color] Är djupt besviken hade verkligen 2 kanonbidrag i år + ett gäng andra som ja skickade in Nu återstår de då att se 😱 vilka som får plaska även detta år 🙂 en del på antagligen odemokratiska grunder på skattebetalarnas pengar Ja tv:n är ju i mycket som kvällstidningarna ida ja skit skit skit till 75 % ¨ å radion med sin Techno hip trance o.s.v SKIT MED ANDRA ORD ne om man skulle gå till Kyrkan en stund och fråga herren va man egentligen håller på me God luck everyones 2007 Färgfiltrat.
antikartellmusikern Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 (redigerat) Naughty boy Queen of lies Om man köper vaselin kanske man glider bra in med bidragen under bordet Vi kanske skulle sikta in oss på 2 festivaler en med äkta glid och ett med konstlat Redigerat 11 oktober 2005 av antikartellmusikern
Linus Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Färgfiltrat. Jahopp! Jag retade mig, och markerade texten så den gick att läsa. Om inlägget hade varit kortare hade jag sett att du redan gjort en läsvänlig kopia nedanför. 🙂
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Alltså .. jag fattar inte vad schlagern är nu längre... Sån jävla reklamskylt för gaysverige.. Det slutade handla om musiken för länge längsen .. Jag har fått erbjudandet att skriva låtar till välkända artister till schlagern men har totalvägrat, flera ggr. Min motivering har alltid varit: Det finns två typer av låtskrivare. 1. Dom som skriver till schlagern 2. Dom som skriver allt annat Jag är nr 2
antikartellmusikern Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Alltså .. jag fattar inte vad schlagern är nu längre... Sån jävla reklamskylt för gaysverige.. Det slutade handla om musiken för länge längsen .. Jag har fått erbjudandet att skriva låtar till välkända artister till schlagern men har totalvägrat, flera ggr. Min motivering har alltid varit: Det finns två typer av låtskrivare. 1. Dom som skriver till schlagern 2. Dom som skriver allt annat Jag är nr 2 tror nog allt du vill vara med i festivalen skriv nu en hård-sån-låt , å du blir stjärnan över en diskokay med mer partaj ojj fick redan en titel , de är kanske ja som skriver den istället nu hehe
Bebopkeys Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Nu skiter vi i det här för den här gången 😉 Ett förlag har visat ett litet intresse för en av våra låtar (tjoho, första gången nånsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Nu siktar vi framåt.
pereds Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 det är bara att jobba vidare.... nu med lite riktig musik... det var kul att skicka in... men man kan ju inte räkna med att komma med... det är ju redan uppgjort innan... OK... det är svårt att skriva en bra schlager helt enkelt... Se You next year...
wonderboy Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 I dagens Metro Gbg är det bild på den jury som plockat ut delfinalisterna. En miniintervju med en femtonårig flicka som är jurymedlem fanns det också. Eva Hamilton, det gamla nyhetsankaret, var ansvarig för juryn, vilken i övrigt bestod av "branschfolk". Om jag räknade rätt så var det 8 flickor och 7 pojkar, schysst könskvotering! Med åldern var det dock si och så. Min vilda gissning är att ingen var över 35. Vi vet att den yngsta var 15. Jag skulle tippa på en genomsnittsålder på max 30 år. Det stod också att i morgon skulle delfinalisterna (låtarna) presenteras. Lycka till alla Studioister!
MusicGene Postat 12 oktober 2005 Trådstartare Postat 12 oktober 2005 Jag tycker folk underskattar melodifestivalen (och skyller på mygel att de inte kommer med) och överskattar sin egen förmåga. Det är fasiken inte lätt att skriva en bra schlager.
wonderboy Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 Jag tycker folk underskattar melodifestivalen (och skyller på mygel att de inte kommer med) och överskattar sin egen förmåga.Det är fasiken inte lätt att skriva en bra schlager. Jag kan inte bedöma om folk överskattar sin egen låtskrivarförmåga så det skall jag låta vara osagt. Dock måste jag säga att jag tycker att låtkvaliteten överlag har blivit mycket bättre de senaste åren. Jag är verkligen ingen schlagerentusiast men tittar ändå varje år med familjen. Döttrarna älskar att titta. De dansar, sjunger med och håller låda, väldigt kul! Sen vill de alltid ha dubbel-cd:n och den slänger vi in i bilens cd-växlare. Sen sjunger vi med när vi är ute och åker, mycket trevligt!
antikartellmusikern Postat 12 oktober 2005 Postat 12 oktober 2005 (redigerat) Jag tycker folk underskattar melodifestivalen (och skyller på mygel att de inte kommer med) och överskattar sin egen förmåga.Det är fasiken inte lätt att skriva en bra schlager. Så om Carola sjunger t.e.x Ropar alla ja henne skall vi ha . Så fördelarna är många för dom som redan äger marknaden Juryn om den är musikintresserad plockar säkert ut sina idoler som vanligt och de finns mycket skit på statoil som dom tankar sina bilar fulla med . Ulf Lundell är ju en röst man inte tar fel på shirley clamps , Tommy Körbergs , E-typens , Orups , Lena Phvärdes o.s.v Redigerat 13 oktober 2005 av antikartellmusikern
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.