YellowStudio Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Jag har precis installerat mitt hammerfall och är lite undrande om latencyn och hur ni andra har det med det. Jag har xp-home, irq 22 ensam. jag har den inställd på 6ms, fick vissa knäppljud när den var på 3 ms. 6 ms är väl iofs okej. Det kan vara kul att veta hur ni har lyckats konfigurera era kort. Annars är jag väldigt nöjd MVH Stephan
Michael Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 nu vet jag inte hur andra har det men 6ms är nog mer än vad man behöver... en film uppfattas ur sync av människor först om dialogen eller filmen är förskjuten runt 20ms, så du skulle teoretiskt ha en sådan latency utan att det skulle påverka ditt arbete nämnvärt. har inte kortet själv så...men jag har 10ms latency på det jag har t.ex. ha det gott 😆 smiles, ~ fårs
Dr. D Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Vet inte om jag kommer med självklarheter. Men den viktigaste inställningen är att välja att prioritera bakgrundsprocesser framför program. Någon stans under Min Dator > Egenskaper > Avancerat > Prestanda eller dyl.
YellowStudio Postat 18 september 2005 Trådstartare Postat 18 september 2005 Jodå, jag har följt musicxp.net och gjort det mesta av deras rekomendationer. MVH Stephan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.