Morta Postat 11 april 2004 Postat 11 april 2004 Ok. Jag och mitt fina band hade tänkt att spela in en liten demo i replokalen i veckan. Vi har till godo en finfin 16kanalsmixer med direkt ut mm, mm... Vi har även 5 dynamiska mickar och 2 nya, fina kondensator mickar. Det vi saknar är ett bra ljudkort. Så det kommer att bli inspelat med först trummor och bas och sedan lägger vi på resten instrument, för instrument. Detta kommer att spelas in i cubase SX 2.0. Problemet är att ljudkortet som är befintligt är ett SB live 5.1 hur ska jag koppla in mixern för att "lirka mig förbi" ljudkortets dåliga ljud? Jag vet att om man kopplar in i micingången blir det skitbrus... Förslag är välkomna!
speed-focus Postat 11 april 2004 Postat 11 april 2004 Förslagsvis kopplar du mixern till line in på ljudkortet.
Morta Postat 11 april 2004 Trådstartare Postat 11 april 2004 Ok... Mistänkte något sådant. Men hur ska jag då ställa in alla inställningar för att få det att fungera? Är gammal Sonar2 användare och nybörjare i Cubase så jag är inte riktigt van ännu... 😉
clavicl (oregistrerad) Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 Är ingen guru på området, men ska man inte se till att man kastar ut orginaldrivarna och istället köra på KX-drivare? De förbättrar väl även ljudkvaliteten på SB Live?
Linus Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 KX förbättrar bara drivrutinerna. T.ex. får du lägre latency med de drivrutinerna istället för originaldrivrutinerna. Däremot förbättras INTE (!) ljudkvaliteten bara för att du byter drivrutin! Det är fortfarande samma hårdvara och samma hemdator-ljudkvalitet.
Diwic Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 Däremot så påstår kX själva att uppspelningen (alltså inte inspelningen) blir bättre eftersom front och rear-utgångarna har bytt plats (per default). Bakre högtalar-utgångarna sägs ha bättre DAC-ar än de främre. // David
slaptap Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 (redigerat) Påverkar inte KX-drivisarna samplingsfrekvensen så den låses till 48kHz...eller är jag fel på det??? Redigerat 17 december 2005 av slaptap
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.