Jump to content
Annons

Kassettspelaren i bilen,


wonderboy

Recommended Posts

När jag skaffade Ipod, passade jag på att stoppa med en cigarett-tändarladdare och en kassett-adapter så att jag skulle kunna lyssna och ladda i bilen. Problemet är bara att min fina Kenwood-spelare "avslöjar" adaptern och spottar ut den ögonblickligen!

När jag, häromsistens, lånade svärfars bil funkade det klockrent. Ur hans gamla Blaupunkt från anno dazumal strömmade de skönaste toner ovabrutet.

Kan jag "lura" min Kenwood? Jag har gjort ett par försök med att hålla emot så att adapern inte skall hoppa ut men det hjälper inte.

Ja, jag vet att det kommit en radiosändare som löser mitt problem men jag vill ändå veta innan jag ränner sta´och inhandlar min egen lilla radiostation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, jag vet att det kommit en radiosändare som löser mitt problem men jag vill ändå veta innan jag ränner sta´och inhandlar min egen lilla radiostation.

Som tyvärr är olagliga 😄 Tänk om farbror polisen får syn på en sådan när han gör en rutinkontroll...Då blir det många år i finkan vill jag lova.

För övrigt tycker jag att den gamla klyshan: "Om det inte fungerar med våld, använd mer våld passar bra in här"...Har du provat eltejp?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

En adapter är klart bättre än en iTravel enligt mig. I alla fall om du ska köra några längre sträckor. Efter ett tag dyker det upp en station på kanalen du skruvat in och börjar störa ut frekvensen för iPoden. Hur man lurar din kenwood vet jag tyvärr inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju på hur ofta du lyssnar på vanliga kasseter, men du kan ju alltid "ha sönder" eject-funktionen. Skruva ur din stereo och skruva isär den och undersök hur ejecten funkar. Om hela skiten pajjar får du fejka ett bilinbrott 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet att det kommit en radiosändare som löser mitt problem men jag vill ändå veta innan jag ränner sta´och inhandlar min egen lilla radiostation.

Som tyvärr är olagliga 😄

...som snart kanske blir lagliga.

Jag har hört att PTS utreder saken ang. de SMÅ radiosändare som har runt 2-3 meters räckvidd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet att det kommit en radiosändare som löser mitt problem men jag vill ändå veta innan jag ränner sta´och inhandlar min egen lilla radiostation.

Som tyvärr är olagliga 😆

...som snart kanske blir lagliga.

Jag har hört att PTS utreder saken ang. de SMÅ radiosändare som har runt 2-3 meters räckvidd.

Tjosan, det var trevligt att höra! Då kanske man inte bli tvungen att resa till sydeuropa för att skaffa sig en iTrip i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju på hur ofta du lyssnar på vanliga kasseter, men du kan ju alltid "ha sönder" eject-funktionen. Skruva ur din stereo och skruva isär den och undersök hur ejecten funkar. Om hela skiten pajjar får du fejka ett bilinbrott 😮

Bra idé att försöka mickla med eject! Jag lyssnar ALDRIG på kassettband så det kan vara en idé. Det enda som kan oroa är att det inte kommer något ljud ens när jag håller emot så att adaptern inte skjuts ut.

Fler förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler förslag?

Testa med en kassettadapter av ett annat märke.

Vissa märken har ett motstånd för att "simulera trögheten" av ett band som går på rullen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du prövat att tejpa för rutan på kasetten som vanligtvis används för överspelningsskydd, jämför med en vanlig kasett o se så alla hål m.m stämmer, borra o tejpa där det skiljer sig. Om inte det fungerar så skulle jag öppnat aparathelvetet o kollat vad som klickar, bandspelare brukar ju vara ganska simpla och överskådliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...